۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

تحريم هاي آمريكا عليه ايران تاثيري بر رابطه تهران - كابل ندارد

1391/11/15 يكشنبهتحريم هاي آمريكا عليه ايران تاثيري بر رابطه تهران - كابل نداردسخنگوي وزارت خارجه افغانستان رابطه دو كشور ايران و افغانستان را دوستانه توصيف كرد و گفت: تحريم هاي آمريكا بر ضد ايران، تاثيري بر رابطه برادرانه تهران - كابل ندارد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا، ˈجانان موسي زيˈ روز يكشنبه  در كابل گفت كه رابطه ديرينه افغانستان و ايران براساس حاكميت ملي و بطور مستقل بنيانگذاري شده است و موضوع تحريم آمريكا عليه ايران، تاثيري بر اين رابطهنخواهد داشت.

موسي زي با ابراز نگراني از ناآرامي ها در سوريه ضمن ابراز تاسف از كشته شدن سه تن از اتباع افغان در خشونت هاي اخير در شهر دمشق، گفت: ما تلاش مي كنيم تا از طريق سفارت افغانستان در اردن، مشكلات نزديك به 2 هزار مهاجر افغان را در سوريه پيگيري كنيم.

موسي زي از ادامه گفت وگوهاي پيمان امنيتي كابل- واشنگتن خبرداد و گفت: مرحله سوم اين گفت وگوها روز پنجشنبه هفته گذشته در كابل برگزار شد و نتايج رضايت بخشي به دست آمد.

سخنگوي وزارت خارجه بدون ذكر جزئيات اين گفت وگوها، گفت : در آينده در خصوص مفاد آن اطلاع رساني خواهد كرد.

موسي زي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص گفت وگوهاي پنهاني آمريكا و طالبان در قطر، اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: دولت افغانستان ادامه گفت وگوهاي صلح با طالبان را تنها و تنها از طريق دولت افغانستان و شوراي عالي صلح امكان پذير مي داند و به هيچ كشوري اجازه مداخله در آن را نخواهد داد.

سخنگوي وزارت خارجه افغانستان نشست سه جانبه افغانستان، پاكستان و انگليس در لندن را نيز براي تقويت روابط سه كشور، بهبود اوضاع منطقه و صلح در افغانستان مفيد دانست.

وي با توصيه به طالبان كه ارتباط خود را با القاعده قطع كند، گفت: شرايط دولت كابل براي برقراري صلح تغيير ناپذير است و دولت افغانستان از حقوق مردم و دمكراسي نوپاي كشور دفاع خواهد كرد.

موسي زي همچنين به آن عده از گروه هايي كه به مبارزه مسلحانه عليه دولت افغانستان ادامه مي دهند هشدار داد و از آنان خواست دست از اقدامات تروريستي خود بردارند..
----------------------
یادداشت شردبیر:
نباید هم داشته باشد. چون مهاجرین ما به مثابه دستی زیر ساطور ایرانی ها قرار دارد. و ایران هرگاه که دلش خواسته هر امتیازی را به افغانستان تحمیل کرده است. از دیرباز اینچنین رفتارهایی دیده شده است.قبل از ورود آمریکا !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر