۱۳۹۱ شهریور ۱۶, پنجشنبه

دستگيري بزرگترين باند جاعلان حرفه‌اي و بين‌المللي در قم

1391/6/4 شنبهدستگيري بزرگترين باند جاعلان حرفه‌اي و بين‌المللي در قمتحقيقات انجام شده از سوي پليس اطلاعات و امنيت استان قم، متهم اصلي پرونده دستگير و تعداد 12 جلد گذرنامه مجعول، 38 عدد برچسب ويزاي جعلي، مهر سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريف و... كشف و ضبط شد.
جانشين فرماندهي انتظامي استان قم از دستگيري بزرگترين باند جاعلان حرفه اي و بين المللي در استان قم خبرداد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايلنا سرهنگ "محمدرضا ميرحيدري" در جمع خبرنگاران، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: در پي كسب اخبار واصله، مبني بر استفاده تعدادي اتباع خارجي از گذرنامه و ويزاي جعلي، بلافاصله پليس اطلاعات و امنيت استان با تشكيل تيم ويژه اي، شناسايي و دستگيري متهمان را در دستور كار خود قرار داد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم افزود: در نهايت باتلاش شبانه روزي و تحقيقات انجام شده توسط اين پليس، يكي از متهمان داراي گذر نامه جعلي، شناسايي و در بازجويي انجام شده از نامبرده، رابط جاعل شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ "مير حيدري " ادامه داد: با شناسايي رابط جاعل، متهم ديگري كه در زمينه جعل با متهم اصلي پرونده در رابطه بود، شناسايي و ضمن دستگيري در بازرسي از محل وي، دوجلد گذرنامه جعلي خارجي، مهر جعلي اداره اتباع خارجه يكي از استان هاي كشور، تعداد دو عدد مهر ژلاتيني، چهار عدد پايه مهر دستي، چهار دستگاه اتوماتيك مهر زني و سه عدد مهر تاريخ زن، كشف و ضبط شد.

وي افزود: در بازجويي از متهم موصوف، وي به نقش خود در زدن مهر ورود و خروج جعلي اعتراف و اظهار داشته، و گفته بود نقوش مهر ورود و خروج مرز زميني را قبل از دستگيري معدوم كرده است.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم اظهار داشت: با راهنمايي هاي متهم مذكور، درنهايت سه نفر ديگر نيز در اين رابطه دستگير و در بازرسي بدني از آنها تعداد 5 جلد گذرنامه با مهر و رواديد جعلي كشف و ضبط شد.

وي ادامه داد: با تحقيقات انجام شده از سوي پليس اطلاعت و امنيت استان و با راهنمايي متهمان، متهم اصلي پرونده شناسايي و ضمن دستگيري در بازرسي از منزل وي، تعداد 12 جلد گذرنامه مجعول، 38 عدد برچسب ويزاي جعلي، مهر سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريف، مهر ورود (26) هوايي مشهد، مهر ورود (9) مرز زميني ميلك، مهر خروج (14) مرز زميني ميلك، مهر رياست اداره پاسپورت افغانستان، مهر خروج هوايي مزار شريف، مهر ورود و خروج مرز راه ابريشم و ساير الات و ادوات جعل من جمله سيستم رايانه و نرم افزار هاي فتوشاپ مخصوص جعل رواديد كشف و ضبط شد.

سرهنگ "مير حيدري " جانشين فرماندهي انتظامي استان قم در پايان گفت: برابر بررسي هاي به عمل آمده و تحقيقات از متهمان موصوف، متهم اصلي پرونده از نقاط مختلف كشور به ويژه استان فارس، گذرنامه فاقد اعتبار رواديد به آدرس متقاضيان خود ارسال و پس از صدور رواديد جعلي90 روزه و مهر ورود به آدرس متقاضيان ارسال مي كرده است كه پس از دستگيري كليه اعضاي باند مذكور توسط پليس اطلاعات و امنيت استان قم، متهمان موصوف به مراجع قضايي استان معرفي كه در نهايت با قرار قانوني مناسب روانه زندان شدند.
------------------------------------------------------
خب با اینهمه فشار دولت ایران در مورد مهاجرین قانونی دیگر راهی هم غیر از جعل اسناد می ماند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر