۱۳۹۱ مهر ۳, دوشنبه

ثبت نام و درخواست پناهندگی به استرالیا از طریق سفارت استرالیا در تهران

چند هفته ای هست که در خیابان آرژانتین محل سفارت استرالیا در تهران، ازدحام جمعیت را شاهد هستیم. اکثر این افراد را مهاجرین افغانی ساکن ایران را تشکیل می دهند. و اگر از آنها بپرسیم که برای چه اینجا جمع شده اند؟ در جواب با شوق و ذوق می گویند که برای درخواست پناهندگی به استرالیا ایستاده ایم.
واقعیت این شایعه یک ماه کمتر و بیشتر است که در بین مهاجرین پخش شده است. که این کشور مهاجر قبول می کند. و بعضی هم دلیل این را وعده ملکه انگلستان به دولت استرالیا می دانند که گقته اگر جمعیت خود را به هفتاد میلیون نفر برسانید. دیگر از قیومیت انگلستان خارج شده و استقلال شما را امضاء خواهم کرد. در تماسی که با یکی از مهاجرین افغانی در استرالیا داشتم، ایشان گفتند که بله چنین خبری درست است ولی نه به انگونه! چراکه همه پرسی در این مورد که آیا مایلید استقلال خود را از بریتانیا بگیریم یا اینکه درقیومیت این کشور باشیم ازمردم استرالیا گرفته شده و همه قریب به اتفاق نه گفته و خواستار همین وضعیت فعلی شده تحت قیومیت انگلستان باشند.
در ابتدای این شایعه، یکسری فرم از سفارت  استرالیار بیرون رفت که مربوط به درخواست شهروندی و citizenship می شد. که با مطالعه این فرم دیدیم که مربوط به درخواست شهروندی برای افرادی هست که ساکن استرالیا هستند. مثل مهاجرین غیرقانونی یا کسانی که قانونی هستند و هنوز تبعه این کشور نشده اند.
در ادامه شنیده شد که در بعضی جاها برای این کار ثبت نام اینتر نتی می کنند که این هم را تحقیق کردیم که برخی افراد سودجو از وضعیت عدم اطلاع مهاجرین سوء استفاده کرده و با دریافت هزینه های کلان آنها را به دریافت مجوزپناهندگی استرالیا دلگرم کرده اند.
اصل موضوع:
تا کنون مشخص شده است که شما می توانید با ارسال مشخصات خود به آدرسhttp://www.iran.embassy.gov.au/tran/home.html و ایمیل بخش مهاجرت در سفارت استرالیا در تهران به آدرسimmigration.tehran@dfat.gov.au درخواست خودرا مطرح نمایید
با بررسی این درخواست. به شماره تلفنی که شما در این درخواست مشخص کرده اید تماس گرفته شده و از شما دعوت به عمل می آید تا برای مصاحبه اولیه به سفارت مراجعه نمایید.
توجه داشته باشید که : مدارک خودرا شامل مدارک شناسایی اسکن نموده و در ایمیل پیوست نمایید. و نیز دلیل مهاجرت خودرا نیز در ایمیل ذکر نمایید. این ایمیل را به زبان انگلیسی بفرستید یا به هردو زبان با هم.
البته توصیه ها نیز از طرف مهاجرین ذکر شده است و این وبلاگ هیچگونه مسوولیتی در قبال این خبر به عهده ندارد.
فقط خواستیم که شما اطلاع داشته باشید. حد اقل از پرداخت هزینه های گزاف برای فرستادن تنها یک ایمیل به آدرس سفارت جلوگیری به عمل آوریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر