۱۳۹۱ مهر ۲۴, دوشنبه

ملاقات سفير عربستان با مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور پيرامون مشكلات اعزام پناهندگان به مراسم حج تمتع



1391/7/20 
پنجشنبهملاقات سفير عربستان با مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور پيرامون مشكلات اعزام پناهندگان به مراسم حج تمتع
بنابر گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشورآقاي عباس بن كلابي سفير عربستان سعودي در جمهوري اسلامي ايران روز يكشنبه 16/7/91 با آقاي عزيز كاظمي مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي ديدار كرد، در اين ديدار مسائل و مشكلات بر سر راه اعزام پناهندگان ساكن ايران به حج تمتع مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
آقاي كاظمي ضمن تشريح موضوع اظهار داشتند كه ثبت نام از كليه متقاضيان همچون سنوات قبل انجام و امور اداري مربوطه نيز طي گرديده، ولي متاسفانه تا كنون از اختصاص سهميه و صدور رواديد حج اين افراد نتيجه مثبتي حاصل نگرديده است . به همين خاطر نيز تعدادي از پناهندگان مستقر در ايران در حاشيه سفر كميسر عالي پناهندگان سازمان ملل به جمهوري اسلامي ايران در ملاقاتي كه با وي داشتند خواستار پيگيري موضوع از جانب ايشان شدند كه برابر اطلاعات واصله آقاي آنتونيو گوترس نيز مراتب را كتبا دولت عربستان منعكس نموده اند.
آقاي عباس بن كلابي سفير عربستان نيز ضمن قدرداني از پرداختن به اين مطلب مهم ، ابراز داشتند سهميه تخصصي به پناهندگان بويژه پناهندگان افغانستاني از سهميه كشور متبوعه شان اختصاص مي يافت كه اين امر بدليل استفاده كامل دولت افغانستان از سهميه خود، ديگر امكانپذير نيست و چنانچه بخواهيم به پناهندگان مساعدت نماييم ميبايستي از سهميه كشور افغانستان استفاده كنيم و اين امر مستلزم موافقت آن دولت ميباشد كه در اين زمينه ملاقاتي با سفير افغانستان در تهران انجام شده ولي تا كنون نتيجه اي حاصل نگرديده است.
در پايان اين ديدار طرفين با مدنظر داشتن ابعاد مختلف اين امر اسلامي و خداپسندانه كه آرزوی هر مسلماني است تا از فيوضات معنوي و اخروي آن بهره مند شود، بر پيگيري و تلاش مضاعف براي تحقق آن تاكيد نمودند.
----------------------
خدا به همه کسانی که به فکر مهاجرین هستند خیر بدهد.
دوم چگونه است که سهمیه مهاجرین در سهمیه کشور مطبوعش در نظر گرفته شده است. و چگونه است که دولت افغانستان که این گونه در برابر کشورهای میزبان کوتاه می آید در قبال مهاجرین ، هیچ سهمیه ای را برای اتباع خود در خارج از کشور اختصاص نداده است. اگر سهمیه در کشورمطبوع هر مهاجر باشد!

۱۳۹۱ مهر ۲۲, شنبه

اتباع تاجيكستان بيش از مهاجران ديگر مايلند در روسيه بمانند

1391/7/22 شنبهاتباع تاجيكستان بيش از مهاجران ديگر مايلند در روسيه بماننداتباع جهوري تاجيكستان بيشتر از اتباع قرقيزستان و ازبكستان كه بيشترين مهاجران كاري در روسيه را تشكيل مي‌دهند تمايل دارند تا بصورت دائم در روسيه باقي بمانند.به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري  فارس ، اتباع جمهوري تاجيكستان در راس فهرست مهاجراني قرار دارند كه خواهان باقي ماندن در روسيه بعنوان ساكنين دائم آن هستند.
اين واقعيت در نتيجه همه پرسي موسسه «مهاجران كاري در آستانه ورود به جامعه روسيه» كه دراواخر تابستان سال جاري در ميان مهاجرين كاري خارجي در سراسر خاك روسيه صورت گرفت، روشن شده است.
بر اساس اين نظرسنجي، 54 درصد از اتباع تاجيك شاغل در روسيه مايلند تا در اين كشور باقي بمانند. چنين تمايلي در ميان اتباع قرقيز 42 درصد و در ميان اتباع ازبك 29 درصد است.
بر اساس اطلاعات رسمي،در ميان اتباع خارجي كه براي كار به روسيه مي آيند، 38 درصد از شهروندان ازبكستان، 24 درصد تبعه تاجيكستان و 23 درصد تبعه قرقيزستان هستند. 90 درصد از اين افراد مردان از سن 18 الي 34 سال و داراي تحصيلات متوسطه مي‌باشند.
حدود 70 درصد از مهاجرين كاري در روسيه خانواده‌هاي خود را در زادگاه باقي گذاشته و به تنهايي به روسيه سفر كرده و تقريبا تمامي آنها درآمدشان را به وطن خويش مي‌فرستند. در اين بين كمتر از 10 درصد اين افراد درآمدي بالاي 30 هزار روبل در ماه بدست مي‌آورند.
25 درصد از اين مهاجرين كاري درآمدي بين 15 الي 20 هزار روبل داشته و 15 درصد از آنها نيز درآمدي كمتر از 15 هزار روبل در ماه دارند.
لازم به يادآوري است كه در حال حاضر مجوز كار به اتباع خارجي در روسيه براي مدت 3 ماه الي يك سال داده مي‌شود. ولي بر اساس توافقات اخير صورت گرفته در زمان سفر "ولاديمير پوتين" رئيس‌جمهوري روسيه به دوشنبه (در تاريخ 5 اكتبر) مهاجرين كاري از جمهوري تاجيكستان از اين به بعد مجوز كار تا 3 سال دريافت خواهند كرد تا امنيت بيشتري براي كار و كسب درآمد خود در روسيه داشته باشند.

۱۳۹۱ مهر ۱۲, چهارشنبه

قانونمند شدن اتباع خارجي غير قانوني نقطه آغاز دستيابي به احقاق حقوق انساني

1391/7/12 چهارشنبهقانونمند شدن اتباع خارجي غير قانوني نقطه آغاز دستيابي به احقاق حقوق انساني
به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي،  اقاي عبدالهي رئيس  هيئت اعزامي جمهوري اسلامي ايران به ژنو در ديدار با رئيس سازمان بين المللي مهاجرت گفت: جمهوري اسلامي ايران در مسير مهاجرتهاي عمدتا غير قانوني مي باشد كه هزينه هاي بسيار سنگيني را به كشورم تحميل نموده است .آقاي عبدالهي اضافه كرد:اقدامات موثر ايران مانع از گسترش سير مهاجرتهاي غير قانوني به اروپا شده است.معاون وزير كشور سپس ابعاد اجرائي طرح ساماندهي اتباع افغاني غير قانوني را كه با ابتكار جمهوري اسلامي ايران و با بهره گيري از فن آوريهاي مدرن به مرحله اجراء درآمده است را تشريح و وتاكيد نمود :ما در عين توانائي نسبت به اعمال قانون در خصوص مرتكبين جرم ورود و اقامت غير قانوني با تكيه بر آموزه هاي ديني و انساني گزينه  مديريت جريان مهاجرت غير قانوني را برگزيديم و حدود يك ميليون تبعه افغاني پس از اخذ گذرنامه از سوي سفارت اين كشور و يا از داخل افغانستان توسط مراجع ذيربط داراي اقامت قانوني شده اند.
رييس هييت اعزامي جمهوري اسلامي ايران هدف اصلي از رويكرد مديريت نوين مهاجرت را تلاش براي ايجاد عدالت عنوان و تصريح نمود:رويكرد ابتكاري جمهوري اسلامي ايران در قانونمند شدن اتباع خارجي غير قانوني نقطه آغاز دستيابي به احقاق حقوق انساني خواهد بود و كشورم آمادگي دارد تجربيات حاصله را از طريق سازمان جهاني مهاجرت در دسترس ساير كشورها قرار دهد. آقاي عبدالهي درادامه خواستار گسترش فعاليتهاي سازمان مهاجرت در زمينه مختلف منجمله تلاش بيشتر براي بازگشت فارغ التحصيلان افغانستاني دانشگاههابه كشورشان شد و با اشاره به راه اندازي سايت براي احداث اكادمي مهاجرت در بندر انزلي بر ضرورت تسريع در راه اندازي اكادمي بين المللي مهاجرت در ايران تاكيد كرد.
آقاي سوئينگ نيز از تلاشهاي ايران در مديريت مهاجرت به خصوص صدور گذرنامه و سپس اجازه اقامت براي اتباع افغاني خانواري در ايران تقدير نمود و آنرا نمونه اي بسيار بديع در سطح جهان توصيف كرد.رييس سازمان مهاجرت اضافه نمود:يكي از چالشهاي عصر ما تعارض مابين آزادي انسان براي تعيين محل اقامت با قوانين محدود كننده كشورها است.وي دليل وقوع جريانهاي بزرگ مهاجرتي در منطقه خاورميانه را تفاوت سطح زندگي اعلام و بر آمادگي آن سازمان براي همكاريهاي نزديكتر تاكيد نموده و اظهار اميدواري كرد سطح روابط به زودي گسترده تر گردد. ويافزايش پروژه ها را منوط به تامين مالي آن دانست و اضافه نمود كه در اين زمينه تلاش خواهد كرد.
سازمان بين المللي مهاجرت( IOM )، با 146 كشور عضو ، 17 كشور ناظر و بيش از 80 سازمان غير دولتي ناظر ، تنها سازمان بين دولتي در زمينه مهاجرت است. اين سازمان در ايران داراي دفتري مستقل است كه تحت نظر دفتر منطقه اي آسيا و اقيانوسيه در بانكوك مي باشد.
------------------------------------
اگه راست میگین!
این همه مخارج برای دریافت کارت آمایش مال چیه؟ هزینه قانونمندی رو از مهاجرین بدبخت می گیرین؟ بدنیست! اینجوری یا میمیرن یا دیگه مهاجرت نمی کنن!

بهترين و ماندگارترين راه حل معضل پناهندگي ،بازگشت پناهنده به وطن است و ما از اين راهكار قوياً حمايت ميكنيم.

سه شنبهبهترين و ماندگارترين راه حل معضل پناهندگي ،بازگشت پناهنده به وطن است و ما از اين راهكار قوياً حمايت ميكنيم.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي ،آقاي عبدالهي معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور در شصت و سومين جلسه كميته اجرائي كميسارياي پناهندگان سازمان ملل «اكسكام»در ژنو طي سخنراني كه در سالن اصلي مقر اروپائي سازمان ملل ايراد نمود ضمن اعلام اينكه :بهترين و ماندگارترين راه حل معضل پناهندگي ،بازگشت پناهنده به وطن است اظهار داشت استمرار تلاشهاي دولت ايران در زمينه جبران هزينه هاي روزافزون مادي وغيرمادي ناشي از نگهداري پناهندگان با تكيه بر امكانات و منابع محدود داخلي آنهم در شرايط تحريمهاي غير عادلانه تحميلي به كشورم صرفاً به لحاظ پايبندي به آموزه هاي انساني و اعتقادات مذهبي و نيز تعهدات كنوانسيون پناهندگان ممكن شده است ».
معاون وزير كشور، از اولين سخنرانان  نشست افتتاحيه اكسكام كه مهمترين مرجع سياستگذاري جهاني در حوزه پناهندگان است اضافه كرد: « مايلم تاكيد كنم ، هر چند جمهوري اسلامي ايران درجهت ايفاي تعهدات بين‏المللي با صرف ميلياردها دلار در بخشهاي مختلف آموزشي-بهداشتي- درماني- حمل و نقل و امنيت عمومي – سوخت و حاملهاي انرژي- خدمات اجتماعي و... به بهترين وجه ممكن پذيراي خيل عظيم پناهندگاني بوده كه عمدتاً بصورت انبوه و يكباره به كشور وارد شده اند . اما اينك وقت آن رسيده كه جامعه بين الملل به منظور ترميم ، تقويت و بهسازي زيرساختها به ويژه گسترش فضاها و تجهيزات آموزشي و درماني اعتبارات لازم را به پناهندگان ساكن در ج.ا.ا. تخصيص دهد .»
رئيس هيئت اعزامي جمهوري اسلامي ايران به جلسه اكسكام همچنين اظهار داشت: «بازگشت داوطلبانه و توأم با امنيت و احترام حق مسلم هر پناهنده است و مشاركت عملي و عيني جمهوري اسلامي ايران به برنامه هاي بازسازي افغانستان نيز در همين راستا بوده و دنيا اذعان دارد كه ايران به تعهدات خود در افغانستان عمل كرده است.»
در جلسه سالجاري كميته اجرائي كميساراي پناهندگان « اكسكام »كه در روز دوشنبه 10 مهر ماه گشايش يافت ، نمايندگاني از دولتهاي   80 كشور و برخي ار سازمان بين المللي و غير دولتي شركت نموده بودند.آقاي كاظمي مدير كل و امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور و هيئت همراه اعضاء هييت اعزامي جمهوري اسلامي ايران به نشست اكسكام را تشكيل مي دهند.
-------------------------------
بله کاملا درست است. ولی چگونه؟
اگه شما کارگر لازم داشته باشین چطوری بیایم کمکتون؟

ورود مهاجر فاقد تحصيلات دانشگاهي به امارات ممنوع شد

1391/7/3 دوشنبهورود مهاجر فاقد تحصيلات دانشگاهي به امارات ممنوع شدبراي مقابله با مهاجرت غير قانوني كارگران غير متخصص، صدور ويزاي گردشگري امارات براي تمامي كشاورزان، كارگران ساختمان، لوله كش‌ها، كارگران برق، رانندگان، خدمتكاران ونظافتچي‌ها و صاحبان مشاغلي از اين دست ممنوع شد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ميراث فرهنگي ، براي مقابله با افزايش جمعيت غير بومي وجلوگيري از مهاجرت غيرقانوني افراد فاقد تخصص، از اين پس صدور ويزاي امارات براي شهروندان كشورهاي پرجمعيت صادركننده نيروي كار غير متخصص آسيايي، به ويژه هند، پاكستان بنگلادش و سريلانكا، منوط به ارائه مدرك معتبرتحصيلات دانشگاهي است.
 
مقامات دولت امارات به منظور مبارزه با مهاجرت غيرقانوني مردمان كم سواد و عمدتا فقيري كه به عنوان گردشگر به كشورهاي ديگر سفر مي‌كنند و سپس از بازگشت به كشورخود سرباز مي‌زنند، از اين پس صدور ويزاي توريستي اين كشور را تنها منوط به ارائه مدرك معتبر دانشگاهي متقاضيان كرده است.
 
طبق همين گزارش با اعمال سياست منع صدور ويزا براي گردشگران فاقد مدارك دانشگاهي، گردشگران كم‌سواد وعمدتا فقيركشورهاي آسيايي به ويژه بنگلادش و پاكستان كه عمدتا با اخذ ويزاي توريستي دست به مهاجرت غير‌قانوني در كشورهاي ديگر مي‌زنند،از اين پس قادربه مهاجرت غيرقانوني به كشور امارات نخواهند بود.
طبق همين گزارش به نقل از يك مقام ارشد اداره مهاجرت امارات، از اين پس صدورويزاي گردشگري امارات براي تمامي كشاورزان، كارگران لوله كشي، برق، رانندگان و خدمتكاران ونظافتچي‌ها وافراد كم سواد فعال در مشاغلي از اين دست ممنوع است.
 
به گفته همين مقام رسمي ، مديران اداره فدرال اقامت مصمم شده‌اند با  سخت‌گيري درصدور ويزا براي گردشگران و همچنين سخت‌گيري در صدور ويزاي ويژه شركت در همايش‌ها و ديگر فعاليت‌هاي كوتاه مدت براي متقاضيان كشورهاي آسيايي، از ورود كارگران بي‌سواد و فاقد تحصيلات يا به اصطلاح"كارگران آبي پوش" از كشورهاي پرجمعيت صادر‌كننده نيروي كارغير متخصص جلوگيري شود. اعمال اين مقررات شامل تمامي متقاضيان كم سواد كشورهاي آسيايي ، به ويژه پاكستان، هند، سريلانكا وفيليپين است.
 
وي مي‌گويد:«سخت‌گيري در صدور ويزا براي كاهش خطر درگير شدن افراد به سازمان‌هاي بزهكاري و نيز كاهش مخاطرات ناشي از جرايم سازمان يافته، اهميت فوق‌العاده‌اي دارد و از ترافيك ورود و خروج اين قبيل افراد به امارات، مي‌كاهد. »
 
اين درحالي است كه هم اكنون ميليون ها كارگر خارجي در كشورامارات كار وزندگي مي كنند كه بيشتر آن ها از كشورهاي جنوب آسيا كه به عنوان صادر كننده نيروي كار غير متخصص شهرت دارند، به امارات مهاجرت كرده اند. اين مهاجرت هاي عمدتا غير قانوني سبب افزايش جمعيت افراد غيربومي امارات شده كه نگراني مقامات اين كشور را برانگيخته است.
 
  صنعت گردشكري امارات به ويژه در امارت نشين دبي طي سال هاي اخير به شدت رو به توسعه گذاشته است و دبي به تنهايي در سال 2011 پذيراي 9.3 ميليون گردشگري بوده است كه 10 درصد نسبت به سال پيش از آن افزايش داشته است.
-------------------------
خب یه راه حل به نظرم رسید آقای احمدی نژاد!
بیاید وهمه افغانی ها رو لیسانسه ارتقا بدین و صادر کنید به امارات، اینجوری مشکلات شما هم کم میشه

طرد 16 هزار تبعه غير مجاز از كشور در يك ماه گذشته

1391/7/5 چهارشنبهطرد 16 هزار تبعه غير مجاز از كشور در يك ماه گذشتهفرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان گفت: ماموران اين يگان در ماه گذشته بيش از 16 هزار تبعه غيرمجاز را طرد و سه تن و 800 كيلوگرم ماده مخدر را كشف و ضبط كنند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، سردارغلام نبي كوهكن در تشريح اين خبر گفت: مرزداران استان مستقر در هنگ ها و يگان هاي تكاوري و رزمي، از طريق گشت هاي مرزي، اجراي كمين، كنترل طول نوار مرزي و اقدامات اطلاعاتي گسترده، به مقابله با فعاليت هاي غير قانوني قاچاقچيان پرداخته و در يك ماه گذشته موفق به كشف و ضبط مقادير قابل توجهي مواد مخدر و سوخت قاچاق شدند.
وي در خصوص اقدامات مرزداران  اين استان در راستاي مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: ماموران مرزي با كنترل دقيق مسيرهاي مواصلاتي مانع از تردد هرگونه خودرو، موتورسيكلت و عابران كوله باري به كشور شدند.
اين مقام انتظامي، تصريح كرد: در اقدامي غافلگيرانه، ماموران ما طي يك ماه گذشته، 7 دستگاه خودرو را توقيف و 19 قاچاقچي مواد مخدر را دستگير كردند كه در اين رابطه 3 تن و 756 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد.
وي با اشاره به دستگيري 284 نفر به اتهام قاچاق سوخت طي اين مدت، تصريح كرد: با توقيف 279 دستگاه خودرو و شناور، 289 هزار و 530 ليتر انواع مواد سوختي قاچاق از متهمان كشف و ضبط شد.
سردار كوهكن گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق كالا، مرزداران اين فرماندهي موفق شدند، مقدار يك هزار و 666 كيلو گرم برنج، 3هزار و 107 كيلوگرم چاي، يك هزار و 330 راس احشام، 5 هزار و 256 پاكت سيگار و 114 عدد سيلندر گاز را از قاچاقچيان كشف و ضبط كنند.
فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان از حضور اتباع بيگانه و عابران غير مجاز طي يك ماه گذشته خبر داد و بيان داشت: در راستاي مقابله با متجاوزان مرزي و برخورد با هرگونه تردد هاي غيرمجاز، مرزداران پرتلاش اين فرماندهي موفق شدند، در اين مدت بيش از 5 هزار نفر از اتباع بيگانه و عابران كه به صورت غيرقانوني قصد ورود به داخل كشور داشتند را شناسائي و دستگير كنند كه در همين ارتباط بيش از 16 هزار نفر از كشور طرد شدند.

ماموريت هاي دفتر اتباع و مهاجرين خارجي گسترده و حساس است

1391/7/5 چهارشنبهماموريت هاي دفتر اتباع و مهاجرين خارجي گسترده و حساس استمعاون امنيتي انتظامي استانداري ماموريت هاي دفتر اتباع و مهاجرين خارجي را گسترده و حساس برشمرد و ابراز داشت: دفتر اتباع و مهاجرين خارجي يك مجموعه حساس، امنيتي و سياسي و اجتماعي است.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از سايت اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي ، عيسي قنبري ظهر امروز در آيين توديع و معارفه مديران كل دفتر امور اتباع و مهاجرين خارجي استان آذربايجان غربي در سخناني ضمن تبريك هفته دفاع مقدس ،‌دهه كرامت و ميلاد امام رضا (ع) اقدام صهيونيست ها و امريكائيها در توليد و توزيع فيلم موهن به ساحت پيامبر اكرم (ص) را محكوم كرد و گفت: دفتر اتباع و مهاجرين خارجي در سه سال گذشته يكي از مديريت هاي موفق و خوب حوزه امنيتي و انتظامي بوده است.
معاون امنيتي انتظامي استانداري در ادامه ماموريت هاي دفتر اتباع و مهاجرين خارجي را گسترده و حساس برشمرد و ابراز داشت: دفتر اتباع و مهاجرين خارجي يك مجموعه حساس، امنيتي و سياسي و اجتماعي است و مسايل اجتماعي و مراجعه خانواده ها را نيز شامل مي شود.
قنبري ضمن تقدير از مديريت سابق دفتر اتباع و مهاجرين خارجي اظهار داشت: همه گزارش ها و عملكردها نشان از نظم ،‌انظباط و مقررات حاكم بر امور اين دفتر دارد و تا به حال مشكل خاصي از اين مجموعه گزارش نشده است.
معاون امنيتي انتظامي استانداري آذربايجان غربي همچنين عملكرد اردوگاههاي اتباع خارجي استان را خوب و سازنده توصيف كرد و افزود: نظم ،‌ترتيب ،‌بهداشت و خدمت رساني در اين اردوگاهها با مديريت خوب و آگاهانه در حال انجام است و بايد با جديت دنبال شود.
وي از آقاي زنجاني مديركل جديد اتباع و مهاجرين خارجي به عنوان يك چهره سياسي و شناخته شده ياد كرد و اذعان نمود: آقاي زنجاني در حفاظت اطلاعات نيروي انتظامي مشغول به فعاليت بوده و در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي نيز نماينده مردم نقده، اشنويه و محمديار بوده است. فردي با تجربه اجرايي و نمايندگي موفق كه اميدواريم در محل خدمت جديد نيز موفق باشند.
زنجاني حسنلويي ، مديركل جديد اتباع و مهاجرين خارجي نيز در اين مراسم با بيان اينكه قرار است در سنگر ديگري تحت زعامت ولايت توفيق خدمتگزاري داشته باشم ، گفت: از استاندار ولايي و زحمتكش آذربايجان غربي كه سرآمد استانداران كشور هستند تشكر مي كنم.
وي تاكيد كرد: مديران اجرايي بايد تلاش كنند روز به روز فاصله مردم و ولايت كم شود و با خدمات بيشتر رضايت مردم را فراهم آورند.
1391/7/10 دوشنبهبيش از 2300 تبعه خارجي غير مجاز شاغل در خراسان‌رضوي شناسايي شدندرئيس اداره اشتغال اتباع خارجي اين اداره‌ كل كار، تعاون و رفاه اجتماعي خراسان‌رضوي از شناسايي بيش از 2300 تبعه خارجي غير مجاز شاغل در خراسان‌رضوي در سال جاري خبر داد.
 به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس از مشهد، ،غلامرضا شعبان‌زاده اظهار داشت: نظر به اهميت و ضرورت شناسايي و جلوگيري از اشغال فرصت‌هاي شغلي توسط اتباع بيگانه غير مجاز در استان از ابتداي سال جاري تاكنون حدود 1100 مورد بازرسي در اين خصوص توسط بازرسان كار استان انجام گرفته است كه در قالب اين بازرسي‌ها 2300 تبعه خارجي غير مجاز در استان شناسايي شده‌اند.
وي در ادامه تاكيد كرد: به موجب ماده 181 قانون كار، به‌كارگيري اتباع بيگانه فاقد مجوز كار در هر شغلي جرم محسوب شده و در صورت مشاهده با افراد خاطي برخورد قانوني خواهد شد كه در همين راستا حدود 450 فرد متخلف در سال جاري به مراجع ذي‌صلاح قانوني معرفي گرديده‌اند و برابر رقمي حدود 4 ميليارد ريال، اعلاميه جريمه نقدي براي آنان صادر گرديده است.
رئيس اداره اشتغال اتباع خارجي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي به آمار تعداد مجوز صادره براي اتباع خارجي در سال جاري نيز اشاره نمود و تصريح كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 60 پروانه كار جديد براي اتباع خارجي متقاضي كه حائز شرايط لازم قانوني بوده‌اند صادر و حدود 460 پروانه كار نيز با تصميم هيات فني اشتغال اتباع بيگانه استان تمديد گرديده است.
شعبان‌زاده در پايان خاطرنشان كرد‌: اتباع بيگانه مي‌توانند پس از اخذ رواديد ورود با حق كار، مطابق قوانين و مقررات موجود نسبت به دريافت پروانه كار در قالب سرمايه‌گذار، متخصص و افراد داراي همسر ايراني با مراجعه به اداره اشتغال اتباع بيگانه استان محل اقامت خود اقدام كنند.
------------------------------
کار می کنید مواظب باشید گیر نیفتید چون ایران داره خرجتون رو میده و اگه کار کنید دیگه خرجی نمیده و بیرونتون می کنه!

عزيمت هيئت جمهوري اسلامي به سوئيس جهت شركت در نشست اكسكام

1391/7/10 دوشنبهعزيمت هيئت جمهوري اسلامي به سوئيس جهت شركت در نشست اكسكام
بنا به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور هيئتي به سرپرستي مهندس عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور ، دكتر كاظمي مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي و تني چند از كارشناسان ادارات ذيربط وزارت كشور و وزارت امور خارجه بامداد روز يكشنبه مورخ 9/7/91 به منظور شركت در اجلاس سالانه كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ، عازم ژنو در كشور سوئيس گرديدند.
اجلاس مذكور كه موسوم به اكسكام ميباشد همه ساله در اوايل مهرماه در مقراروپايي سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئيس برگزار مي گردد كه هيئتهايي از كشورهاي عضو كنوانسيون پناهندگان 1951 ژنو در اجلاس مذكور به ارائه اقدامات و برنامه هاي اجرا شده خود در سال جاري پرداخته و همچنين برنامه اتي كشور متبوعه پيرامون موضوع پناهندگان در سال آينده ميلادي را تشريح مينمايند. ضمنا كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نيز گزارشي از اقدامات و برنامه هاي اجرا شده در سطح جهان پيرامون بحث پناهندگان و همچنين برنامه هاي پيش بيني شده براي سال جديد ميلادي را به اجلاس تقديم و سپس بودجه و اعتبار كميساريا در سال جديد به تصويب اجلاس رسيده و سهم هر يك از كشورها معين و به برنامه هاي تدويني اختصاص مي يابد.
جمهوري اسلامي ايران بعنوان يكي از كشورهاي بزرگ پناهنده پذير و عضو فعال كنوانسيون 1951 ژنو همه ساله در عاليترين سطح در اين اجلاس شركت مي نمايد.
-----------------------------
از الان می گویم که چه سخنانی از سوی ایران گفته خواهد شد.
لپ کلام، کشورهای اروپایی در حال حاضر در افغانستان حضوردارند و باعث ناامنی و عدم بازگشت مهاجرین هستند ، پول بدید تا مهاجرین را به افغانستان رد مرز نکنیم!

آخرين مهلت دريافت كارت آمايش 8 اتباع خارجي 15 مهر است

1391/7/5 چهارشنبهآخرين مهلت دريافت كارت آمايش 8 اتباع خارجي 15 مهر استمدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس گفت: اتباع خارجي مجاز حداكثر تا نيمه مهرماه فرست دارند تا كارت‌هاي آمايش 8 را دريافت كنند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايسنا، غلام‌رضا غلامي افزود: طرح آمايش 8 اتباع خارجي از سوم شهريورماه آغاز شده و تاكنون 84 درصد از اتباع افغاني مجاز، كارت اقامت دريافت كرده‌اند.
وي گفت: تنها دارندگان كارت آمايش 8 بعد از تاريخ 15 مهرماه امسال به‌عنوان تبعه خارجي مجاز محسوب خواهند شد و كساني كه كارت آمايش 8 خود را دريافت نكرده‌اند غيرمجاز تلقي شده و مأمورين انتظامي موظف به دستگيري و طرد اين افراد هستند.
غلامي تصريح كرد: صرفاً فرزندان آن دسته از اتباع افغاني كه كارت آمايش 8 خود را دريافت كرده‌اند، مجاز به ثبت‌نام در مدارس هستند.
مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس همچنين گفت: اتباع افغاني داراي كارت آمايش 8 بايد به اداره كار و امور اجتماعي مراجعه و كارت اشتغال خود را كه شامل تعدادي از مشاغل مجاز مي‌شود، ‌تمديد كنند.
وي با تاكيد براينكه كارت اقامت مجوزي براي اشتغال محسوب نمي‌شود، گفت: تمام كارفرماياني كه كارگران فاقد كارت كارگري را به‌كارگيرند، براساس ماده 181 قانون كار جريمه و به محاكم قضايي معرفي خواهند شد.
غلامي گفت:‌ اتباع عراقي داراي كارت هويت نيز بايد تا تاريخ 91 جهت دريافت كارت جديد به اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس مراجعه كنند.
--------------------------------------------------------
لطف کرده اند و مهلت را تمدید کرده اند. از هموطنان عزیز تقاضا می کنیم که هرجوری که شده ولو گدایی هزینه تعویض کارت ها را تهیه نمایند و این کارت ها را دریافت کنند.

۱۳۹۱ مهر ۱۱, سه‌شنبه

نيروهاي تركيه 105مهاجر غيرقانوني را دستگير كردند

1391/7/2 يكشنبهنيروهاي تركيه 105مهاجر غيرقانوني را دستگير كردند
آنكارا - نيروهاي پليس و ژاندارمري تركيه روز شنبه 105 مهاجر را كه قصد داشتند به صورت غيرقانوني به كشورهاي اروپايي بروند ، دستگير كردند.
اين مهاجران در مناطقˈ بوز اولو ˈ و ˈ اوزن دره ˈ در شهرستان 
ˈاورلاˈ استان ˈازميرˈ توسط نيروهاي پليس و ژاندارمري تركيه دستگير شدند.

پليس تركيه تابعيت مهاجران دستگير شده را ميانماري ، افغانستاني و سوريه اي اعلام كرد.

دستگير شدگان به بخش اتباع خارجي وزارت امورخارجه تركيه براي بازگشت به كشورهايشان ، تحويل داده شدند.

تركيه به دليل شرايط جغرافيايي ، يكي از مسيرهاي ورود غير قانوني مهاجران به كشورهاي اروپايي بشمار مي رود و همه ساله شمار بسياري از اين مهاجران در تركيه دستگير مي شوند.
-----------------------
اردوگاه عسکر آباد ورامین ، این روزها شاهد رد مرز شدن جمعیت کثیری از مهاجرین افغانی دارای مدرک هستند که به علت مشکلات ناشی از طرح یارانه ها خود را به خطر انداخته و به ترکیه بصورت قاچاق مسافرت می کنند و در مرز ایران دستگیر می شوند. خدا مگر رحم کند به کسانی که بانیان این فشار هستند.