۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

سال نو مبارك

با آرزوي بهروزي سال 90 را آغاز كرديم.
نوروز  روز روييدن آرزوهاي نو، روز قد كشيدن اميدهاي گذشته و روز شروع سالي جديد برشما مبارك.

۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

سفر والي هرات افغانستان به استان خراسان رضوي

1389/12/25 چهارشنبه
           به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي آقاي دكتر داود صبا والي ولايت هرات و هيئت همراه كه براي مذاكره با مقامات استان خراسان رضوي به جمهوري اسلامي ايران سفر نموده اند روز شنبه مورخ 21/12/89 به همراه معاون سياسي انتظامي استانداري خراسان رضوي ، نماينده مردم شريف تربت جام در مجلس شوراي اسلامي و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استان از مهمانشهر تربت جام محل اسكان مهاجرين افغاني بازديد نمودند. ايشان ضمن ديدار و گفتگو با ساكنين مهمانشهر , از خدمات بهداشتي و رفاهي ارائه شده به مهاجرين افغاني توسط دولت جمهوري اسلامي تشكر و قدرداني كردند و اظهار داشتند كه دولت افغانستان براي بازگشت آبرومندانه اتباع افغانستاني به كشورشان برنامه هاي خاصي در نظر گرفته كه به مرور زمان آنها را به مورد اجرا در خواهد آورد.

۱۳۸۹ اسفند ۲۲, یکشنبه

كارلوس زاكاگنيني در پايان دوره ماموريتش به تهوري گفت:

1389/12/22 يكشنبه
لازمست جامعه جهاني با تمام امكانات , بخشي از مسئوليت بزرگ و سنگين نگهداري پناهندگان را بر عهده گيرد.
                 به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي , آقاي كارلوس زاكاگنيني رئيس دفتر نمايندگي كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوري اسلامي ايران, روز شنبه 21/12/89 با آقاي تهوري مشاور وزير و مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور ديدار و گفتگو كرد.در اين ديدار آقاي زاكاگنيني با اشاره به پايان دوره ماموريت خود در ايران , اوقات فعاليت خود در ايران را بسيار سودمند خواند و از اينكه به پناهندگان مقيم ايران خدماتي ارائه كرده افتخار كرد و گفت : با وجود بازگشت داوطلبانه اندك چند سال اخير, حضور كماكان يك ميليون پناهنده افغاني نشان دهنده راه طولاني تداوم كمك كميساريا در ايران است .وي اطمينان داد جايگزين ايشان , ادامه دهنده راه وي خواهد بود.در ادامه اين ديدار آقاي تهوري از زحمات آقاي زاكاگنيني در طول دوران حضور در ايران تقدير كرد و تلاشهاي ايشان را در كنار محدوديت منابع , مجموعا اثرگذار دانسته ولي در مقابل نيازمندي جامعه پناهندگان ناچيز خواند و افزود : نظام جمهوري اسلامي در حد مقدوراتش به پناهندگان كمك مي كند و لازمست جامعه جهاني نيز با تمام امكانات , بخشي از مسئوليت بزرگ و سنگين نگهداري پناهندگان را به عهده گيرد.در خاتمه اين ديدار به پاس قدر داني از زحمات جناب آقاي كارلوس زاكاگنيني يك جلد كلام الله مجيد به زبان انگليسي به همراه لوح تقدير توسط آقاي تهوري به ايشان تقديم گرديد.

۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

به منظور توسعه مناسبات همه جانبه وزير كشورايران، صبح امروز به افغانستان عزيمت نمود

1389/12/17 سه شنبه
        وزير كشور با بيان اينكه توسعه مناسبات با افغانستان در همه ابعاد، راهبرد جمهوري اسلامي ايران است، گفت: مقامات ايران بر گسترش مناسبات همه جانبه با افغانستان تأكيد دارند.به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا, روز سه شنبه مصطفي محمد نجار پيش از سفر به افغانستان در گفتگو با خبرنگاران هدف از اين سفر را ديدار با مقامات افغانستان و گسترش روابط در زمينه هاي اقتصادي و همكاري هاي مرزي و امنيتي بيان كرد و افزود: روابط برادرانه دو كشور بر پايه اشتراكات عميق تاريخي، فرهنگي، اجتماعي و اصول حسن همجواري استوار است.
       وزير كشور تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران با دارا بودن مرزهاي طولاني با افغانستان، ديدگاه راهبردي خود را بر دو مقوله توسعه و امنيت قرار داده و از هر كوششي در راه تثبيت صلح، ثبات و توسعه پايدار در اين كشور دريغ نخواهد كرد.
وي با بيان اينكه دو كشور همكاريها و مراودت مرزي و استاني بسيار خوبي دارند تصريح كرد: در همين راستا برگزاري نشست هاي دوره اي استانداران استانهاي مرزي دو كشور بمنظور بررسي رفع موانع احتمالي در همكاريهاي مشترك استاني و شناسايي ظرفيت هاي جديد همكاري ها در راستاي گسترش مناسبات اقتصادي و بازرگاني از سوي جمهوري اسلامي ايران مد نظر قرار دارد.
      وزير كشور با بيان اينكه مراودات مرزي دوكشور اكنون در سطح خوبي قرار دارد و ظرفيت افزايش آن وجود دارد، گفت:در حال حاضر 8 بازارچه مرزي بين دو كشور مشغول فعاليت هستند.
محمد نجار گفت: ضرورت شكل گيري و فعال سازي اتاق هاي مشترك بازرگاني استانهاي دو كشور و لزوم برگزاري نمايشگاههاي سالانه محصولات توليدي و خدماتي در استانهاي همجوار و همچنين تشويق و ترغيب بخش هاي خصوصي در توسعه مراودات مورد تاكيد جمهوري اسلامي ايران است.
      وي گفت: در اين سفر با مقامات افغاني درباره جلوگيري از تردد مجرمين و باندهاي سازمان يافته و مبارزه با مواد مخدر نيز گفتگو خواهد شد.
      معاونين امنيتي انتظامي، امور حقوقي،مجلس و بين الملل و استانداران خراسانهاي رضوي و جنوبي و مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي نيز وزير كشور را در اين سفر همراهي مي كنند.
      آقاي سيدمحمد تهوري مشاور وزير و مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي به منظور مذاكره پيرامون مسائل مربوط به مهاجرين افغانستاني ساكن در ايران در هيئت همراه وزير كشور به افغانستان حضور دارند.

كمك به بازسازي افغانستان در بودجه سال 90 ايران

           اعتبار كمك به بازسازي افغانستان در لايحه بودجه 33 ميليارد تومان پيش‌بيني شده كه در صورت تصويب مجلس اختصاص مي‌يابد.

        به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس، رحيم ممبيني امروز در جمع خبرنگاران در تشريح لايحه بودجه 90 گفت: كمك به كشورهاي ديگر توسط مجلس بايد تصويب شود كه برابر تفاهمات قبلي در صورت تصويب اقدام مي‌شود و اگر مجلس تصويب نكند، اين كمك‌ها پرداخت نمي‌شود. امسال براي اولين بار 33 ميليارد تومان كمك به بازسازي افغانستان در لايحه بودجه پيش‌بيني شده است.
يادداشت سردبير:
    ما از دوستان ايراني خود كمال تشكر را داريم اگر:
مثل ساير كشورها اين بودجه را صرف خورد وخوراك شركتهاي ايراني موجود در افغانستان نكند.يا بوسيله آن بعضي از سران حكومتي را اغوا ننمايند.
 خيلي خوب مي شود اگر مثل سرگهاي قيرريزي شده توسط شركتهاي ايراني كه فاقد استاندارد هاي اروپا درآمد، لا اقل كمكشان استاندارد باشد. و آنرا در كمك به مهاجرين ساكن ايران صرف نشود وبعدا به پاي كمك به افغانستان بزنند. كشورهاي اروپايي كارهاي عجيب وغريبي انجام داده اند!
حالا كو تا تصويب بشود! اگر شد چه شود؟

۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

كالاهاي افغاني در ايران

1389/12/16 دوشنبه 
    سفير ايران در افغانستان بر لزوم حضور سرمايه گذاران افغاني در ايران تاكيد كرد.
     به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از تابناك، فداحسين مالكي در همايش توسعه‌ روابط تجاري ايران و افغانستان با اشاره به برگزاري چند نمايشگاه تجاري از سوي ايران در افغانستان گفت: با وجود فراز و نشيب‌هاي تجارت و اقتصاد در دنيا روابط اقتصادي ايران و افغانستان در سال گذشته و سال جاري بسيار خوب ارزيابي مي‌شود.
     او با بيان اين‌كه در سال جاري با حضور هيات‌هاي تجاري دو كشور بخش عمده‌اي از موانع موجود ميان روابط اقتصادي برطرف شد گفت: در قالب كميسيون‌هاي مشترك در طي سه روز 80 نفر از صاحبان فكر در زمينه‌هاي مختلف با هم نشستند و موانع موجود را بر طرف كردند.
     مالكي با اشاره به سفر هيات بلند پايه‌اي از سوي كشور افغانستان به رياست معاون اول رييس جمهور به ايران بسياري از موضوعات بررسي و حل شد گفت: شرايط پيش روي دو كشور بسيار خوب است و فرصت‌هاي مناسبي نيز براي همكاري مشترك وجود دارد.
    سفير ايران در افغانستان با بيان اين‌كه در آينده‌اي نزديك محصولات كشور افغانستان را در ايران خواهيم ديد، گفت: تمام موانع دولتي در اين زمينه بر طرف شده است. خشكبار و مركبات افغانستان از بهترين‌ها در دنياست و دليلي ندارد كه از آنها در ايران استفاده نشود.او گفت كه پيشنهاد شده اين محصولات كشور افغانستان از طريق بندرعباس و بندر چابهار به ساير كشورها صادر شود. مالكي همچنين با اشاره به اين‌كه شركت‌هاي مختلفي از كشورهاي متعدد دنيا در ايران حضور يافته و پروژه اجرا مي‌كنند، گفت: من اعلام مي‌كنم كه در پروژه‌هاي آينده بايد از حضور سرمايه گذاران افغاني نيز در ايران استفاده شود چرا كه اين عده هم توان و هم مديريت وتخصص لازم براي اجراي پروژه‌هاي مختلف در كشور را دارند.
      يادداشت سردبير:
      در پي تهديد واعمال تحريم كالاهاي ايراني از سوي اتاق بازرگاني تجار افغانستان، به نظرمي رسد كه دولت ايران دست به كار شده تا شايد بتواند تا اندازه اي از تحريم اخلاقي كالاهاي ايراني در افغانستان بكاهد و نظر افغاني ها را نسبت به ايران  مثبت تر نمايد. خشكبار افغانستان سالهاست كه به كشورهاي اروپايي صادر و در اروپا خريدو فروش مي شود. در حالي كه در ايران حضورندارد. بازار صادرات به اروپا بهتر است يا ايران؟

وزير كشورايران ‌به افغانستان سفر مي‌كند

1389/12/15 يكشنبه
      مصطفي محمدنجار به منظور گسترش همكاري‌هاي امنيتي و توسعه مديريت مشترك مرزي در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در هفته جاري به افغانستان سفر مي‌كند.
     به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارحي به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، سيدحسن اصل‌مند مديركل روابط عمومي وزارت كشور از سفر مصطفي محمدنجار در هفته جاري به افغانستان به منظور گسترش همكاري‌هاي امنيتي و توسعه مديريت مشترك مرزي در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر خبر داد.
     وي ديدار با رئيس جمهور، وزير كشور و وزير مهاجرت افغانستان را از جمله برنامه‌هاي وزير كشور در سفر به اين كشور اعلام كرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر از مهمترين اهداف وزير كشور به افغانستان است كه در همين چارچوب با رئيس مبارزه با مواد مخدر اين كشور نيز ديدار خواهد كرد.مديركل روابط عمومي وزارت كشور همچنين بحث و تبادل‌نظر پيرامون افزايش همكاري‌هاي سياسي‌، اقتصادي و فرهنگي في‌مابين و توسعه مناسبات منطقه‌اي با كشورهاي همسايه در راستاي افزايش ثبات اقتصادي افغانستان از ديگر برنامه‌هاي وزير كشور در سفر به اين كشور اعلام كرد.
    يادداشت سردبير:
    ببينيم اين براي مهاجرين چه خوابي ديده ايد كه مي خواهيد پيشاپيش ماست مالي بكنيد.

با تصميم دولت پاكستان؛اتباع بيگانه براي سفر به مناطق خاص پاكستان بايد مجوز دريافت كنند

1389/12/15 يكشنبه
      با وضع مقررات جديد، اتباع بيگانه در پاكستان نمي‌توانند بدون اخذ مجوز به مناطق حساس و ايالت‌هاي بلوچستان، خيبرپختونخواه و مناطق قبايلي اين كشور سفر كنند.
      به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس، بر اثر تصميم دولت پاكستان، اتباع بيگانه كه قصد رفتن به مناطق حساس كشور بويژه مناطق قبيله‌نشين پاكستان و ايالت "خيبرپختونخواه " را دارند بايد مجوز بگيرند.
     بعد از اجرايي شدن اين تصميم، هيچ ديپلمات خارجي بدون اخذ مجوز قبلي حق سفر به بلوچستان، خيبرپختونخواه و مناطق قبيله نشين پاكستان را نيز ندارد.
     وزارت كشور پاكستان پيشتر از استاندار بلوچستان و همچنين دولت ايالتي خيبر پختونخواه و استاندار اين ايالت جهت وضع قوانين و مقررات مناسب در اين زمينه درخواست پيشنهاد كرده بود.
     در همين راستا دبيرخانه مناطق قبيله نشين پاكستان و دولت ايالتي خيبرپختونخواه توصيه‌ها و راهكارهايي را به وزارت كشور   پاكستان ارائه دادند.
     طبق مقررات جديد، ديپلمات‌هاي خارجي، مقامات رسمي كشورهاي خارجي، دانشجويان، مهندسان و ديگر اتباع خارجي مقيم پاكستان، براي سفر به مناطق حساس پاكستان بايد از وزارت كشور و و دبيرخانه مناطق قبيله نشين پاكستان مجوز بگيرند.
     دولت پاكستان همچنين تصميم گرفته است اقدامات جدي و سختگيرانه‌اي را در قبال اتباع بيگانه‌اي كه در اين كشور دست به اعمال و اقدامات مشكوك مي‌زنند، انجام دهد.
    ايالت خيبر پختونخواه به مركزيت پيشاور داراي مرزهاي طولاني با كشور افغانستان است. اين ايالت طي 3 دهه گذشته مركز فعاليت‌هاي جاسوسي در ارتباط با تحولات افغانستان بوده است.
   مناطقي كه از سوي دولت پاكستان مناطق خاص ياد شده و از اين پس اتباع خارجي بدون مجوز حق سفر به اين نقاط را نخواهند داشت، از جمله مناطقي هستند كه گفته مي‌شود عوامل و مأموران سرويس‌هاي جاسوسي غرب بيشترين حضور و فعاليت‌ را در آنها دارند.
يادداشت سردبير:
دولت پاكستان و سازمان اطلاعاتي آن خود، در مسايل و مشكلات افغانستان دخالت دارند. چگونه است كه آنها هم از ايران  ياد گرفتند كه مشكلات را به دوش ملت بيندازند و مناطق قبيله نشين را به عنوان ناراضيان و به نوعي ديگران را به عنوان مشكل آفرينان امنيت داخلي افغانستان نشان دهند. 
     ايران سالهاست كه مهاجرين را در استان زنداني مي كرده است و حق جابجايي بدون مجوز نمي داده است اينك هم كه حتي در شهرستانها حق جابجايي و حضور ندارند يه نوعي زنداني و محصور در شهرستان خاصي شده اند. مثل اينكه ايراني ها اساتيد خوبي هستند.

نبايد درباره مسئله مهاجرت نگاه سطحي داشته باشيم

1389/12/12 پنجشنبه
      سفير جمهوري اسلامي ايران در افغانستان گفت: نبايد درباره مسئله مهاجرت نگاه سطحي و احساسي داشته باشيم و يا دليل همه مشكلات را مهاجرت و مهاجران بدانيم.
      به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس ، فداحسين ‌مالكي صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشيه همايش ملي مهاجرت، نظم و امنيت اظهار داشت: جهان امروز پديده مهاجرت را پذيرفته و تلاش مي‌كند با تدابير مناسب از آن استفاده لازم را ببرد.
     سفير جمهوري اسلامي ايران در افغانستان تصريح كرد: ايران در مورد مسئله پديده مهاجرت دير اقدام كرده و هنوز در ابتداي راه است.
      وي در ادامه تاكيد كرد: در سال‌هاي گذشته در كشور نسبت به مهاجرت نگرش مثبتي نداشتيم و از منظري خاص به آن نگاه مي‌كرديم.
      سفير جمهوري اسلامي ايران در افغانستان بيان داشت: مهاجرت هم فرصت است و هم تهديد است، و بايد بتوانيم از اين پديده در راستاي اهداف نظام استفاده و آن را به فرصت تبديل كنيم.
     وي در ادامه اين مطلب افزود: در واقع هر چند مهاجران در مشكلات ما دخيل هستند اما نبايد آنان را عامل همه تنگناها بدانيم.
     سفير جمهوري اسلامي ايران در افغانستان گفت: نبايد از فرار مغزها وحشت داشته باشيم علم مال مسلمانان است و بايد اين پديده را در راستاي اهداف خود مديريت كنيم.
     سفير ايران در افغانستان اظهار داشت: افزايش مهاجرت به دليل باز بودن مرزها به هيچ عنوان قابل قبول نيست.
     وي تاكيد كرد: اقدامات مناسبي براي كنترل و انسداد مرزهاي ايران و افغانستان انجام شده است.
     حسين‌مالكي در ادامه بيان داشت: براي كنترل و انسداد مرزها ميلياردها تومان هزينه شده است.
     سفير ايران در افغانستان تاكيد كرد: براي جلوگيري از مهاجرت غير قانوني كنترل در مرزهاي مشترك بين دو كشور افزايش مي يابد.
     وي اظهار داشت: با وجود حضور نيروها و نمايندگان بيش از 40 كشور خارجي در افغانستان، ولي دولت اين كشور از حق ايران هنرمندانه و شايسته دفاع كرد و ما از اين حيث به آن كشور نمره مثبت مي‌دهيم.
     سفير جمهوري اسلامي ايران در افغانستان افزود: حضرت محمد (ص) در صدر اسلام از فرصت مهاجرت به خوبي استفاده كردند و جايي كه دين و جان مسلمانان در خطر بود، دستور به مهاجرت مي‌دادند.
     وي در ادامه تاكيد كرد: اشغال سرزمين فلسطين توسط يهوديان و مهاجرت آنان از ساير نقاط جهان به اين كشور نوع منفي اين پديده در تاريخ است.همايش ملي مهاجرت، نظم و امنيت با شركت 500 نفر از مسئولان ارشد اجرايي كشوري و استاني،فرماندهان نظامي و انتظامي ،اعضاي هيئت علمي، دانشجويان دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشي و سازمان‌هاي دولتي و غير دولتي مرتبط با امر مهاجرت از سراسر كشور از جمله استان‌هاي مرزي به مدت دو روز در مشهد برپا شد.
يادداشت سردبير:
    به نظر مي رسد كه جمهوري اسلامي حركتي جديد را درمورد مسئله مهاجرت آغاز كرده است. در اوايل انقلاب ، با حضور امام خميني_ره_ حضور مهاجرين را مايه مباهات و صدور انقلاب اسلامي مي دانستند. و رويكردي مثبت داشته كه البته از سوي مقام رهبري آن دوره بود كه مي گفت : اسلام مرز ندارد،
    بعد از رحلت ايشان؛ در چرخشي عجيب به مرور وانمود نمودند كه درست است اسلام مرز ندارد ولي مهاجرين مايه خيلي از مشكلات بوجود آمده بوده و هستند. ماجراي آن سخنراني رهبر (آيت الله خامنه اي ) در مشهد كه يادتان هست. ازدواج هاي مهاجرين افاغنه غير قانوني است  و... كه اين حرف از يك رهبر مذهبي و عالم سطح بالاي ديني بسيار بعيد بود. پس از آن اخراج مهاجرين بصورت شرم آوري شروع گرديد. كه از مشهد زن و دختر مهاجر را از خيابان يا صف هاي نانوايي دستگير و رد مرز مي كردند و حتي اجازه اطلاع دادن به اقوام وخويشان رابه ايشان نمي دادند. بگذريم.
   در اين دوره با برخورد مسوولين حكومتي، اعتراض ملت و مراجع مذهبي  ايران شدت يافت و به پشتيباني از مهاجرين ، حتي تهديد به تظاهرات نمودند. و مسوولين حكومتي راه ديگري پيش گرفتند و آن مجرم نمايي مهاجرين در چشم ملت بود. هراز چند گاهي مشكل عادي كه در هر جامعه اي صورت مي گرفت بوسيله مسوولين حكومتي و از رسانه هاي عمومي بصورت سازمان يافته بزرگنمايي مي شد( ماجراي خفاش شب كه بعداَ ايراني ازكار درآمد و ....) به مرور در اذهان مردم ايران از مهاجرين چهره سياهي و حضور مهاجرين در ايران رامساوي با ناامني جلوه دادند كه موفق هم شدند. با اطمينان از كم شدن علائق بينابين مهاجر و مردم ايران، كم كم بصورت علني به تحقير و توهين به مهاجرين پرداختند.( پاسخ احمدي نژاد در كنفرانس سازمان ملل به خبرنگار: ميهمان آمد و صاحبخانه شد. يا كنگر خورده و لنگر انداخته اند و هزاران مورد ديگر)
    امروز با توجه به تحولات داخلي و بين المللي و نگاه مردم افغانستان در قبال رفتار ايران با مهاجرين، سعي دارند كه اعلام كنند كه ما در سطح حكومتي و اداري مشكلي با مهاجرين نداريم و اين ملت است كه مهاجر را منشأ تمام مشكلات خود مي داند.
   حال پرسش من اينجاست : جناب آقاي سفير شما خود چهره مهاجر را نزد ملت ايران كوچك كرديد. ملت كه با مهاجر زندگي كرده بود واز نزديك همسايه ديوار به ديوار و حتي در يك خانه بودند. از چشم خود بالاتر به مهاجر اطمينان و اعتماد داشتند. اين شما بوديد كه اينگونه جلوه داديد. كه تمام مشكلات از حضور مهاجرين در جامعه است. ما كه باورمان نمي شود. اين سخن شما به منزله اين است كه ملت ؛ خود، تمام مشكلات خود را از مهاجر مي داند. در صورتي كه شما اين را برسر زبان ملت قرار داديد.

۱۳۸۹ اسفند ۱۴, شنبه

صدور كارت موقت كار اتباع افغان در قزوين آغاز شد

1389/12/10 سه شنبه
      مديركل كار و امور اجتماعي استان قزوين، از آغاز ارايه كارت كار موقت ويژه مشمولين ماده 122 قانون كار اتباع افغان در قزوين خبر داد.
      به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا 'علي ايماني' افزود: همه اتباع افغان ذكور بالاي 18سال دارنده كارت مدت دار خروجي معتبر كه در طرح آمايش 6 شركت كرده و كارت كار موقت ويژه مشمولين ماده 122 قانون كار را دريافت نموده اند موظفند تا پانزده اسفند ماه براي اخذ كارت موقت كار به اداره كل كار واموراجتماعي استان مراجعه كنند.
      وي اظهار داشت: هزينه صدور كارت موقت كار بر اساس مصوبه قانون بودجه سال 89 مبلغ يك ميليون و 400 هزار ريال مي باشد.
      مديركل كار و امور اجتماعي استان قزوين ياد آور شد: اتباع افغان واجد شرايط براي تحويل كارت اشتغال خود بايد اصل دو فيش واريزي، كارت آمايش شش و كارت اشتغال موقت مشمولين ماده 122 قانون كار را همراه خود داشته باشند.
      ايماني خاطرنشان كرد: در صورت مراجعه اتباع مذكور پس از انقضاي مهلت اعلام شده، اين مساله به معناي انصراف آنها از دريافت كارت موقت تلقي مي شود.

۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

لزوم بازگشت سريع‌ مهاجران و آوارگان افغاني

1389/12/9 دوشنبه
       مسئول دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور گفت: كميسارياي عالي پناهندگان با ايجاد زمينه اشتغال، مسكن و تأمين امنيت، به روند بازگشت مهاجران و آوارگان افغان به كشورشان سرعت بخشد.
       به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس از مشهد، هادي علي‌پور در مراسم معرفي رئيس جديد دفتر نمايندگي كميسارياي پناهندگان ملل متحد در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس تعهدات بين‌المللي خدمات و تسهيلات ارزنده‌اي را در زمينه تحصيل، اشتغال و اسكان به آوارگان افغاني ارائه كرده است.
       مسئول دفتر نمايندگي وزارت امورخارجه در شمال و شرق كشور ادامه داد: اهتمام جدي مجامع بين‌المللي در فراهم آوردن زير ساخت‌هاي لازم در كشور افغانستان ضروري است و بايد اين زيرساخت‌ها توسط مسئولان فراهم شود.
وي بيان داشت: كميسارياي عالي پناهندگان با ايجاد زمينه اشتغال و مسكن و تامين امنيت، به روند بازگشت مهاجران و آوارگان افغان به كشورشان سرعت بخشد.
       علي‌پور اظهار داشت: ايران در بازسازي افغانستان فعاليت گسترده‌اي از خود نشان داده كه مورد توجه سازمان ملل قرار گرفته است.
مسئول دفتر نمايندگي وزارت امورخارجه در شمال و شرق كشور همچنين از آمادگي كامل وزارت امور خارجه براي هرگونه همكاري با مدير جديد دفتر كميساريا در مشهد خبر داد.
       در اين جلسه، رائو نارائو سيمها به عنوان رئيس جديد دفتر كميسارياي پناهندگان ملل متحد در مشهد معرفي شد.