۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

حمايت كامل ايران ‌از دولت و سيستم حكومتي افغانستان

1389/10/1 چهارشنبهرئيس جمهور با اشاره به اشتركات فرهنگي و ديني ايران و افغانستان گفت: جمهوري اسلامي ايران از دولت و سيستم حكومتي افغانستان به طور كامل حمايت مي‌كند.
      به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس، ‌محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور در ديدار سفير جديد افغانستان در ايران‌‌، روابط دو كشور را برادرانه و رو به گسترش دانست و گفت‌: دو ملت ايران و افغانستان داراي پيوندهاي عميق فرهنگي‌، ديني و اخلاقي بوده و دوستان و دشمنان مشتركي دارند؛ از اين‌رو ارتقاي سطح همكاري‌هاي دوجانبه و منطقه‌اي به نفع دو ملت و منطقه است.
      وي با بيان اينكه دشمنان نمي‌خواهند مردم فهيم و باهوش افغانستان بتوانند با اتكاء به خود كشورشان را آباد كنند، خاطر‌نشان كرد: البته مردم افغان مردم مقاومي هستند و تاريخ نشان داده كه بر دشمنان خود غلبه مي‌كنند‌.
      رئيس جمهور در ادامه به ظرفيت‌هاي گسترده و متنوع ‌بين دو كشور براي افزايش روابط اشاره كرد و گفت‌: تهران هيچ محدوديتي براي افزايش همكاري‌هاي اقتصادي‌، فرهنگي و تجاري ‌با كابل ندارد و آمادگي دارد تجربيات خود را در عرصه‌هاي صنعتي‌، عمراني‌، سرمايه‌گذاري و بهداشتي در اختيار مردم مقاوم افغان قرار دهد‌.
       احمدي‌نژاد تصريح كرد‌: جمهوري اسلامي ايران از دولت و سيستم حكومتي افغانستان به طور كامل حمايت مي‌كند و معتقديم دولت افغانستان بايد مقتدر بوده تا امور كشور را سر و سامان دهد.
سفير افغانستان در تهران نيز در اين ديدار پس از تقديم استوارنامه خود با قدرداني از ايران به‌خاطر حمايت و پشتيباني از پيشرفت، آباداني و رفاه مردم افغان گفت: مردم افغان علاقه فراواني به جمهوري اسلامي ايران دارند.
وي خاطر‌نشان كرد: افغانستان به دنبال استفاده از همه ظرفيت‌ها براي افزايش هر چه بيشتر مناسبات با ايران است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر