۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

لزوم بازگشت سريع‌ مهاجران و آوارگان افغاني

1389/12/9 دوشنبه
       مسئول دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور گفت: كميسارياي عالي پناهندگان با ايجاد زمينه اشتغال، مسكن و تأمين امنيت، به روند بازگشت مهاجران و آوارگان افغان به كشورشان سرعت بخشد.
       به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس از مشهد، هادي علي‌پور در مراسم معرفي رئيس جديد دفتر نمايندگي كميسارياي پناهندگان ملل متحد در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس تعهدات بين‌المللي خدمات و تسهيلات ارزنده‌اي را در زمينه تحصيل، اشتغال و اسكان به آوارگان افغاني ارائه كرده است.
       مسئول دفتر نمايندگي وزارت امورخارجه در شمال و شرق كشور ادامه داد: اهتمام جدي مجامع بين‌المللي در فراهم آوردن زير ساخت‌هاي لازم در كشور افغانستان ضروري است و بايد اين زيرساخت‌ها توسط مسئولان فراهم شود.
وي بيان داشت: كميسارياي عالي پناهندگان با ايجاد زمينه اشتغال و مسكن و تامين امنيت، به روند بازگشت مهاجران و آوارگان افغان به كشورشان سرعت بخشد.
       علي‌پور اظهار داشت: ايران در بازسازي افغانستان فعاليت گسترده‌اي از خود نشان داده كه مورد توجه سازمان ملل قرار گرفته است.
مسئول دفتر نمايندگي وزارت امورخارجه در شمال و شرق كشور همچنين از آمادگي كامل وزارت امور خارجه براي هرگونه همكاري با مدير جديد دفتر كميساريا در مشهد خبر داد.
       در اين جلسه، رائو نارائو سيمها به عنوان رئيس جديد دفتر كميسارياي پناهندگان ملل متحد در مشهد معرفي شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر