۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

به منظور توسعه مناسبات همه جانبه وزير كشورايران، صبح امروز به افغانستان عزيمت نمود

1389/12/17 سه شنبه
        وزير كشور با بيان اينكه توسعه مناسبات با افغانستان در همه ابعاد، راهبرد جمهوري اسلامي ايران است، گفت: مقامات ايران بر گسترش مناسبات همه جانبه با افغانستان تأكيد دارند.به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا, روز سه شنبه مصطفي محمد نجار پيش از سفر به افغانستان در گفتگو با خبرنگاران هدف از اين سفر را ديدار با مقامات افغانستان و گسترش روابط در زمينه هاي اقتصادي و همكاري هاي مرزي و امنيتي بيان كرد و افزود: روابط برادرانه دو كشور بر پايه اشتراكات عميق تاريخي، فرهنگي، اجتماعي و اصول حسن همجواري استوار است.
       وزير كشور تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران با دارا بودن مرزهاي طولاني با افغانستان، ديدگاه راهبردي خود را بر دو مقوله توسعه و امنيت قرار داده و از هر كوششي در راه تثبيت صلح، ثبات و توسعه پايدار در اين كشور دريغ نخواهد كرد.
وي با بيان اينكه دو كشور همكاريها و مراودت مرزي و استاني بسيار خوبي دارند تصريح كرد: در همين راستا برگزاري نشست هاي دوره اي استانداران استانهاي مرزي دو كشور بمنظور بررسي رفع موانع احتمالي در همكاريهاي مشترك استاني و شناسايي ظرفيت هاي جديد همكاري ها در راستاي گسترش مناسبات اقتصادي و بازرگاني از سوي جمهوري اسلامي ايران مد نظر قرار دارد.
      وزير كشور با بيان اينكه مراودات مرزي دوكشور اكنون در سطح خوبي قرار دارد و ظرفيت افزايش آن وجود دارد، گفت:در حال حاضر 8 بازارچه مرزي بين دو كشور مشغول فعاليت هستند.
محمد نجار گفت: ضرورت شكل گيري و فعال سازي اتاق هاي مشترك بازرگاني استانهاي دو كشور و لزوم برگزاري نمايشگاههاي سالانه محصولات توليدي و خدماتي در استانهاي همجوار و همچنين تشويق و ترغيب بخش هاي خصوصي در توسعه مراودات مورد تاكيد جمهوري اسلامي ايران است.
      وي گفت: در اين سفر با مقامات افغاني درباره جلوگيري از تردد مجرمين و باندهاي سازمان يافته و مبارزه با مواد مخدر نيز گفتگو خواهد شد.
      معاونين امنيتي انتظامي، امور حقوقي،مجلس و بين الملل و استانداران خراسانهاي رضوي و جنوبي و مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي نيز وزير كشور را در اين سفر همراهي مي كنند.
      آقاي سيدمحمد تهوري مشاور وزير و مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي به منظور مذاكره پيرامون مسائل مربوط به مهاجرين افغانستاني ساكن در ايران در هيئت همراه وزير كشور به افغانستان حضور دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر