۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

ايران آمادگي دارد فارغ التحصيلان دانشگاهي ، استادكاران و كارگران ماهر پناهنده را به افغانستان بازگرداند.

1392/2/31 سه شنبهايران آمادگي دارد فارغ التحصيلان دانشگاهي ، استادكاران و كارگران ماهر پناهنده را به افغانستان بازگرداند.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در كنفرانس مطبوعاتي روز پناهنده اعلام داشت سال گذشته در نشست سه جانبه تهران كه با حضور ايران، افغانستان و كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان برگزار شد ايران پيشنهادي را در راستاي بازگشت داوطلبانه پناهندگان به كشورشان مطرح كرد،‌اين پيشنهاد چندي بعد در كميسيون چهارجانبه ابوظبي هم مطرح شد، بر اساس اين پيشنهاد ايران آمادگي خود را براي بازگشت فارغ التحصيلان دانشگاهي، استادكاران و كارگران ماهر افغانستاني به كشورشان را اعلام داشت.
ايشان اعلام كردند براي پناهندگان هيچ نقطه اي از دنيا به منزله وطن آنها نيست بنابراين جوامع بين المللي بايد تلاش كنند كه اين افراد امكان بازگشت عزتمندانه به وطن خويش را داشته باشند.
آقاي كاظمي در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران كه از تعداد بازگشت كنندگان سئوال نمودند اعلام داشت ، سالانه 14 تا 15 هزار نفر از پناهندگان به صورت داوطلبانه به كشور خود باز مي گردند كه اين عدد بسيار ناچيز است.

ايشان در عين حال به شرايطي كه دولت افغانستان با ان مواجه است اشاره كرد و گفت مشكلات افغانستان را درك مي كنيم اما تلاش جدي ما بر مبناي حمايت از بازگشت داوطلبانه و عزتمندانه همه پناهندگان است.-
------------------------------
یادداشت شردبیر:
دفاتر وکالت نمونه ای جدید از فشار روز افزون یه مهاجرین و تاراج آنها در جمهوری اسلامی می باشد. به هرحال دولت ایران ، هیچگاه نخواسته است که برروی ادغام محلی این مهاجرین فکر کنند. و تنها پیشنهادات خود را اعلام می کنند. درحالی که پیشنهاد کمسیون اروپایی کمیساریا را نادیده می گیرند که درخواست ادغام محلی را داده بودند. و ایران در پی ابطال کارت های مهاجرت جمعی می باشند. حال به هربهانه ای که شده و فقط نام آن را تغییر می دهند. مثل اخراج دانشگاهیان و کارگران ماهر و استادکاران!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر