۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

كشور ايران 30 سال با مشكلات اتباع بيگانه درگير است


1389/10/5 يكشنبه      مديركل دفتر امور اتباع بيگانه استانداري كرمان گفت: مشكلات اتباع بيگانه 30 تا 35 سال كشور را با خود درگير كرده است، اما در پنج سال اخير كارهاي خوبي صورت گرفته است.
      به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس از كرمان، حميد ميرحبيبي شنبه شب در شوراي سلامت استان كرمان اظهار داشت: در سه ماه گذشته بيشترين نيرو را به كار گرفتيم تا اين 103 هزار اتباع غيرمجازي كه ديروز شناور بودند، شناسايي و ساماندهي شوند و در رابطه با مجازها هر شش ماه يك بار آخرين اطلاعات و آمار از آن‌ها اخذ مي‌شود.
      وي تصريح كرد: كرمان حالت گلوگاهي دارد و اتباع با حالت بارانداز به كرمان مي‌آيند و مشكل ما افاغنه مجاز نيست، زيرا آن‌ها مانند يك شهروند كرماني مسائل بهداشتي را رعايت مي‌كنند و مشكلات بهداشتي موجود مربوط به افاغنه غيرمجاز است.
مديركل دفتر امور اتباع بيگانه استانداري كرمان افزود: اينكه گلوگاه‌ها تقويت شود و جلوي تردد و اتباع غيرمجاز گرفته شود، بهترين راه براي برخورد با اين معضل است.
      ميرحبيبي تصريح كرد: با مراجعه به آمار 75 درصد از اتباع بيگانه از مرز شرقي وارد كرمان مي‌شوند و بايد برخورد كنيم و يك برخورد مرزي و گلوگاهي صورت گيرد.
      وي گفت: آن‌ها ناقل انواع بيماري‌ها هستند و با برگزاري جلسات متعدد تمام كارفرمايان ملزم شدند، آب آن‌ها را بهداشتي تامين و سرويس بهداشتي در محل كارگاه ايجاد كنند و كارهاي خوبي شده حتي از محل اعتبارات مانده، كميسارياي مجامع بين‌المللي در اين كار دخيل شدند و آن‌ها را ملزم كرديم كه اين ماده اعتبار در بخش‌هاي ديگر هزينه نشود و فقط در بخش بهداشت تامين شود.
     مديركل دفتر امور اتباع بيگانه استانداري كرمان گفت: سه پايگاه بهداشتي در سه نقطه محل تجمع افاغنه تقويت و تجهيزات بهداشي ارائه مي‌شود تا افاغنه‌اي كه در اين محدوده‌ها قرار مي‌گيرند، از آن برخوردار شوند.
ميرحبيبي با اشاره به اينكه 100 هزار نفر افاغنه در استان كرمان را طرد كرديم، بيان داشت: اما در مقابل سير جمعيتي هستيم و بايد به سمت و سويي برويم كه گلوگاه‌ها را مسدود كنيم.
      وي اظهار داشت: جاده شهداد - نهبندان و زاهدان - زابل جاده ترانزيتي است براي قاچاق و اگر در اين جاده‌ها نيروهاي امنيتي وجود داشته باشد و پايگاه‌هاي ايست و بازرسي گذاشته شود، ديگر براي قاچاچيان امن نيست و 40 درصد ورودي‌هاي ما در اين راه‌ها است.
     مديركل دفتر امور اتباع بيگانه استانداري كرمان افزود: در حال ممنوع كردن شهرستان‌هاي بم، فهرج و ريگان هستيم و اين كمكي است، براي اينكه اين معضل تردد را نداشته باشيم.
      ميرحبيبي تصريح كرد: زماني اين معضل در استان كرمان رفع مي‌شود كه اين استان همانند استان‌هاي كشور ممنوعه شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر