۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

با تصميم دولت پاكستان؛اتباع بيگانه براي سفر به مناطق خاص پاكستان بايد مجوز دريافت كنند

1389/12/15 يكشنبه
      با وضع مقررات جديد، اتباع بيگانه در پاكستان نمي‌توانند بدون اخذ مجوز به مناطق حساس و ايالت‌هاي بلوچستان، خيبرپختونخواه و مناطق قبايلي اين كشور سفر كنند.
      به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس، بر اثر تصميم دولت پاكستان، اتباع بيگانه كه قصد رفتن به مناطق حساس كشور بويژه مناطق قبيله‌نشين پاكستان و ايالت "خيبرپختونخواه " را دارند بايد مجوز بگيرند.
     بعد از اجرايي شدن اين تصميم، هيچ ديپلمات خارجي بدون اخذ مجوز قبلي حق سفر به بلوچستان، خيبرپختونخواه و مناطق قبيله نشين پاكستان را نيز ندارد.
     وزارت كشور پاكستان پيشتر از استاندار بلوچستان و همچنين دولت ايالتي خيبر پختونخواه و استاندار اين ايالت جهت وضع قوانين و مقررات مناسب در اين زمينه درخواست پيشنهاد كرده بود.
     در همين راستا دبيرخانه مناطق قبيله نشين پاكستان و دولت ايالتي خيبرپختونخواه توصيه‌ها و راهكارهايي را به وزارت كشور   پاكستان ارائه دادند.
     طبق مقررات جديد، ديپلمات‌هاي خارجي، مقامات رسمي كشورهاي خارجي، دانشجويان، مهندسان و ديگر اتباع خارجي مقيم پاكستان، براي سفر به مناطق حساس پاكستان بايد از وزارت كشور و و دبيرخانه مناطق قبيله نشين پاكستان مجوز بگيرند.
     دولت پاكستان همچنين تصميم گرفته است اقدامات جدي و سختگيرانه‌اي را در قبال اتباع بيگانه‌اي كه در اين كشور دست به اعمال و اقدامات مشكوك مي‌زنند، انجام دهد.
    ايالت خيبر پختونخواه به مركزيت پيشاور داراي مرزهاي طولاني با كشور افغانستان است. اين ايالت طي 3 دهه گذشته مركز فعاليت‌هاي جاسوسي در ارتباط با تحولات افغانستان بوده است.
   مناطقي كه از سوي دولت پاكستان مناطق خاص ياد شده و از اين پس اتباع خارجي بدون مجوز حق سفر به اين نقاط را نخواهند داشت، از جمله مناطقي هستند كه گفته مي‌شود عوامل و مأموران سرويس‌هاي جاسوسي غرب بيشترين حضور و فعاليت‌ را در آنها دارند.
يادداشت سردبير:
دولت پاكستان و سازمان اطلاعاتي آن خود، در مسايل و مشكلات افغانستان دخالت دارند. چگونه است كه آنها هم از ايران  ياد گرفتند كه مشكلات را به دوش ملت بيندازند و مناطق قبيله نشين را به عنوان ناراضيان و به نوعي ديگران را به عنوان مشكل آفرينان امنيت داخلي افغانستان نشان دهند. 
     ايران سالهاست كه مهاجرين را در استان زنداني مي كرده است و حق جابجايي بدون مجوز نمي داده است اينك هم كه حتي در شهرستانها حق جابجايي و حضور ندارند يه نوعي زنداني و محصور در شهرستان خاصي شده اند. مثل اينكه ايراني ها اساتيد خوبي هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر