۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

كارفرمايان متخلف تهراني 3.1 ميليارد ريال جريمه شدند


1389/9/12 جمعه
به نقل از سايت وزارت كشور جمهوري اسلامي ايران
كارفرمايان متخلف استان تهران در آبان ماه سالجاري براي به كارگيري يكهزار و 564 كارگر غيرمجاز خارجي بيش از 3.1 ميليارد ريال جريمه شدند.
      به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، بررسي آمار عملكرد ماهيانه اشتغال اتباع خارجي استان تهران در آبان ماه سالجاري نشان مي‌دهد در اين دوره، 629 مورد بازرسي از واحدهاي توليدي و كارگاه‌هاي استان تهران انجام شد كه 267 مورد آن به شهر تهران اختصاص داشت ولي در مجموع 1564 كارگر غيرمجاز خارجي شناسايي شد.
      در ورامين، شهرري، پاكدشت، اسلامشهر و دماوند نيز مجموعا 362 مورد بازرسي از واحدهاي توليدي مستقر در اين شهرها به ثبت رسيد كه در اين رابطه نيز 794 كارگر غيرمجاز بدون كارت اشتغال و حتي مجوز ورود به كشور و همگي تبعه كشور افغانستان در اين شهرها شناسايي شدند، همچنين 770 نفر ديگر نيز فقط در شهر تهران شناسايي شدند.
      بر اساس بند (ج) ماده 11 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، در آبان ماه سالجاري 544 برگ جريمه به ارزش بيش از 3.1 ميليارد ريال براي كارفرمايان متخلف استفاده كننده از نيروي كار غيرمجاز خارجي به جاي كارگران ايراني صادر شد كه در اين بخش نيز شهر تهران با 256 مورد، بيشترين تعداد برگ جريمه را به خود اختصاص داد.
     از 288 برگ جريمه ديگر، 178 برگ جريمه براي شهرري، 32 برگ جريمه براي ورامين، 5 برگ جريمه پاكدشت، 30 برگ جريمه براي دماوند و 43 مورد نيز براي اسلامشهر صادر شد كه در اين ميان براي فيروزكوه آماري ارائه نشده است.
     بر اساس آمار ارائه شده از سوي سازمان كار و امور اجتماعي استان تهران، از كل جريمه 3.1 ميليارد ريالي صادر شده براي كارفرمايان متخلف تهراني، بيش از 1 ميليارد و 537 ميليون ريال به كارفرمايان شهر تهران اختصاص يافت و شهرري با بيش از 1 ميليارد و 57 ميليون ريال، بيشترين ارزش جريمه صادر شده را پس از تهران به خود اختصاص داد و بقيه شهرهاي استان نيز با مبالغي كمتر در رديف هاي بعدي قرار گرفتند.
      از كل جريمه هاي صادر شده براي كارفرمايان متخلف تاكنون بيش از 1 ميليارد و 68 ميليون ريال آن وصول شده كه بيش از 719 ميليون ريال از جريمه هاي وصول شده به شهر تهران، 95 ميليون ريال وارمين، 182ميليون ريال شهرري، 51 ميليون ريال اسلامشهر، 10ميليون ريال دماوند و 8.5 ميليون ريال نيز از پاكدشت وصول شده است.
     اين گزارش مي افزايد:231 مورد جايگزيني نيروي كار ايراني به جاي كارگرغيرمجاز خارجي نيز توسط ادارات كار و كارفرمايان طي آبانماه صورت گرفت كه 68 نفر در ورامين، 116نفر در شهرري، 7 نفر در پاكدشت، 7 نفر در دماوند و 33 نفر در اسلامشهر جايگزين كارگران غيرمجاز خارجي شدند، براي تهران نيز آماري ارائه نشده است.
      در اين دوره 240 كارفرماي متخلف از تهران، 9 نفر از ورامين، 112 نفر از شهرري، 14نفر از دماوند و 10نفر نيز از اسلامشهر (مجموعا 385 نفر) به مراجع قضايي معرفي شدند. پاكدشت و فيروزكوه آماري از معرفي كارفرمايان متخلف به مراجع قضايي ارائه نكردند.
      همچنين بررسي نتايج پيگيري پرونده هاي كارفرمايان متخلف از مراجع قضايي (معمولا مربوط به پرونده هاي ماههاي قبل)، نيز نشان مي دهد كه در آبانماه در مجموع 9 راي كه 3 مورد مربوط به تهران، 5 مورد شهرري و 1 مورد نيز اسلامشهر بوده است صادر و ابلاغ شد.
      از آراي صادره، 2 مورد جريمه نقدي 4 ميليون ريالي در تهران، 5 مورد به ارزش بيش از 14.9 ميليون ريال در شهرري و 1مورد نيز 1 ميليون ريالي دراسلامشهر صادر شده است. همچنين در تهران نيز 1 راي منجر به تبرئه كارفرما شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر