۱۳۹۱ مهر ۳, دوشنبه

ثبت نام و درخواست پناهندگی به استرالیا از طریق سفارت استرالیا در تهران

چند هفته ای هست که در خیابان آرژانتین محل سفارت استرالیا در تهران، ازدحام جمعیت را شاهد هستیم. اکثر این افراد را مهاجرین افغانی ساکن ایران را تشکیل می دهند. و اگر از آنها بپرسیم که برای چه اینجا جمع شده اند؟ در جواب با شوق و ذوق می گویند که برای درخواست پناهندگی به استرالیا ایستاده ایم.
واقعیت این شایعه یک ماه کمتر و بیشتر است که در بین مهاجرین پخش شده است. که این کشور مهاجر قبول می کند. و بعضی هم دلیل این را وعده ملکه انگلستان به دولت استرالیا می دانند که گقته اگر جمعیت خود را به هفتاد میلیون نفر برسانید. دیگر از قیومیت انگلستان خارج شده و استقلال شما را امضاء خواهم کرد. در تماسی که با یکی از مهاجرین افغانی در استرالیا داشتم، ایشان گفتند که بله چنین خبری درست است ولی نه به انگونه! چراکه همه پرسی در این مورد که آیا مایلید استقلال خود را از بریتانیا بگیریم یا اینکه درقیومیت این کشور باشیم ازمردم استرالیا گرفته شده و همه قریب به اتفاق نه گفته و خواستار همین وضعیت فعلی شده تحت قیومیت انگلستان باشند.
در ابتدای این شایعه، یکسری فرم از سفارت  استرالیار بیرون رفت که مربوط به درخواست شهروندی و citizenship می شد. که با مطالعه این فرم دیدیم که مربوط به درخواست شهروندی برای افرادی هست که ساکن استرالیا هستند. مثل مهاجرین غیرقانونی یا کسانی که قانونی هستند و هنوز تبعه این کشور نشده اند.
در ادامه شنیده شد که در بعضی جاها برای این کار ثبت نام اینتر نتی می کنند که این هم را تحقیق کردیم که برخی افراد سودجو از وضعیت عدم اطلاع مهاجرین سوء استفاده کرده و با دریافت هزینه های کلان آنها را به دریافت مجوزپناهندگی استرالیا دلگرم کرده اند.
اصل موضوع:
تا کنون مشخص شده است که شما می توانید با ارسال مشخصات خود به آدرسhttp://www.iran.embassy.gov.au/tran/home.html و ایمیل بخش مهاجرت در سفارت استرالیا در تهران به آدرسimmigration.tehran@dfat.gov.au درخواست خودرا مطرح نمایید
با بررسی این درخواست. به شماره تلفنی که شما در این درخواست مشخص کرده اید تماس گرفته شده و از شما دعوت به عمل می آید تا برای مصاحبه اولیه به سفارت مراجعه نمایید.
توجه داشته باشید که : مدارک خودرا شامل مدارک شناسایی اسکن نموده و در ایمیل پیوست نمایید. و نیز دلیل مهاجرت خودرا نیز در ایمیل ذکر نمایید. این ایمیل را به زبان انگلیسی بفرستید یا به هردو زبان با هم.
البته توصیه ها نیز از طرف مهاجرین ذکر شده است و این وبلاگ هیچگونه مسوولیتی در قبال این خبر به عهده ندارد.
فقط خواستیم که شما اطلاع داشته باشید. حد اقل از پرداخت هزینه های گزاف برای فرستادن تنها یک ایمیل به آدرس سفارت جلوگیری به عمل آوریم.

۱۳۹۱ مهر ۲, یکشنبه

مراسم رونمايي از تمبر يادبود پناهندگان

1391/6/26 يكشنبهمراسم رونمايي از تمبر يادبود پناهندگانمراسم رونمايي از تمبر ياد بود شصتمين سالگرد كنوانسيون 1951 پناهندگان با حضور عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور و گوترس سفير كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان برگزار شد.
به گزارش اداره كل اموراتباع ومهاجرين خارجي به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ علي عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي امروز يكشنبه در مراسم رونمايي از تمبر يادبود كه با حضور سفير كميسارياي عالي و تعدادي از سفراي كشورها برگزار شد؛ اظهار داشت: همواره ايران به عنوان يكي از كشورهايي كه در كمك و حمايت از پناهندگان تلاش هاي بسيار داشته است در مجامع بين الملل مطرح بوده است.
وي با تاكيد بر اينكه ايران براي ارائه خدمت به پناهندگان هيچ گاه منتظر كمك نبوده است، گفت: ايران در حد توان خود خدمات قابل توجهي را به پناهندگان ارائه داده است.
معاون امنيتي و انتظامي افزود: سال گذشته در اجلاس ژنو به كميسارياي عالي قول داديم كه اقدام موثري را براي ماندگاري شصتمين سالگرد تاسيس كنوانسيون 1951 انجام دهيم كه يكي از اين اقدامات تمبر يادبودي است كه رونمايي مي شود.
وي با بيان اينكه اين تمبر حاوي سه خدمتي است كه ايران به پناهندگان انجام داده است، گفت: تاكيد و توجه دولت به آموزش پناهندگان، فراهم آوري امكان اسكان و همزيستي با شهروندان ايراني و ضرورت بازگشت و ايجاد شرايط براي بازگشت به كشورشان سه مفهومي است كه در اين تمبر گنجانده شده است.
معاون امنيتي انتظامي وزيركشور با بيان اينكه سرانه هزينه هر دانش اموز افغاني در ايران بيش از 1000 دلار است گفت: حدود 250 ميليون دلار براي 230 هزار دانش آموز افغاني هزينه مي شود كه كمك سازمان ملل در اين خصوص تنها 16 ميليون دلار است.
وي با بيان اينكه تنها سه درصد از پناهندگان افغاني در ايران در اردوگاه زندگي مي كنند، گفت: مابقي پناهندگان افغاني همچون شهروندان ايران در شهرها زندگي مي كنند كه براي تقويت آموزش و بهداشت آنان بهتر است كه درمانگاه هاي اختصاصي در مناطقي كه افغان ها متراكم هستند، تاسيس شود كه اين نيازمند حمايت كميسارياي عالي است.
وي همچنين با بيان اينكه موضوع اعزام پناهندگان افغاني به سفر حج يك از موضوعات مورد بحث با كميسارياي عالي بود گفت: دو سال است كه سهميه اين پناهندگان از طرف دولت سعودي قطع شده است و دولت عربستان مي گويد كه اين پناهندگان بايد با سهميه ايران به سفر حج بروند كه جناب آقاي گوترس نيز از ديروز تلاش هاي زيادي در اين زمينه انجام داده است.
همچنين در اين مراسم گوترس با بيان اينكه اين تمبر سمبل يك واقعيت بسيار مهم است گفت: اين تمبر نمادي از حمايت جمهوري اسلامي ايران از پناهندگان است.
وي با بيان اينكه ايران تعهد بسيار راسخي در زمينه ادامه ارائه خدمات وحمايت ها به پناهندگان دارد، تصريح كرد: كميساريا بايد در اين زمينه همكاري خود را با ايران افزايش دهد تا اين تعهد را تقويت و همكاري خود را با ايران بخصوص در زمينه آموزش و بهداشت افزايش دهد.
گوترس با اشاره به توافق سه جانبه ايران، پاكستان و افغانستان و كميسارياي عالي گفت: در اين توافق سه جانبه راه حل راهبردي براي ترغيب پناهندگان به بازگشت داوطلبانه به كشورشان پيش بيني شده است كه بايد جامعه بين الملل براي تضمين اين راه حل ها همراهي نمايد.
وي همچنين با اشاره به تلاش ها و اقداماتي كه ايران براي پناهندگان افغاني انجام داده است، گفت: ايران قصد دارد به پناهندگان افغاني ويزاي موقت و پاسپورت بدهد كه وضعيت آنان تبديل شود؛ همچنين دسترسي به فرصت هاي شغلي، آموزش و بهداشت و سر پناه مناسب از جمله امكاناتي است كه از طرف ايران به پناهندگان داده مي شود.
كميسر سازمان ملل در امور پناهندگان با بيان اينكه كمك هاي كميساريا در مقابل تلاش هاي ايران بسيار ناچيز است، اظهار داشت: ما بايد همكاري هايمان را بخصوص در زمينه آموزشي و بهداشت با ايران بيشتر كنيم و كمك كنيم تا حمايت هايشان تقويت پيدا كند تا پناهندگان زندگي همراه با عزت داشته باشند.
وي همچنين ضمن تشكر از مهمان نوازي ايرانيان گفت: صميميت خوبي در ايران شاهد بودم و اميدوارم كه ما نيز بتوانيم كمك هاي خود را به ايران افزايش دهيم.
----------------------------------
حرفی ندارم! فعلا که خود ایرانی ها در مخارج زندگی مانده اند چه برسد به افغانها که یارانه ای هم دریافت نمی کنند و مشاغل درآمد زا برای آنان حرام است.یوزارسیف به بردگانی که ارباب داشتند گندم نمی داد و آنان باید از ارباب خود گندم می گرفتند و در صورت آزادی به آنها گندم رایگان می داد. ما توی ایران اربابمان کیست؟ برای افغانستان کار می کنیم؟ و در ایران زندگی می کنیم؟ فکر نکنم که بتوانیم حتی جنازه خود را به افغانستان ببریم. خسته شدم. بس که دروغ دیدم. ایران راست می گوید ولی من در زندگیم دروغ می بینیم دیگر به چشمانم هم اطمینان ندارم.

مرحله استاني مسابقه افغانستان شناسي از استان خراسان رضوي آغاز شد

1391/6/28 سه شنبهمرحله استاني مسابقه افغانستان شناسي از استان خراسان رضوي آغاز شد.
بنا به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور مرحله استاني مسابقه افغانستان شناسي استان خراسان رضوي مصادف با دهه كرامت و درآستانه ميلاد مبارك حضرت ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا(ع) بمنظور آشنايي نسلهاي دوم و سوم پناهندگان ساكن جمهوري اسلامي ايران با سرزمين مادري خويش و اعتلاي فرهنگ بازگشت از ساعت 8 بامداد يوم جاري با شركت فعالانه قريب به 400 نفر از دانش آموزان و دانشجويان افغاني در مشهد مقدس آغاز بكار كرد.
-----------------------------------
خدا می داند که ایران چه هدفی را از این طرح دنبال می کند. جا انداختن تاریخ به نفع ایران؟ ثابت کردن اختلافات مرزی؟ صدور فرهنگ به اصطلاح انقلابی ایرانی؟ خب فرهنگ اسلامی مال ماست قبول داریم . تاریخ نشان می دهد که حکومت در فلات ایران شامل بخشی از افغانستان و ایران بارها جا به جا شده است. و ماهم کاری به این نداریم که سید جمال ایرانی است و سلطان محمود ایرانی حتی گورکانی ها هم ایرانی هستند. اونی هم که شاه حسین صفوی را سرنگون کرد اشتباها افغان نامیده می شده و ایرانی بوده است. ولش کن! همین که بچه های مارو مشغول نگه داشتید متشکریم

با اصلاح مديريت جهان، آواره نخواهيم داشت

1391/6/26 يكشنبهبا اصلاح مديريت جهان، آواره نخواهيم داشترئيس جمهور گفت: اميدوارم با اصلاح نظم حاكم بر جهان و حاكم شدن عدالت، همه آوارگان به خانه هاي خود بازگردند و ديگر شاهد آواره شدن هيچ فردي نباشيم.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از واحد مركزي خبر، دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار "آنتونيو گوتيرس" كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با بيان اينكه كميسارياي امور پناهندگان جزو معدود سازمانهاي بين المللي است كه خارج از خط مشي هاي تعيين شده نظام سلطه عمل مي كند، گفت: هيچ كس آواره شدن را نمي پسندد و آوارگي يك تحميل به انسانها و جوامع است كه تحت تاثير سياستهاي منطقه اي و جهاني رخ مي دهد و بهتر اين بود كه مي توانستيم نظام حاكم بر جهان را اصلاح كنيم تا ديگر هيچ فرد يا جامعه اي با معضل آواره شدن دست به گريبان نشود.

رئيس جمهور فصل مشترك همه افراد را انسان بودن عنوان كرد و افزود: شرط اول انسان بودن، به رسميت شناختن انسانيت ديگران است، رسيدگي به آوارگان نيز يك كار عالي انساني است و همه بايد به عنوان يك وظيفه و عمل انساني به آوارگان در هر نقطه اي از جهان كمك كنند.

احمدي نژاد اظهار داشت: مردم ايران بيش از ظرفيت يك ملت، در قبال آوارگان مسئوليت پذيرفته است و آوارگان حاضر در خاك كشورش را برادران و خواهران خود مي داند.

رئيس جمهور ابراز اميدواري كرد تا با كمك كميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل هر چه سريع تر نظم حاكم بر جهان اصلاح و عدالت حاكم شود و همه آوارگان جهان به كشورهاي خود بازگردند و پس از اين ديگر كسي آواره نشود.

"آنتونيو گوتيرس" كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نيز در اين ديدار با تشكر از بيش از 30 سال پذيرايي جمهوري اسلامي ايران از آوارگان افغاني تصريح كرد: استقبال و پذيرايي ملت ايران از آوارگان افغاني بسيار سخاوتمندانه بوده است و تصميمات دولت جنابعالي نيز در قبال آنان بسيار سازنده و برخواسته از اعتقادات مذهبي عميق ايرانيان است كه يقينا اجري بزرگ نزد خداوند خواهد داشت.

كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان عملكرد ايران در پناه دادن به آوارگان افغاني و كمك به آنان را قابل ستايش توصيف و خاطرنشان كرد: همه كاري كه در مجموعه اي نظير كميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل متحد براي كمك به آوارگان انجام مي شود در برابر كمكهاي ايران به اين افراد ناچيز است و از جامعه بين المللي درخواست داريم كمكهاي بيشتر و موثرتري به ايران در اين زمينه بكنند.
----------------------------
سخنان آقای احمدی نژاد خیلی قشنگ هستند. ولی درحد شعار! ولی آقای رییس جمهور: جنابعالی که سالیانه مبلغ هنگفتی بابت عوارض و تعویض کارت و کارت کارگری و شهریه و.... که جمعا برای یک خانوار5 نفری حدود 1.5 میلیون تومان می شود از مهاجرین می گیرید، دیگر منظورتان از کمک چیست؟ نه این است که باز هم از آب گل آلوده ماهی  بگیرید؟

جمهوري اسلامي ايران تمام توان خود را براي آسايش اتباع به كار برده است

1391/6/26 يكشنبهجمهوري اسلامي ايران تمام توان خود را براي آسايش اتباع به كار برده استعبداللهي درديدار با گوترس كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت : دولت جمهوري اسلامي ايران تمام توان خود را براي آسايش اتباع به كار برده است. 
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، علي عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور در ديدار با گوترس كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اظهار داشت:پناهندگان به زادگاه خود علاقه مند هستند و نمي توانند براي خود زندگي دائمي در اينجا فراهم كنند.
وي با اشاره به ايجاد پاسگاه هاي مرزي و اقدامات صورت گرفته در اين زمينه نيز تصريح كرد: افغانستان بايد براي كنترل مرزها اقداماتي جدي تر انجام دهد ، اگر اين كنترل ها صورت نگيرد جان انسانها در مرز به خطر مي افتد.
عبداللهي افزود: افغانستان كشوري با بيشترين توليد مواد مخدر است و تلاش قاچاقچيان اين است كه عمده اين مواد را از طريق ايران مبادله كنند بنابراين كنترل مرزها اهميت ويژه اي دارد.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري مناسك حج نيز تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران براي بهره مندي پناهندگان افغاني از مناسك حج اقداماتي انجام داده است واميدواريم با توجه به محدوديت هاي صورت گرفته از سوي عربستان سعودي براي اعزام زائرين اين موضوع با پيگيري هاي جدي كميساريا حل و فصل شود.
عبداللهي همچنين افزود : دولت جمهوري اسلامي ايران تمام توان خود را براي آسايش اتباع به كار برده است.
در ادامه اين ديدار گوترس معاون دبير كل سازمان ملل و كميسر اين سازمان در امور پناهندگان نيز ضمن قدرداني از سياست هاي ايران در راستاي حمايت از پناهندگان طي بيش از 30 سال گذشته گفت:طي گفتگوي روز گذشته با وزير محترم كشور نيز شرايط پناهندگان مورد بررسي قرار گرفت.
وي اظهار داشت: طي جلسات ديروز و امروز مشخص است كه دولت ايران براي ارتقاء سطح آموزش و بهداشت مهاجرين تلاش مي كند و پيشنهاد ما اين است كه تيم ما در ايران با همكاري كارشناسان ژنو براي كمك به افزايش امكانات پناهندگان در مناطق شهري همفكري داشته باشند.
گوترس در خصوص آموزش نيز با بيان اينكه بايد سعي شود كه آموزش براي افراد بي بضاعت به صورت مجاني ارائه شود گفت: در اين زمينه بايد به صورتي عمل شود كه هيچ كس موقعيت داشتن تحصيلات را از دست ندهد، بنابراين مي توانيم بر اساس نياز دولت ايران در اين زمينه اقدام ،و با تلاش هاي دو جانبه به نتيجه برسيم.
وي تاكيد كرد: خطاب به جامعه جهاني خواهيم گفت، تلاشي كه جمهوري اسلامي ايران براي پناهندگان انجام مي دهد بايد مورد حمايت قرار گيرد. ايران دومين كشور پذيرايي پناهندگان در جهان است و كاري كه امروز جمهوري اسلامي ايران براي پناهندگان انجام مي دهد شايسته تقدير و تشكر ويژه است.
-------------------------------------
همانطور که در پست های قبلی متذکر شدم! جناب مدیر کل که عوض بشه حتما یه خبری هست. معلوم نیست که ایران از چه آسایشی صحبت می کند. از اجازه اجاره مسکن یک ساله؟ از شهریه های سرسام آور دانش آموزی؟ از عوارض شهرداری؟ از بارداشت های گاه و بی گاه به بهانه شناسایی؟ یا از یارانه ای که به اتباع عراقی داده اندو به افغانها حرام است؟

۱۳۹۱ شهریور ۲۵, شنبه

فیلم معصومیت مسلمانان

فیلم معصومیت مسلماناننویسنده: دانلود موزیک - ۱۳٩۱/٦/٢۳ 
فیلم مذکور - معصومیت مسلمانان -از سوی تری جونز، کشیش ضد اسلام اهل فلوریدای آمریکا، منتشر شده که اعلام کرده‌ است انتشار این فیلم  به مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است.

در این فیلم دوساعته، شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم (ص) به طنز گرفته شده و این چهره پاک، فردی ترسیم شده‌ است که گناهان بسیاری مرتکب می‌شود.

رسانه‌های آمریکایی ازجمله «وال‌ استریت جورنال» گزارش دادند که «سَم باسیل»، نویسنده و کارگردان این فیلم، که «معصومیت مسلمانان» نام دارد یک یهودی آمریکایی اهل کالیفرنیا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزیع فیلم را تری جونز برعهده دارد.

سم باسیل که هم‌اینک در مخفیگاه به‌ سر می‌برد به «وال‌ استریت جورنال» گفته‌ است که «بیش از ۱۰۰ یهودی با اعطای ۵ میلیون دلار» در تأمین مالی این فیلم کمک کرده‌اند و این فیلم با شرکت ۶۰ هنرپیشه و ۴۵ نفر پشت صحنه در سه ماه ساخته شده‌ است.

به گفته «سم باسیل»، این فیلم تاکنون تنها یک بار اکران شده که اوایل سال جاری در سالنی تقریباً خالی در هالیوود بوده است.

تری جونز، کشیش کلیسای گِینزویل فلوریدا، که شبکه خبری سی‌ان‌ان در وب‌سایت خود او را کشیشی «جویای نام» توصیف می‌کند پیشتر در اردیبهشت‌ماه امسال قرآن را آتش زده بود.

وزارت خارجه ایالات متحده نیز در پاسخ این عمل را محکوم کرده و اعلام کرد که «این یک عمل فردی است و به هیچ وجه نمایانگر ارزش‌های مردم آمریکا یا دولت ایالات متحده نیست». با این حال هیچ گونه برخوردی با این فرد هتاک به اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان نکرده که این امر باعث تحریک احساسات مسلمانان شده است.

تری جونز روز ۲۰ مارس ۲۰۱۱ نیز یک نسخه از قرآن را در کلیسای خود به آتش کشید که این اقدام تظاهرات گسترده‌ای را در افغانستان به دنبال داشت که طی آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

 در این حال سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن محکومیت انتشار فیلم اهانت‌آمیز آمریکایی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) این اقدام را نفرت‌انگیز خواند.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انتشار فیلم آمریکایی توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) را اقدامی نفرت‌انگیز خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات اسلامی را قویا محکوم کرده و با احساسات جریحه‌دار شده امت اسلامی ابراز همدردی می‌کند.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران در ادامه هشدارهای قبلی تأکید می‌کند سکوت سیستماتیک و مستمر دولت آمریکا نسبت به اینگونه اقدامات منزجرکننده که در راستای اسلام‌ستیزی انجام می‌شود، عامل اصلی استمرار این اقدامات است.

مهمان‌پرست تأکید کرد: اسناد متعدد سازمان ملل و یونسکو بر تعهدات دولت‌ها در زمینه پرهیز از انتشار تنفر فرهنگی تأکید می‌کند و دولت آمریکا فراتر از این تعهدات حقوقی از نظر اخلاقی هم مسئولیت مستقیمی در توقف این روند خطرناک گسترش تنفر فرهنگی و توهین به مقدسات امت عالیه اسلام دارد.

سایت ابنا هم در این زمینه نوشت:
 
این فیلم موهن که با دو نام "برائت از مسلمانان" و "زندگی محمد[ص] رسول اسلام" معرفی شده یک فیلم آماتوری به کارگردانی «سام باسیل» است و حاوی صحنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اکرم(ص) است که زبان از بیان آنها شرم می‌کند.

این فیلم پیش از این تنها یک بار در سالنی در هالیوود به شکل خصوصی نمایش داده شد و قرار بود دیروز و در سالگرد حادثه 11 سپتامبر در کلیسای تری جونز (کشیش سفیه) به نمایش درآید؛ اما این نمایش لغو شد.
 این کشیش دیروز و طبق اعلام قبلی، حرکت موهن دیگری به نام «محاکمه مردمی محمد[ص]» برگزار کرد و به زعم خود آن حضرت را محاکمه نمود. قرار بود این فیلم در کنار این محاکمه نمایش داده شود.
 اما علیرغم لغو پخش رسمی فیلم موهن، بخش‌هایی از این فیلم در فضای مجازی منتشر گردید و چون این کار از سوی قبطیان مهاجر مصری انجام شد، نخستین واکنش‌ها از مصر علیه این اقدام برخاست و سپس به لیبی، یمن و دیگر کشورها کشیده شد.
 شخصیت‏های مسلمان، مسیحی، قبطی و نیز کاخ سفید ساخت این فیلم را محکوم کردند؛ اما مسلمانان خشمگین در مصر و لیبی، با حمله به نمایندگی های سیاسی آمریکا در "قاهره" و "بنغازی"، سفیر آمریکا در لیبی را کشتند.
 
 دولت آمریکا که اینک با خشم مسلمانان بیدارشده مواجه شده است تلاش می‏کند خود را از این اقدام موهن بری کند؛ اما آیا می‏توان باور کرد که ساخت فیلمی با سرمایه هنگفت 5 میلیون دلاری و نیز اقدامات مستمر کشیش دیوانه بدون اطلاع و رضایت مقامات کاخ سفید انجام شده باشد؟
 زمان این فیلم 2 ساعت است اما بخش هایی چند دقیقه ای از آن (به زبان انگلیسی و نیز با دوبله به زبان مصری محلی) بر روی شبکه ویدئویی "یوتیوب" منتشر گردیده و با وجود اعتراضات تا این لحظه حذف نشده است. این در حالی است که این شبکه مدعی است فیلمهایی که موجب خشونت شود یا توهین به احساسات عمومی باشد را منتشر نمی‏کند.
 مشخصات فیلم
 نام فیلم: برائت از مسلمانان (زندگی محمد رسول اسلام)
 سناریست، تهیه کننده و کارگردان: سام باسیل (به انگلیسی: (Sam Bacile
 محصول: 2011 ـ ایالات متحده آمریکا
 زمان: 120 دقیقه
 حامیان مادی: صهیونیست‏ها.
 حامیان معنوی: «عصمت زقلمه» رییس دولت خودخوانده قبطی (هیئت عالی حکومت قبطیان مهاجر در آمریکا) ـ «موریس صادق» وکیل قبطی دادگستری ـ «تری جونز» کشیش قرآن‏سوز آمریکایی.
 داستان فیلم
 این فیلم با صحنه‌هایی از حملات گروه‌های تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی در مصر آغاز می‏شود. در این صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه این پزشک حمله می‏کنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وی، مغازه اش را ویران می کنند؛ اما پلیس مصر تنها نظاره گر این حادثه است.
 فیلم پس از این بخش، به حیات پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل می‌شود و با پخش صحنه های مبتذل (که از بیان آنها معذوریم)، علاوه بر توهین به پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام را به عنوان "سرطان" و مسلمانان را افرادی خشن، عقب مانده و طرفدار خونریزی نشان می دهد.
 
 گذشته از صحنه‏ های سخیفی که ارزش بیان ندارد، یکی از شیطنتهای فیلم آن است که مسلمانان را افرادی شکنجه‏ گر معرفی کرده است و در صحنه ای از فیلم یک زن سالخورده به نحو عجیبی شکنجه می شود؛ در حالی که در تاریخ اسلام چنین چیزی مشاهده نمی شود. در واقع، در این فیلم بسیاری از جنایت‏هایی که نظامیان آمریکایی، اسرائیلی و غربی در سال‏های اخیر در حق مردم فلسطین، عراق و افغانستان انجام داده و در "گوانتانامو" و "ابوغریب" مرتکب شده اند را بی‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت می‏دهد. 
اونایی که گفتن فیلم معصومیت مسلمانان را برای دانلود بزارید میگیم واقعا متاسفیم
دانلود فیلم معصومیت مسلمانان  گناه بزرگی هست.....باید از خدا بترسید
در این فیلم نقش پیامبر(ص) را یک بازیگر آمریکایی با رفتاری کمدی و توهین‌آمیز بازی می‌کند و در آن تلاش شده است تا نزول وحی بر پیامبر(ص) را دروغ معرفی کند.
 روزنامه وال استریت ژورنال در توصیف این فیلم نوشت: فیلم "برائت از مسلمانان" یک فیلم سیاسی و نه مذهبی است و در آن از اسلام به عنوان سرطان یاد شده است.
 آشنایی با کارگردان
 سام باسیل یک شهروند اسرائیلی ـ آمریکایی ایالات متحده است. وی یک مشاور املاک و مدیر شرکت‏های ساخمانی است که در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کند . علیرغم عدم انتشار هیچ تصویری از وی، او یک شخص حقیقی است و سنی بین 52 تا 56 سال دارد. (یعنی سام باسیل، یک نام مستعار نیست).
 باسیل از دیروز سه شنبه (۱۱ سپتامبر 2012 ـ ۲۱ شهریور 1391) که با روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" و روزنامه آمریکایی "وال ستریت ژورنال" مصاحبه کرد ناپدید شد و از مکان اختفای وی اطلاعی در دست نیست.
 وی دیروز به روزنامه " وال استریت ژورنال" گفت: "برای این فیلم 5 میلیون دلار از یکصد صهیونیست اعانه جمع آوری شده است. این فیلم با استفاده از 59 بازیگر و تیمی 45 نفره در پشت صحنه، به مدت سه ماه در اواسط سال گذشته میلادی در کالیفرنیا تولید شد".
 اما با وجود این هزینه هنگفت، کیفیت فیلم بسیار پایین و دکورها و صحنه‏ ها بسیار آماتوری و پیش پا افتاده است.
 آشنایی با حامیان فیلم
 گروه موسوم به «قبطیان مهاجر»: دکتر عصمت زقلمة از شخصیت‏های قبطی مهاجر و ساکن در آمریکا، در سال گذشته میلادی با ادعای اینکه مسیحیان قبطی مصر در معرض ظلم و قتل هستند "حکومت قبطی در تبعید" را تشکیل داد و خود را رییس آن اعلام کرد. دیگر مقامات این دولت خودخوانده «مستشار موریس صادق» مدیر اجرایی، «مهندس نبیل بسادة» دبیرکل و «مهندس إیلیا باسیلی» هماهنگ کننده بین المللی آن هستند.
 اما رهبران قبطی مقیم مصر، با رد تشکیل این دولت، اعلام کردند که زقلمة و موریس را نماینده خود نمی دانند.
 «تری جونز» (به انگلیسی: Terry Jones): کشیش یک کلیسای کوچکی در ایالت فلوریدا است. وی جایگاهی در بین مسیحیان آمریکا ندارد و در کلیسای محلی او تنها حدود 20 و حداکثر ۵۰ نفر حاضر می‏شوند. وی از 11 سپتامبر سال 2001 تاکنون به همراه همسرش در کلیسایی کوچک در شهر "گینسویل" حمله علیه جهان اسلام را آغاز کردند. جونز در نهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر خواستار برگزاری مراسم قرآن سوزی شد و سرانجام پس از غائله ‏های رسانه‏ ای فراوان و کسب شهرت منفی جهانی، در روز ۲۰ مارس ۲۰۱۱ این کار موهن را انجام داد. عواقب این کار ابلهانه وی گریبانگیر آمریکائیان مقیم کشورهای اسلامی و کارکنان سازمان ملل شد؛ و فقط در "مزار شریف" افغانستان دست کم ۱۲ نفر از نیروهای سازمان ملل کشته شدند. تری جونز از سوی رهبران دینی مسیحیت نیز مردود است و علاوه بر محکومیت رسمی وی از سوی "واتیکان" روحانیون مختلف مسیحی نیز کار وی را نفی کرده‏ اند. رهبران دینی شهر دیربورن نیز با موضع‌گیری در برابر این تصمیم ضددینی تری جونز اعلام کرده بودند که مقابل مرکز اسلامی دیربورن گرد هم خواهند آمد تا اعلام کنند مخالف اهانت به احساسات اقلیت‌های مسلمان هستند. وی پس از آنکه با سوءاستفاده از غائله سوزاندن قرآن در دو سال گذشته، از یک کشیش روستایی به یک چهره جهانی تبدیل شد پارسال نیز تبلیغات شدیدی را آغاز و سرانجام نسخه ای از قرآن را به آتش کشید. او امسال نیز نمایش مضحک "محاکمه مردمی پیامبر(ص)" را به راه انداخت.

۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

ديدار كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از جمهوري اسلامي ايران


ديدار كميسر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از جمهوري اسلامي ايران
بنا به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور، آقاي گوترس كميسرعالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بنا به دعوت آقاي مهندس مصطفي محمد نجار وزيركشور، روز شنبه 25/6/91 وارد كشور گرديده و طي دو روز اقامت در ايران ضمن ملاقات با وزير كشور و ساير مقامات و مسئولين ذيربط موضوع، از نحوه ارائه خدمات به پناهندگان در مراكز مربوطه نيز بازديد خواهند داشت.
------------------------
امیدواریم که با حضور به موقع مهاجرین در زمان بازدید ایشان حقایق روشن رفتار جمهوری اسلامی که بصورت مقطعی  نرم تر شده است را به سمع و نظر ایشان و سایر جهانیان برسانند.


عنوان پست5 هزار تبعه عراقي در پايتخت ایران

1391/6/20 دوشنبه5 هزار تبعه عراقي در پايتختمديركل اتباع خارجه استانداري تهران گفت: بيش از 5 هزار نفر از اتباع خارجي عراق در استان تهران زندگي مي كنند.
 به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر،عيسي موسوي نسب با بيان اينكه ايران با همكاري كميسارياي سازمان ملل اقدامات تشويقي فراواني براي بازگشت داوطلبانه پناهندگان و اتباع غيرمجاز انجام داده است گفت: همچنان پرداخت 150 دلار و حمل اسباب تا مرز براي اتباعي كه داوطلب خروج از ايران و بازگشت به كشورشان هستند در حال اجرا است.
وي افزود: هم اكنون بيش از 5 هزار تبعه عراقي در تهران زندگي مي كنند كه به دليل نا امني در عراق و حضور ناموفق ناتو رقبتي براي خروج از ايران ندارند.
موسوي نسب گفت: ناتو موجب نا امني در  افغانستان و عراق شده و همين انگيزه بازگشت اتباع به كشورشان را گرفته است.
مديركل اتباع خارجه استانداري تهران اعلام كرد: در سال جاري آموزشهاي لازم به مسئولان ارائه شده تا مشكلي در ثبت نام اتباع در مدارس دولتي رخ ندهد و اتباع با داشتن پاسپورت يا كارت پناهندگي مي توانند در مدارس ثبت نام كنند.

جزئيات قتل در مستطيل سبز

1391/6/20 دوشنبهجزئيات قتل در مستطيل سبز
بازيكنان دو تيم آماتور فوتبال افغان‌ مقيم تهران به خاطر جنايت در مستطيل سبز در برابر بازپرس ويژه قتل پايتخت قرار گرفتند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري تابناك، هفدهم شهريورماه سال جاري بازپرس رسولي از شعبه پنجم دادسراي امور جنايي در جريان جنايتي در شمال‌شرق تهران قرار گرفت كه در آن پسر جواني در جريان بازي فوتبال به كام مرگ فرو رفته بود.

دقايقي بعد تيم قضايي و پليس خود را به يك زمين فوتبال در شمال‌شرق پايتخت رساندند و با پيكر بي‌جان محمد 23 ساله كه وسط زمين بازي افتاده بود، روبه‌رو شدند.

تحقيقات ميداني حاكي از آن بود كه ساعت 3 عصر بازيكنان دو تيم در حالي وارد زمين بازي شده‌اند كه طرفداران آنان تيم‌هاي خود را تشويق مي‌كردند تا اينكه پس از 90 دقيقه بازي، داور ايراني سوت پايان بازي را به صدا درآورده است. در اين ميان چند تن از تماشاگران طرفدار تيم هزاره كه در گوشه زمين فوتبال نظاره‌گر بازي بودند براي خوردن آب به سمت شيرهاي آب مي‌روند و همزمان يكي از طرفداران تيم مزارشريف كه بالاي سكو نشسته بود، شروع به ناسزاگويي به تيم هزاره مي‌كند و از بالاي نرده‌ها وارد زمين بازي شده و به محمد 23 ساله كه تماشاچي و از طرفداران تيم هزاره بود، حمله‌ور مي‌شود.

تجسس‌‌ها نشان داد كه با اين اقدام، ناگهان زمين بازي شلوغ شده و تماشاچيان و بازيكنان به جان هم مي‌افتند و محمد زير مشت و لگد به قتل مي‌رسد.

بدين‌ترتيب، با توجه به سرنخ‌هاي به دست آمده يكي از طرفداران تيم مزارشريف و 10فوتباليست ديگر اين تيم به عنوان مظنونان به قتل بازداشت مي‌شوند.

صبح ديروز(يكشنبه) همه بازيكنان تيم هزاره براي انجام تحقيقات تكميلي به شعبه پنجم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران احضار و تحت بازجويي قرار گرفتند.

فيض‌الله، بازيكن اين تيم در بازجويي‌ها گفت: وقتي داور ايراني سوت پايان بازي را به صدا درآورد، محمد در كنار زمين نشسته بود كه براي خوردن آب به سمت شيرها رفت، همزمان علي‌صفر كه از هواداران تيم مزارشريف است، از بالاي سكوها شروع به ناسزاگويي به ما كرد، در اين ميان از بالاي نرده‌ها وارد زمين فوتبال شده و با محمد گلاويز شد، ناگهان زمين بازي شلوغ شد و همه به جان هم افتادند و محمد زير مشت و لگد بازيكنان و تماشاچيان تيم مقابل، جانش را از دست داد.
علي‌صفر، هوادار تيم مزارشريف با صداي بلند گفت كه من كشتم، نمي‌ترسم و فرار
نمي‌كنم.

اكنون تحقيقات از علي‌صفر، هوادار تيم مزارشريف و بازيكنان اين تيم ادامه دارد و زواياي پنهان اين جنايت مرموز فاش خواهد شد. 

۱۳۹۱ شهریور ۱۶, پنجشنبه

آغاز اجراي طرح CBR افاغنه در كرمان

1391/6/14 سه شنبهآغاز اجراي طرح CBR افاغنه در كرمان
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از اداره كل بهزيستي استان كرمان ،اجراي طرح شناسايي معلولين  افاغنه (CBR )طي مراسمي  با حضور مدير كل بهزيستي ،نماينده كميسارياي عالي در كرمان ،معاون اداره كل اتباع خارجه كرمان ، كارشناسان توانبخشي درگير در طرح و تسهيلگران در محل سالن ارشاد اداره كل بهزيستي استان كرمان آغاز شد.به گزارش روابط عمومي اداره كل بهزيستي استان كرمان ،در اين مراسم دكتر عباسي مدير كل بهزيستي استان كرمان با اشاره به اجراي موفق طرح CBR افاغنه ، طرح شناسايي معلولين در جامعه گفت : از زمان اجراي اين طرح تاكنون موفق به اجراي برنامه  ها و فعاليتهاي ارزشمندي شديم و توانسته ايم با برنامه ريزي و ارايه خدمات تخصصي حمايتي در راستاي  توانمندسازي معلولين و انجام اقداماتي چون  درمان آنها گام برداريم. وي افزود : همكاري نهاد هايي چون دفتر كميسارياي عالي و اداره كل اتباع خارجه در كرمان ما را در روند اجراي طرح بسيار ياري نموده است .
وي در ادامه به تشريح اقدامات و نتايج اين طرح در سال گذشته پرداخت و گزارشي از روند اين طرح در سال 90 ارايه نمود .
دكتر عباسي همكاري كارشناسان توانپزشكي، پزشكان متخصص و نهاد هاي درماني براي كمك به درمان افاغنه معلول را ارزشمند و قابل تقدير دانست و گفت : پزشكان حاذق و خير فراواني براي درمان معلولين شناسايي شده بهزيستي را همراهي نمودند.
وي ارايه آموزشهاي لازم به خانواده ها و افراد معلول افاغنه ،در اختيار قرار دادن  وسايل كمك توانبخشي و پكيج هاي آموزشي و ... را از اقدامات ديگري دانست كه بهزيستي  براي اين افراد انجام مي دهد .
در  ادامه اين مراسم ديكاريو نماينده دفتر كميسارياي عالي نيز گفت: كميسارياي عالي سازمان ملل به منظور شناسايي و كمك به افراد  معلول از اتباع افاغنه مقيم در استان كرمان با اختصاص اعتباري تلاش نموده تا به اين گروه از جامعه خدمات رساني هاي لازم ارايه شود.
وي فعاليتهاي تخصصي و حمايتي بهزيستي در اجراي اين طرح را قابل تقدير دانست و اظهار داشت : خدمات تخصصي كه از سوي بهزيستي به اتباع خارجه مقيم در كرمان ارايه مي شود موجب شده تا علاوه بر پيشگيري از بروز معلوليتها ،بسياري از افراد معلول نيز توانمند گردند.
گفتني است در اجراي اين طرح افرادي به عنوان تسهيلگر شناسايي معلولين را بر عهده دارند كه آموزشهاي لازم را به مدت 110 ساعت از طريق كارشناسان بهزيستي فرا مي گيرند. كه پس از آن از اواسط مهرماه بايستي به شناسايي و ارائه خدمت به 100 نفر معلول بپردازند

--------------------------------------------------------------------------------------------------
دولت ایران ما را شرمنده کردند. کاری را که هر دولتی در بدو ورود مهاجر حتی غیر قانونی به خاک خود می نماید را ایران پس از اینهمه سال و آنهم با منت شروع کرده. همیشه تبلیغاتشون بیشتر از کارهاشون هست. درثانی حمایت از معلولین جزو موافقت نامه های  کنوانسیون حقوق بشر هست و لازم الاجراء

دستگيري بزرگترين باند جاعلان حرفه‌اي و بين‌المللي در قم

1391/6/4 شنبهدستگيري بزرگترين باند جاعلان حرفه‌اي و بين‌المللي در قمتحقيقات انجام شده از سوي پليس اطلاعات و امنيت استان قم، متهم اصلي پرونده دستگير و تعداد 12 جلد گذرنامه مجعول، 38 عدد برچسب ويزاي جعلي، مهر سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريف و... كشف و ضبط شد.
جانشين فرماندهي انتظامي استان قم از دستگيري بزرگترين باند جاعلان حرفه اي و بين المللي در استان قم خبرداد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايلنا سرهنگ "محمدرضا ميرحيدري" در جمع خبرنگاران، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: در پي كسب اخبار واصله، مبني بر استفاده تعدادي اتباع خارجي از گذرنامه و ويزاي جعلي، بلافاصله پليس اطلاعات و امنيت استان با تشكيل تيم ويژه اي، شناسايي و دستگيري متهمان را در دستور كار خود قرار داد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم افزود: در نهايت باتلاش شبانه روزي و تحقيقات انجام شده توسط اين پليس، يكي از متهمان داراي گذر نامه جعلي، شناسايي و در بازجويي انجام شده از نامبرده، رابط جاعل شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ "مير حيدري " ادامه داد: با شناسايي رابط جاعل، متهم ديگري كه در زمينه جعل با متهم اصلي پرونده در رابطه بود، شناسايي و ضمن دستگيري در بازرسي از محل وي، دوجلد گذرنامه جعلي خارجي، مهر جعلي اداره اتباع خارجه يكي از استان هاي كشور، تعداد دو عدد مهر ژلاتيني، چهار عدد پايه مهر دستي، چهار دستگاه اتوماتيك مهر زني و سه عدد مهر تاريخ زن، كشف و ضبط شد.

وي افزود: در بازجويي از متهم موصوف، وي به نقش خود در زدن مهر ورود و خروج جعلي اعتراف و اظهار داشته، و گفته بود نقوش مهر ورود و خروج مرز زميني را قبل از دستگيري معدوم كرده است.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم اظهار داشت: با راهنمايي هاي متهم مذكور، درنهايت سه نفر ديگر نيز در اين رابطه دستگير و در بازرسي بدني از آنها تعداد 5 جلد گذرنامه با مهر و رواديد جعلي كشف و ضبط شد.

وي ادامه داد: با تحقيقات انجام شده از سوي پليس اطلاعت و امنيت استان و با راهنمايي متهمان، متهم اصلي پرونده شناسايي و ضمن دستگيري در بازرسي از منزل وي، تعداد 12 جلد گذرنامه مجعول، 38 عدد برچسب ويزاي جعلي، مهر سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريف، مهر ورود (26) هوايي مشهد، مهر ورود (9) مرز زميني ميلك، مهر خروج (14) مرز زميني ميلك، مهر رياست اداره پاسپورت افغانستان، مهر خروج هوايي مزار شريف، مهر ورود و خروج مرز راه ابريشم و ساير الات و ادوات جعل من جمله سيستم رايانه و نرم افزار هاي فتوشاپ مخصوص جعل رواديد كشف و ضبط شد.

سرهنگ "مير حيدري " جانشين فرماندهي انتظامي استان قم در پايان گفت: برابر بررسي هاي به عمل آمده و تحقيقات از متهمان موصوف، متهم اصلي پرونده از نقاط مختلف كشور به ويژه استان فارس، گذرنامه فاقد اعتبار رواديد به آدرس متقاضيان خود ارسال و پس از صدور رواديد جعلي90 روزه و مهر ورود به آدرس متقاضيان ارسال مي كرده است كه پس از دستگيري كليه اعضاي باند مذكور توسط پليس اطلاعات و امنيت استان قم، متهمان موصوف به مراجع قضايي استان معرفي كه در نهايت با قرار قانوني مناسب روانه زندان شدند.
------------------------------------------------------
خب با اینهمه فشار دولت ایران در مورد مهاجرین قانونی دیگر راهی هم غیر از جعل اسناد می ماند؟

معرفي مديركل جديد اموراتباع ومهاجرين خارجي وزارت كشور


1391/6/12 يكشنبهمعرفي مديركل جديد اموراتباع ومهاجرين خارجي وزارت كشور
بنابرگزارش روابط عمومي اداره كل اموراتباع ومهاجرين خارجي وزارت كشور مراسم توديع ومعارفه مديركل سابق وجديد اداره كل مذكور صبح روزيكشنبه 12/6/91 در سالن اجتماعات اداره كل برگزار گرديد.
دراين مراسم كه با حضور معاون امنيتي وانتظامي وزير كشور ، تني چند از مديران كل ستادي وزارت كشور ومديران كل امور اتباع ومهاجرين خارجي استانداريهاي سراسر كشور و كاركنان اموراتباع ومهاجرين خارجي انجام شد آقاي عبداللهي ضمن تشريح برنامه ها و سياستهاي جاري كشور پيرامون مسائل اتباع خارجي ، از زحمات وتلاشهاي خستگي ناپذير آقاي سيدمحمدتهوري تشكر و قدرداني نموده و سپس ضمن معرفي آقاي عزيز كاظمي بعنوان مديركل جديد امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور ابراز اميدواري كردند تا برنامه ها وسياستهاي جاري همانند گذشته باقوت وسرعت بيشتري به مورد اجرا گذاشته شود.
---------------------------------------------
خب مثل اینکه کدام خبرای جدید در راه است.تجربه نشان داده است که دولت ایران هرگاه در مورد مسئله ای بند مانده است و مجبور شده که سیاست جدید و غیر منتظره ای را اجرا نماید دست به تغییر مدیران اجرایی زده است.اون از تهوری و این کاظمی دیگه می خواد چطوری خون مهاجرین رو تو شیشه بکنه!