۱۳۹۲ خرداد ۱۰, جمعه

اینجا تهران است و اینها افغانی نیستند! منظره ای از زیر پوست شهر تهران-سه سال تجاوز دختر15ساله همسایه

پسر همسایه در تهران بمدت 3 سال، دختر همسایه 15 ساله را مورد تجاوز قرار می داد

کارآگاهان پلیس فتای پایتخت پسر جوانی را که با ارسال ایمیل‌های توهین‌آمیز سعی بر هتک حیثیت دختری 15 ساله داشت، دستگیر کردند.
به گزارش دیساپ  به نقل از ایسنا، مردی 52 ساله به نام «رضا» در سی‌ام اردیبهشت ماه سال‌جاری، با در دست داشتن شکایت‌نامه‌ای به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و در حالی که هیچ تسلطی بر اعصاب خود نداشت، به کارآگاهان پلیس گفت مدتی است فردی ناشناس با ارسال ایمیل‌های توهین‌آمیز حاوی عکس‌های همسر و دخترش او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.
با ثبت اظهارات این مرد، کارآگاهان پلیس فتای پایتخت اقدام به مستندسازی و استخراج ادله دیجیتال کرده و ظرف 48 ساعت از تحقیقات، مشخص شد که متهم در طبقه فوقانی آپارتمان شاکی زندگی می‌کند که اقدامات قانونی برای دستگیری و توقیف تجهیزات یارانه‌ای متهم، انجام و وی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، متهم که جوانی 20 ساله به نام «امیر» بود، هنگام مواجهه با ادله پلیسی، لب به اعتراف گشود و با بیان اینکه با دختر 15 ساله شاکی به نام «طناز» مدت سه سال است که رابطه دوستانه‌ای دارد، عنوان کرد که در طول این مدت چند بار نیز در منزل شاکی با وی ارتباط نامشروع برقرار کرده و در طول این مدت به صورت مداوم از طریق بلوتوث، sms و ارسال ایمیل با یکدیگر در ارتباط بودند.
تحقیقات پلیسی از این متهم 20 ساله ادامه داشت تا این که شاکی پرونده هنگامی که از این موضوع مطلع شد، ابتدا از هوش رفت و با مراجعه سریع اورژانس و اقدامات آنان، هوشیاری خود را به دست آورد و در ابتدا ضمن انکار هر گونه رابطه میان دختر 15 ساله با پسر همسایه عنوان کرد که هیچ‌گاه دخترش اقدام به چنین کاری نخواهد کرد، اما هنگامی که با تایید «طناز» روبرو شد، متوجه عمق ماجرا شد.
بررسی‌های پلیسی نشان داد که پدر این خانواده به دخترش در سن 12 سالگی گوشی تلفن‌همراه هدیه داده و این وسیله سبب آشنایی متهم با دختر شاکی شده است.

اینجا تهران است. با کلاشینکف اختلاف ها حل می شود

در ادامه انتشار حوادث تلخ در ایران متمدن وپیشرفته


این قاتل پس از شلیک به زن و شوهر در تهران، به گلوي خود شليک کرد + فیلم حادثه

به گزارش دیساپ به نقل از باشگاه خبرنگاران، عصر شنبه 4 خردادماه صدای تیراندازی در فاز یک اندیشه همه را به خیابان کشید و خیلی زود مشخص شد این شلیک‌ها از داخل و روبه‌روی آتلیه عکاسی است. وقتی صدای تیراندازی‌ها خاموش شد، گروهی با رساندن خود برابر آتلیه عکاسی 2 مرد و یک زن را غرق در خون دیدند و سریع با پلیس 110 تماس گرفتند.
دقایقی طول نکشیده بود که پلیس کلانتری خود را به صحنه هولناک تیراندازی جنون‌آمیز رساند و با توجه به این که دو تن از مردان هنوز زنده بودند اورژانس را خبر کرد.
بررسی‌های میدانی نشان داد که هدایت عسگری 32 ساله و سوسن 37 ساله زوج جوانی بودند که در آتلیه به عکاسی و فیلمبرداری می‌پرداختند و مرد 35 ساله که پیمان نام دارد نیز شریک آنان بوده است.
این تحقیقات فاش کرد پیمان به خاطر اختلافات شدید با زوج فیلمبردار دست به اقدام جنون‌آمیز زده و با اسلحه کلاشینکف ابتدا 4 گلوله به سوسن شلیک کرده سپس با شلیک 8 گلوله به هدایت، وی را هدف قرار داده است.
پیمان سپس وقتی دیده که این زن و شوهر روی زمین افتاده‌اند یک گلوله نیز به گلوی خود شلیک کرده است. وقتی مشخص شد سوسن به کام مرگ فرو رفته است، هدایت نیمه جان به بیمارستان تامین اجتماعی شهریار انتقال یافت و عامل جنایت نیز در بیمارستان ناجا در تهران تحت درمان قرار گرفته است.

۱۳۹۲ خرداد ۸, چهارشنبه

برای ورود به این وبلاگ در ایران بصورت زیر عمل کنید

تا اطلاع ثانوی به علت فیلترینگ شدید در ایران و به علت اینکه خود بلاگر در ایران فیلتر است شما می توانید کلیه آدرس های اینترنتی خود را که فیلتر است  بصورت زیر وارد کرده و استفاده کنید
https://920092.info/b/   ودر ادامه آدرس سایت شما
مثلا آدرس وبلاگ ما می شود:
https://920092.info/b/http://saadatafg-nmoh.blogspot.com
 و برای ورود به فیس بوک
https://920092.info/b/https://www.facebook.com/pages/%D8%AD%D8%B2%D8%A8-%D8%B3%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D9%8A%D9%86/150718508345753?ref=hl

یا
https://920092.info/b/https://www.facebook.com

داستان میدان توپخونه(میدان امام خمینی) و توپ مقدس آن برای مردم عوام



سیاست ما- روزی که اسماعيل ريخته گر اصفهاني توپ جنگی تزئینی اش را برای فتحعلی شاه قاجار می ساخت، هیچ فکرش را نمی کرد که این توپ بهانه ای شود تا مردم حاجت هایشان را از این توپ طلب کنند. توپی که دختران تهران قدیم برای بخت سفید و طالع بلندشان به آن دخیل می بستند و فراری ها و مجرمان در کنارش پناه می گرفتند تا دولتی ها از مجازات شان صرف نظر کنند!

براساس گزارشی که مجله مهر منتشر کرده، آن روزها، یک تهران بود و یک میدان توپخانه که مهم ترین و پر رفت و آمدترین نقطه شهر به حساب می آمد و مردم آن را به نام های میدان ارگ، میدان شاه یا توپخانه می شناختند. وسط میدان، جایی کنار حوض بزرگ آن توپ مروارید روی سكويي به ارتقاع يك متر قرار داشت. توپی که برخلاف نامش اصلا از مروارید ساخته نشده بود.

داستان های زیادی درباره این توپ عجیب نقل شده است توپی که دلیل معروفیتش به مروارید این بوده که جلوی آن با يك رشته مرواريد تزیین شده است، از روایاتی که درباره این توپ گفته شده است می توان اشاره کرد به اینکه شاه عباس در جزیره هرمز آن را به غنیمت گرفته و بعدها روی سکویی کم ارتفاع میان حوض و نقاره خانه گذاشته است یا اینکه به دستور کریم خان زند در شیراز آن را ساخته اند و حتی در منابع دیگری آمده است که نادر شاه آن را از هندوستان به ایران آورده است.

اما واقعیت این است که این توپ یک توپ مفرغی جنگی بود که در سال ۱۲۳۳قمري فتحعلي شاه قاجار دستور ساخت آن را داد و یک ریخته گر معروف اصفهانی به نام استاد اسماعیل ریخته گر آن را ساخت و تاریخ ساختش را در داخل ترنجي که روي توپ مرواريد و بر روي لوله توپ دیده می شود، به طور بر جسته حكاكي کرد.

بعدها، در دروه رضا شاه پهلوی پس از برپایی ساختمان باشگاه افسران در خيابان قوام السطنه، توپ مرواريد به آنجا منتقل شد و بر سكويي در ورودی آن باشگاه قرار گرفت.

تنها بازمانده باغ ناصری

ارگ تهران که تاریخ آن به دوره صفویه باز می گردد، در شمال تهران قدیم در داخل حصارشاه طهماسبی قرار داشت. این ارگ خود حصاری جداگانه داشت و خندقی آن را از شهر جدا می کرد در این فاصله بین خندق و ورودی ارگ میدانی قرار داشت که به نام های: میدان شاه، میدان توپخانه، باغ گلشن، میدان ارگ که برای ورود به این میدان پلی چوبین بر روی خندق زده بودند که به تخته پل مشهور بود.

در دوره سلطنت ناصرالدین شاه توپ های موجود در این میدان را جمع آوری کرده و به میدان توپخانه جدید منتقل کردند و بعدها به غیر از ایجاد یک باغ در آن بنائی کوچک و چند ضلعی ساختند و در آن صندوقی به نام صندوق عدالت قرار دادند تا مردم شکایات یا عریضه های خود را در آن بیندازند. نامه های این صندوق که به طور هفتگی باز می شد به نظر ناصرالدین شاه می رسید. در واقع آنچه که از میدان توپخانه قدیم برجای مانده است تنها توپ مروارید است.

بختی جوون و نون دار، روزی بکن زجایی

تهراني هاي خرافاتی قديم، توپ مرواريد را مقدس می دانستند و در روزهاي خاصی مثل چهار شنبه سوري و شب ۲۷ ماه رمضان و شب هاي قدر به آن دخيل مي بستند، خصوصا دختران و زنان بي فرزند از زير لوله آن دعاكنان با تني لرزان مي گذشتند با این باور كه هر چه زود تر دختران بختشان باز و زنان نازا دارای فرزند می شوند و این باور اشتباه تا حدی بود که درشب چهارشنبه سوری زنان و دختران، پول، شیرینی و کله قند به نگهبانان توپ مروارید می دادند تا در اجرای مراسمشان آزاد باشند.

جعفر شهری در کتاب طهران قدیم آورده است: «...دخترها و بیوه زن ها به طرف توپ مروارید که توپی مفرغی بزرگ بر روی دو چرخ و بر بالای سکوئی بود و در جای پیکره فعلی میدان ارک، مقابل وزارت اطلاعات، قرار داشت، رو می آوردند و جهت بخت گشایی از زیر آن رد شده، بر لوله سوار می شدند و سر می خوردند و این کار را مجرب ترین عملی می دانستند که با آن تا سال دیگر به خانه شوهر می روند و اشعاری از این قبیل داشتند که دو بیتی اول آن را هنگام سوار شدن و سر خوردن و دو بیتی دوم را موقع دخیل بستن می خواندند:

ای توپ تن طلایی، از غم بده رهایی

بختی جوون و نون دار، روزی بکن زجایی

ای توپ چاره ها کن، کارم گره گشا کن

صد تا گره به هر نخ، من می زنم تو واکن.»

جالب تر از آن این بود که جدا از اين باورهای خرافی، توپ مرواريد پناهگاهي بود براي مجرمين و محكومين که در آن بست نشيني می کردند تا از گناهشان در گذرند، همینطور محلی بود که حاجت گروهي از مردم گرفتار را می تواند رفع کند،حتی بسیاری از اروپاییان در خاطرات خود به وجود این توپ در میدان ارگ یا همان توپخانه قدیم اشاره می کنند و آن را مکانی مقدس برای تهرانی ها معرفی کردند اینکه مکانی برای پناه یافتن مجرمان فراری بوده است.

البته این ماجرای بست نشینی بعد از آنکه امير كبير در دوره خود بست نشيني را در همه جا از آن جمله در زير توپ مرواريد متوقف كرد مدتی فرصت از مجرمان گرفته شد ولي بعد از او باز هم اين رسم برقرار شد و تا زمان رضا شاه كه توپ را از ميدان ارگ بردند این بست نشینی برای در خواست عفو مجرمان پابرجا بود.

۱۳۹۲ خرداد ۷, سه‌شنبه

نهوه ثبت نام و دریافت نوبت برای مرحله نهم آمایش مهاجرین افغانی در ایران

نهوه ثبت نام و دریافت نوبت برای مرحله نهم آمایش اتباع افغانستان در ایران
با توجه به اطلاعیه هایی که قبلا برایتان از سوی اداره اتباع ومهاجرین خارجی دولت ایران به نشر رسانیدیم، هم وطنان مهاجر ما باید با مراجعه به سایتhttp://samandehi-nobat.ir و وارد نمودن شماره خانوار و کد اختصاصی سرپرست خانوار در این سایت  اقدام به دریافت آدرس و نوبت نمایید.


 محل قرار گرفتن کد خانوار( با حروف ش خ مشخص شده ) زیر عکس می باشد.
محل قرار گرفتن کد اختصاصی  سرپرست خانوار(بصورت عمودی که در میان با حرف جدا شده) در سمت چپ عکس می باشد.

حجاج مهاجرین همچنان محروم از زیارت خانه خدا!

تلاش مي كنيم بتوانيم اعزام اتباع و پناهندگان افغانستاني ساكن ايران به حج را به نتيجه برسانيم.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي سفير جمهوري اسلامي افغانستان در ايران در ملاقات با آقاي دكتر كاظمي مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور و در پاسخ به سئوال ايشان در خصوص ضرورت توجه به اعزام زائران افغاني ساكن ايران به حج تمتع و لزوم تخصيص سهميه مورد نياز از سوي مقامات جمهوري اسلامي افغانستان با توجه به قولي كه وزير مهاجرت اين كشور داده اند ، اعلام داشتند: حج براي ما خيلي مهم است ، فريضه است ، از اركان اسلام است و تلاش مي كنيم اعزام پناهندگان افغانستاني ساكن ايران را به حج در سال جاري به نتيجه برسانيم، اين در حالي است كه از سال 91 تا كنون دولت عربستان سعودي از تخصيص سهميه پناهندگان امتناع نموده و اعلام داشته است كه سهميه حج اتباع هر كشور به دولت همان كشور اختصاص يافته است.
-------------------------------------
یادداشت شردبیر:
تخصیص سهمیه حجاج به کشور متبوع امری است نیکو که ما هم آنرا قبول داریم. ولی دولت افغانستان نیز باید شرایط را برای اعزام مهاجرین ساکن ایران را نیز فراهم نمایند. که انشا الله از طریق خود سفارت ما در ایران صورت بگیرد.

ثبت نام نوبت دهی برای آمایش نهم

«اطلاعيه»
«قابل توجه اتباع خارجي دارنده كارت آمايش معتبر»
 بدينوسيله به اطلاع اتباع خارجي داراي مدرك معتبر آمايش (آمايش 8 اتباع افغانستاني و آمايش 7 اتباع عراقي) مي‏رساند .اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در اجراي مصوبه كميسون ساماندهي اتباع خارجي ، عمليات اداري تجديد اعتبار مدارك آمايش پناهندگان جمعي عراقي و افغاني را از مورخ 18 خرداد 92 آغاز مي نمايد.
   در اين دوره وزارت كشور جمهوري اسلامي ايران به منظور تلاش در بهبود روند رسيدگي وضعيت اقامتي پناهندگان حسب آموزه هاي اسلامي و در اجراي ماده 27 كنوانسيون پناهندگان و تكريم فزونتر پناهندگان ،كاهش حجم مراجعات اداري و تنظيم زمان مراجعه در جلوگيري از اتلاف وقت و صرفه جوئي در هزينه هاي پناهندگان جمعي ، براي اولين بار در بين كشورهاي پناهنده پذير از طريق نرم افزار تحت وب توسط سامانه اينترنتي به نشاني: www.samandehi-nobat.ir تاريخ نوبت مراجعه به موقعيتهاي انجام امور آمايش را تعيين مي نمايد.در اين دوره صرفاً مراجعه پناهندگان جمعي افغانستاني به سامانه پيش بيني شده و ساير پناهندگان مي بايد براي تجديد اعتبار مدارك امايش از تاريخ 18/3/92 الي 15/7/92 مستقيماٌ به دفتر امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مراجعه نمايند
 دسترسي به سامانه با ساده ترين شيوه ممكن از طريق رايانه هاي شخصي متصل به اينترنت و يا مراجعه كافي نتها امكانپذير است ( نرخنامه كافي نتها براي ثبت نام و يك برگ كپي از برگه تعيين نوبت به مبلغ 27000ريال است)
 بنا به مراتب پناهندگان جمعي افغانستاني داراي مدرك معتبر آمايش 8 ساكن در استانهاي: خراسان رضوي- البرز-خراسان جنوبي-كرمان-يزد-سمنان-گلستان-فارس-بوشهر-اصفهان-مركزي-قزوين- قم و تهران مكلفند از ساعت 12 روز دوشنبه مورخ 6 خرداد 92 از طريق سامانه مزبور به اخد نوبت مبادرت نمايندضمناً مدت زمان مراجعه به سايت مزبور تا پايان وقت اداري روز پنج شنبه 20 تير 92 مي باشد. همچنين لازم به تاكيد است كه مدت زمان مراجعه به سايت مزبور تا پايان وقت اداري روز پنج شنبه 20 تير 92 مي باشد و پس از تاريخ مزبور سايت مسدود و تمديد مدارك آمايش صرفاً با احراز شرايط لازم و طي مراحل اداري متعدد در مهلت زماني محدودي ممكن خواهد بود.لذا ضروري است دارندگان كارت آمايش معتبر در استانهاي فوق الذكر در اسرع وقت مباردت به ثبت نام نموده و پس از تهيه نسخه اي از صفحه تعيين نوبت در تاريخ و ساعت تعيين شده در برگه به همراه تصوير(كپي) برگه تعيين نوبت و اصل كارت كليه اعضاء خانوار به نشاني تعيين شده مراجعه نماييد.
( مراجعه يكنفر از اعضاء خانوار- ترجيحاً سرپرست خانوار -كفايت مي نمايد و ضرورتي به حضور ديگر اعضاء خانوار نمي‏باشد.)
 بديهي است سامانه از پذيرش درخواست نوبت براي كارتهاي آمايش فاقد اعتبار اجتناب خواهد نمود و همچنين چنانچه يك خانوار براي دفعات متعدد نيز به سامانه مراجعه نمايد ،سامانه صرفاً نوبتي كه در هنگام اولين مراجعه تعيين شده است را ارائه خواهد داد.
وزارت كشور
اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي

------------------------------------------------------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
ه قابل توجه،آدرس این سایت است که اگر با مشکل برخوردید! www را از ابتدای آدرس حذف کنید و ادامه دهید. در ادامه باید ذکر کرد که هنوز هیچ جیزی در مورد میزان و مقدار پول دریافتی و عوارض اعلام نشده است. حتی نگفته اند که نیازی نیست. با توجه به تورم و طرح هدفمند سازی یارانه ها که دیگر کاملا فشار جدی شده است، بازهم منتظر اعلام عوارض و... می باشیم.

۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

این مرد چوب حراج به آبروی ایرانی ها زد؛ تعرض به دختر 6 ساله!!!

این مرد چوب حراج به آبروی ایرانی ها زد؛ تعرض به دختر 6 ساله!!!

ایسنا: مادر دختر شش‌ساله‌ای که توسط راننده آژانس مورد آزار جنسی قرار گرفته است، وضعیت دخترش را بغرنج دانست و چگونگی وقوع این جنایت را توضیح داد.

مادر این دختر که با اسم مستعار فرشته معرفی شده است و به پیش‌دبستانی می‌رود همراه والدین دو دختر خردسال دیگر که ساکن شهر قدس هستند، اوایل مهر سال گذشته تصمیم گرفتند از آژانسی مسافربری، خودرویی را کرایه کنند تا فرزندان‌شان را هر روز به مدرسه برساند و به خانه بازگرداند. مدیر آژانس مسافربری، ابتدا راننده خودروی پژویی را به عنوان سرویس به آنان معرفی اما چند ساعت بعد از انجام توافق، راننده سواری پرایدی را که از یک چشم معلول است به عنوان یکی از «معتمدان» که برای امرار معاش و تامین هزینه‌ خانواده‌اش زحمت می‌کشد به اعضای خانواده سه کودک معرفی و اصرار کرد او را به عنوان راننده سرویس قبول کنند.

خانواده کودکان نیز مخالفتی نکردند و از آن پس، مرد معلول هر روز سه کودک را به مدرسه می‌رساند اما مادر فرشته به تدریج متوجه تغییر رفتارهای فرزندش و پرخاشگری‌های او شد. 

مادر فرشته ادامه می‌دهد: این وضع ادامه داشت تا اینکه در 18 بهمن‌ سال گذشته در حالی که ساعتی از زمان مقرر برای بازگشت فرشته به منزل می‌گذشت و او هنوز به خانه نرسیده بود با تلفن همراه راننده تماس گرفتم و از او درباره علت تاخیرش سوال کردم که وی ترافیک و پنچری لاستیک را بهانه کرد.

آن روز هنگام تحویل‌گرفتن فرشته، دیدم او نمی‌تواند به درستی قدم بردارد و موقع پیاده‌شدن از خودرو دو لگد به پای راننده زد و در حالی که به شدت می‌گریست، وارد خانه شد. راننده سرویس درباره علت این رفتار دخترم گفت، فرشته در مدرسه زمین خورده و عصبانی و ناراحت است اما من که به رفتار راننده و فرشته مشکوک شده بودم، موضوع را از مسوولان مدرسه سوال کردم و آنان ماجرای زمین‌خوردن دخترم را تکذیب کردند. 

مادر فرشته که به شدت نگران وضعیت دخترش بود سعی کرد اصل ماجرا را از زبان خود کودک بشنود. این دختر که ابتدا از بیان واقعیت خودداری می‌کرد سرانجام گفت راننده چند هفته است که او را مورد آزار قرار می‌دهد. به این ترتیب معلوم شد راننده هر روز بعد از رساندن سه کودک به مدرسه، دو دختر دیگر را پیاده می‌کند و فرشته را به این بهانه که مادرش سفارش خرید خوراکی کرده با خود می‌برد و مورد آزار قرار می‌دهد.

این مرد، روز حادثه دختر خردسال را به بهانه «قطاربازی» به خرابه برده و او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده بود. همچنین معلوم شد مرد راننده با چاقویی زردرنگ که بنا به گفته هر سه کودک، در زیر صندلی‌اش قرار داشت، کودکان را تهدید می‌کرد. 

مادر فرشته می‌گوید: این مرد دخترم را تهدید می‌کرد که سر مادر و پدرت را با چاقو می‌برم و اینگونه او را به سکوت وا‌می‌داشت.وی به صدور قرار مجرمیت این راننده اشاره و ادعا کرد همسر متهم پیشنهاد داد در ازای دریافت مبلغ 40میلیون‌تومان از شکایت خود صرف‌نظر کنند.

مادر این کودک توضیح می‌دهد: در حال حاضر دخترم تحت درمان روانپزشکان است. او پس از آن جریانات، دچار تپش قلب و با تجویز پزشک معتمد پزشکی قانونی مجبور به استفاده از داروهای آرام‌بخش شد. 

به گفته این زن، فرشته اکنون وضع بغرنجی دارد و حتی از پدر و برادرش نیز می‌ترسد.

این زن می‌گوید: «تنها خواسته‌ام این است که مسوولان، اشد مجازات را برای متهم 40ساله در نظر بگیرند. او که دختران را قربانی هوسرانی خود کرده به قید وثیقه آزاد است و من سوال دارم که چرا باید چنین باشد؟»

وی می‌افزاید: به هیچ عنوان از شکایت خود صرف‌نظر نخواهم کرد چراکه نمی‌خواهم این جنایتکار در جامعه آزاد باشد و پس از مدتی زنان یا دختران دیگر را در خرابه‌ای قربانی هوسرانی خود کند.  پدر یکی دیگر از دختران نیز می‌گوید: «یک روز که راننده برای بازگرداندن بچه‌ها به مدرسه رفته بود، مدیر مانع این کار شد. سپس راننده با من تماس گرفت و گفت مدیر بچه‌ها را به او نمی‌دهد وقتی به مدرسه رفتم مدیر مدرسه هیچ اطلاعاتی در اختیارم قرار نداد و فقط گفت به نفع تو است که بچه‌ات با این مرد رفت‌وآمد نکند.

پدر این دختر ادامه می‌دهد: «بارها مشاهده کرده بودم دخترم موقع پیاده‌شدن از ماشین به این راننده جنایتکار لگد می‌زند. او بارها گفته بود از راننده سرویسش متنفر است و ما این قضیه را به پای شیطنت و معلول‌بودن راننده گذاشته بودیم. مقصر اصلی این قضیه ما والدین هستیم که به دلیل ارزان‌تربودن سرویس، به مردی غریبه اعتماد کردیم. هرچند که ما حتی تصور این مساله را که ممکن است مردی هوسران به دختر شش‌ساله هم رحم نکند، نداشتیم.  بنا بر این گزارش، اکنون پس از گذشت ماه‌ها، پرونده این متهم همچنان در حال پیگیری است و او آزاد شده است.
------------------------
یادداشت شردبیر:
با توچه یه اتهامات و انتشار اخبار جرایم برعلیه مهاجرین و بزرگنمایی آنها، برآن شدیم که برخی جرایم را که در ایران توسط خود ایرانی ها اتفاق می افتد نشر دهیم. تا شما  با جو داخل ایران آشنا شوید و .....

840 هزار نفر افغاني و چهل هزار نفر عراقي پناهنده در ايران سكونت دارند

840 هزار نفر افغاني و چهل هزار نفر عراقي پناهنده در ايران سكونت دارند
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در سخنان خود در روز پناهنده اعلام داشتند 840 هزار نفر افغاني و چهل هزار نفر عراقي پناهنده همچنان در ايران سكونت دارند، ايشان اعلام داشتند علاوه بر پناهندگان 480 هزار نفر از اتباع خارجي افغاني با پاسپورت و اقامت قانوني در كشور حضور دارند.
بنابراين مجموع اقامت قانوني اتباع افغانستاني در ايران به حدود يك ميليون و سيصد هزار نفر مي رسد.

آقاي كاظمي در بخش ديگري از سخنراني خويش اعلام داشتند در سال تحصيلي 91-92 سيصد و سي هزار نفر از پناهندگان و اتباع خارجي قانوني در مدارس جمهوري اسلامي ايران مشغول تحصيل بوده و محدوديتي براي تحصيل آنان در سال آينده در كشور وجود ندارد، اين افراد مي توانند با ارائه كارت پناهندگي و يا پاسپورت در مدارس محل اقامت خويش ثبت نام كنند . وي در بخش ديگري از سخنان خويش اعلام داشتند در سال جاري 207 هزار نفر از اقشار آسيب پذير پناهندگان در ايران به صورت رايگان بيمه شده اند و ساير پناهندگان هم مي توانند با پرداخت سرانه 90 هزار تومان تحت پوشش بيمه درماني قرار گيرند.
---------------------------------
یادداشت شردبیر:
 این اقشار آسیب پذیر کدام هستند؟ بعد از نوروز هیچ بیمه ای  تکمیل نشده است!

نمايشگاه جلوه اي از خدمات جمهوري اسلامي ايران به پناهندگان توسط جناب آقاي مهندس عبدالهي معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور افتتاح شد.

نمايشگاه جلوه اي از خدمات جمهوري اسلامي ايران به پناهندگان توسط جناب آقاي مهندس عبدالهي معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور افتتاح شد.
اين نمايشگاه به مدت دو روز در مجتمع فرهنگي شقايق تهران و با حضور دستگاههاي دولتي فعال در امور پناهندگان ،سازمان هاي بين المللي وابسته به سازمان ملل متحد ، سازمان هاي خيريه داخلي و بين المللي و جمعي از صنعتگران پناهنده ، در قالب سي غرفه نمايشگاهي تشكيل و مورد بازديد تعدادي از مقامات جمهوري اسلامي ايران ، جمعي از سفراي كشورهاي مختلف مستقر در ايران ، عده اي از پناهندگان و مردم كشورمان قرار گرفت.
در اين نمايشگاه بخشي از خدمات بهداشتي ، درماني، آموزشي و همچنين خدمات اجتماعي ، حمايتي و فرهنگي كه در جمهوري اسلامي ايران به پناهندگان ارائه مي گردد  را براي بازديد عموم به نمايش گذاشته است.--------------------------------------؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ايران آمادگي دارد فارغ التحصيلان دانشگاهي ، استادكاران و كارگران ماهر پناهنده را به افغانستان بازگرداند.

1392/2/31 سه شنبهايران آمادگي دارد فارغ التحصيلان دانشگاهي ، استادكاران و كارگران ماهر پناهنده را به افغانستان بازگرداند.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور در كنفرانس مطبوعاتي روز پناهنده اعلام داشت سال گذشته در نشست سه جانبه تهران كه با حضور ايران، افغانستان و كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان برگزار شد ايران پيشنهادي را در راستاي بازگشت داوطلبانه پناهندگان به كشورشان مطرح كرد،‌اين پيشنهاد چندي بعد در كميسيون چهارجانبه ابوظبي هم مطرح شد، بر اساس اين پيشنهاد ايران آمادگي خود را براي بازگشت فارغ التحصيلان دانشگاهي، استادكاران و كارگران ماهر افغانستاني به كشورشان را اعلام داشت.
ايشان اعلام كردند براي پناهندگان هيچ نقطه اي از دنيا به منزله وطن آنها نيست بنابراين جوامع بين المللي بايد تلاش كنند كه اين افراد امكان بازگشت عزتمندانه به وطن خويش را داشته باشند.
آقاي كاظمي در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران كه از تعداد بازگشت كنندگان سئوال نمودند اعلام داشت ، سالانه 14 تا 15 هزار نفر از پناهندگان به صورت داوطلبانه به كشور خود باز مي گردند كه اين عدد بسيار ناچيز است.

ايشان در عين حال به شرايطي كه دولت افغانستان با ان مواجه است اشاره كرد و گفت مشكلات افغانستان را درك مي كنيم اما تلاش جدي ما بر مبناي حمايت از بازگشت داوطلبانه و عزتمندانه همه پناهندگان است.-
------------------------------
یادداشت شردبیر:
دفاتر وکالت نمونه ای جدید از فشار روز افزون یه مهاجرین و تاراج آنها در جمهوری اسلامی می باشد. به هرحال دولت ایران ، هیچگاه نخواسته است که برروی ادغام محلی این مهاجرین فکر کنند. و تنها پیشنهادات خود را اعلام می کنند. درحالی که پیشنهاد کمسیون اروپایی کمیساریا را نادیده می گیرند که درخواست ادغام محلی را داده بودند. و ایران در پی ابطال کارت های مهاجرت جمعی می باشند. حال به هربهانه ای که شده و فقط نام آن را تغییر می دهند. مثل اخراج دانشگاهیان و کارگران ماهر و استادکاران!

784 نفر از محكومان افغاني مشمول عفو و آزادي شدند

1392/2/29 يكشنبه784 نفر از محكومان افغاني مشمول عفو و آزادي شدنددادستان كل كشور گفت: 784 نفر از محكومان افغاني در كشورمان مشمول عفو و آزادي شده‌اند و 51 نفر از محكومان به اعدام نيز به حبس ابد تقليل محكوميت پيدا كرده‌اند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام "غلامحسين محسني اژه‌اي" با "عبدالسلام عظيمي" رئيس قوه قضاييه افغانستان ديدار و گفتگو كرد.
دادستان كل كشور ضمن ابراز خرسندي از ديدار با رئيس قوه قضاييه افغانستان اظهار داشت: كشور افغانستان طي چند دهه اخير با ظلم، ستم و سختي‌هاي زيادي روبرو شده كه اين موضوع باعث بازماندگي اين كشور از پيشرفت‌هاي مختلف شده است.
حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران آماده است تجربياتش را در زمينه قضايي در اختيار دولت افغانستان قرار دهد ولي افغانستان بايد بداند كه هيچ اقدامي غير از برقراري امنيت كامل و اتحاد و همبستگي ملت افغانستان باعث از بين رفتن مشكلات اين كشور نمي‌شود.
وي با تاكيد بر اينكه ما كمك به افغانستان را وظيفه خود مي‌دانيم گفت: جمهوري اسلامي ايران آماده كمك به دولت و ملت افغانستان است ولي دولت افغانستان بايد زمينه كمك گرفتن از ايران را فراهم كند.
دادستان كل كشور تصريح كرد: همچنين لازم است سفير افغانستان در جريان محاكمه و جزئيات محكوميت تبعه‌هاي افغاني قرار گيرد چراكه اين موضوع باعث مي‌شود اطلاعات دقيقي از تبعه‌هاي افغاني در اختيار سفارتخانه اين كشور قرار گيرد كه براي جلوگيري از افزايش جرم گام مطلوبي است.
حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي همچنين از عفو و آزادي 784 نفر از محكومان افغاني خبر داد و گفت: 51 نفر از متهمان افغاني كه به اعدام محكوم بودند محكوميتشان به حبس ابد تقليل پيدا كرد.
وي با تاكيد بر آموزش نيروهاي قضايي افغانستان در كشورمان تصريح كرد: ما در تربيت آموزش نيروهاي قضايي تجربه غني داريم كه مي‌توانيم آن را در اختيار قوه قضاييه افغانستان قرار دهيم.
دادستان كل كشور با اشاره به توافقنامه‌هاي امضا شده بين جمهوري اسلامي ايران و افغانستان اظهار داشت: اين توافقنامه‌ها بايد سريعتر عملياتي شوند چراكه جمهوري اسلامي ايران وقتي چيزي را تصويب مي‌كند ديگر لازم الاجرا از اين رو دستورالعمل‌هاي اجرايي بايد نوشته شود تا زمينه اجراي همه جانبه اين توافقنامه‌ها در ايران و افغانستان به وجود آيد.
حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي با اشاره به حضور مهاجرين غير مجاز افغاني در كشورمان ادامه داد: عده اي از اين مهاجران به خاطر مشكلات كار و زندگي به ايران آمده‌اند ولي متاسفانه در بين اين افراد عده‌اي مرتكب جرايمي در كشور ما مي‌شوند كه باعث سو استفاده دشمنان شده است.

دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: عدم داشتن هويت افغان‌ها باعث به وجود آمدن مشكلاتي در كشورمان شده است كه دولت افغانستان باي با آسيب‌شناسي‌هاي لازم اين مسئله را حل كند.
----------------------------------
یادداشت شردبیر:
با تشکر از جناب محسنی اژه ای که این عفو و بخشش را با منت به مقام مسوول قوه قضاییه ما پیش کش نموده اند. ولی جناب محسنی اژه ای شما منتظر التماس دولتمردان افغانی نباشید و دولتمردان افغانی هم حق ندارند که غرور ملی افغانها را چوب حراج بزنند. ملت افغانستان شاید فقیر باشند ولی گدا نیستند. ا ین سی سال به شما نشان داد.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

اطلاعيه دبيرخانه كميسيون ساماندهي اتباع خارجي

اطلاعيه دبيرخانه كميسيون ساماندهي اتباع خارجي
وفق مصوبه ابلاغي و در اجراي تصميمات كميسيون ساماندهي اتباع خارجي در واگذاري بخش تصديگري امور اقامت ،اشتغال و ساير امور اداري مرتبط به  دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي ، لذا به منظور آگاهي آندسته از اتباع خارجي مشمول طرح، بدينوسيله اصول كلي مترتب بر روند فعاليت دفاتر كفالت اقامت،اشتغال و امور اداري اتباع خارجي ذيلاً اعلام ميگردد:
1- دفاتر كفالت اقامت،اشتغال و امور اداري اتباع خارجي به تعداد مورد لزوم بتدرج در برخي از  استانهاي كشور بر اساس ضوابط تاسيس خواهند شد.
2- دفاتر كفالت اقامت،اشتغال و امور اداري اتباع خارجي در مقطع كنوني صرفاً اتباع افغاني داراي اقامت قانوني را در بخش تصديگري امور «اقامت»«اشتغال» و «ساير امور اداري» تحت پوشش قرار خواهند داد.شموليت ساير اتباع خارجي در دستور كار قرار ندارد.
3- «اتباع خارجي قانوني» منجمله اتباع افغانستاني قانوني عبارتند از: دارندگان گذرنامه حاوي رواديد يا اقامت معتبر و پناهندگان جمعي
4- دفاتر كفالت در امور حاكميتي حوزه هاي اداري،اجرائي اتباع خارجي به هيچ‏وجه حق دخالت نخواهند داشت و صرفاً بخشهاي تصديگري اموري كه از سوي كميسيون ساماندهي اتباع خارجي به آنان تفويض مي شود را تحت ضوابط ،نظارت دقيق و در مدت زمان معين براي آندسته از  اتباع خارجي كه مستقيماً به آنان معرفي مي شوند را عهده دار خواهند بود.فهرست امور اداري كه دفاتر كفالت مجاز به ارائه آنها مي باشند در دفاتر نصب خواهد شد.همچنين شماره تلفنهاي رسيدگي به شكايات نيز در دسترس مراجعين قرار خواهد گرفت.
5- از خرداد ماه سالجاري در برخي از استانهاي كشور اجراي امور اداري مربوط به تشكيل پرونده در امور مربوط به مرحله نهم آمايش پناهندگان جمعي (افغانستاني) و تمديد مرحله سوم رواديد خانوارهاي افغانستاني ثبت نام شده ،بتدريج به دفاتر كفالت واگذار خواهد شد.
6- شيوه مراجعه اتباع خارجي موضوع طرح به دفتر كفالت انتخابي نبوده و مي بايد لزوما ً به دفتر كفالت معيني معرفي شوند. به اين منظور اتباع افغانستاني داراي اقامت قانوني پس از اتصال شدن به اينترنت در منزل ، محل كار و يا كافي نت به سامانه اينترنتي كه به زودي معرفي خواهد شد وارد شده و به سهولت ثبت نام خواهند نمود. سامانه بصورت خودكار يكي از دفاتر كفالت نزديك به شهرستان محل سكونت را تعيين و آدرس و تاريخ مراجعه را درج مي نمايد.اتباع افغانستاني داري اقامت قانوني (اعم از دارنده گذرنامه معتبر يا كارت آمايش معتبر) ملزم به معرفي خود در زمان مقرر به دفتر كفالت تعيين شده مي باشند.
7- در بدو مراجعه تبعه خارجي به دفتر كفالت قراردادي در تفويض وكالت پيگيري امور اداري تبعه خارجي به دفتر منعقد خواهد شد.
8- ادارات دولتي ذيربط در استانهائي كه موظف به اجراء طرح هستند. از پذيرش مستقيم  اتباع افغانستاني براي امور اقامت و اشتغال و در آينده براي ساير اموري كه معين مي شوند، معذورند. و اين امور از طريق دفتر كفالت رسيدگي خواهد شد.
9- اهداف كلي در واگذاري امور تصديگري اقامت ،اشتغال و ساير امور اداري مرتبط عبارت است از:
 
أ‌.تلاش در بهبود روند رسيدگي اداري امور اتباع خارجي مطابق آموزه هاي اسلامي به منظور تكريم اتباع خارجي قانونمند
ب‌.تجميع خدمات اداري مرتبط با اتباع خارجي به منظور تمركز زدايي، افزايش بازدهي  و ارتقاء بهره‏وري امكانات دولتي
ت‌.صرفه جويي در هزينه هاي عمومي كشور، كاهش ترددهاي شهري , كاهش مصرف سوخت, كاهش آلاينده هاي زيست محيطي در ارتقاء سلامت روحي و جسمي جامعه.
ث‌.ايجاد رضايت مندي اتباع خارجي متعهد به قانون از دسترسي فوري به خدمات اداري مورد نياز در نزديكترين فاصله به محل سكونت
ج‌.كاهش مدت زمان انتظار براي رسيدگي به امور اداري اتباع خارجي از طريق افزايش كيفيت خدمات ، در دسترس بودن خدمات، ارائه خدمات ارزان، آسان و سريع،كاهش هزينه ناشي  از اتلاف وقت ارباب رجوع تبعه خارجي و اتباع ايراني مرتبط با اتباع خارجي
ح‌.كاهش هزينه هاي مالي ناشي از مراجعه گاها چند باره اتباع خارجي به ادارات دولتي كه نوعاً در مركز استان مستقر هستند .مشتمل بر خذف هزينه حمل و نقل و نيز خسارت عدم اشتغال در روز يا روزهاي مراجعه
خ‌. نهادينه شدن اصل الزام اجراء و احترام اتباع خارجي به قوانين كشور
د‌. كاهش تصديگري دولت و واگذاري خدمات تصديگري به بخش خصوصي در اجراي اصل 44
 
لازم به توضيح  طرح ايجاد دفاتر كفالت پس از بررسي هاي عديده كارشناسي در متجاوز از 10 سال و با ملاحظه تمامي جنبه ها اعم از قوانين و مقررات داخلي و بين المللي- آموزه هاي ديني-روابط دو جانبه با كشورها –اولويت اشتغال اتباع ايران- نياز بازار كار داخلي-ملاحظلات اقتصادي و اجتماعي توسط مرجع ذيصلاح قانوني تصويب و وزارت كشور به همراه دستگاههاي ذيربط منجمله وزارت تعاون ،كار و رفاه اجتماعي و نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران مامور اجراء و نظارت مستمر بر عملكرد دفاتر كفالت مي باشند.
وزارت كشور
دبيرخانه كميسيون ساماندهي اتباع خارجي
ارديبهشت 1392
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
 فشار به مهاجرین مظلوم افغانستانی همچنان افزایش می یابد. همانطور که در اخبار گذشته اعلام کرده بودیم. تجربه دفاتر کفالت در استان های دیگر آزمایش شده است. وشیوه کار همانطور که اعلام شد، بخشی از وظایف ادارات و اردوگاه های امور اتباع می باشد.
اما هدف اصلی از تشکیل این دفاتر: به بند کشیدن و کنترل هرچه بیشتر اتباع افغانی می باشد. و فشار روز افزون بر این قشر بدبخت و مظلوم!

اتهام ایران به رسانه ها ! حوادث تلخ مرزی

رسانه ها به جاي تشويش افكار عمومي به راه هاي جلوگيري از تكرار حوادث تلخ مرزي بپردازنددفتر مطبوعاتي سفارت جمهوري اسلامي ايران در كابل با انتشار بيانيه ي مطبوعاتي، كه يك نسخه از آن به آدرس خبرگزاري صداي افغان(آوا) ارسال شده است، رسالت مطبوعات و رسانه هاي گروهي را اطلاع رساني صادقانه با هدف تنوير افكار عمومي و روشن كردن ابهامات و پرده برداشتن از حقايق جهت هدايت امور در مسير صحيح دانسته است
متن بيانيه به شرح ذيل است:

بسمه تعالي
خدمات جمهوري اسلامي ايران به مردم شريف افغانستان
رسالت مطبوعات و رسانه هاي گروهي اطلاع رساني صادقانه با هدف تنوير افكار عمومي و روشن كردن ابهامات و پرده برداشتن از حقايق جهت هدايت امور در مسير صحيح آن است.سفارت جمهوري اسلامي ايران اطمينان دارد حملات ناجوانمردانه اي كه برخي رسانه ها عليه جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با حادثه مرزي رخ داده است نمي تواند نظر مردم شريف و مسلمان افغانستان در مورد دولت و مردم جمهوري اسلامي ايران را تحت تاثير قرار دهد.

خواهران و برادران مسلمان افغان، آغوش باز جمهوري اسلامي ايران به روي پناهجويان افغاني در طول سالهاي طولاني مبارزه و جهاد بر عليه مداخله گران خارجي را به خوبي به ياد دارند. برخي خدمات جمهوري اسلامي ايران به مردم افغانستان در طول ۳۰ سال گذشته را مي توان در موارد ذيل فهرست نمود:

* پذيرش بيش از ۳ميليون پناه جوي افغاني در شرايط سخت سي سال گذشته.
* پذيرش بيش از ۳۲۰هزار محصل افغاني در مدارس ايران و فارغ التحصيل شدن شمار زيادي از دانشجويان افغاني در دانشگاه هاي ايران.
* استفاده تعداد بي شماري از كارگران افغاني از فرصت هاي شغلي در جمهوري اسلامي ايران عليرغم نبود كار براي برخي از ايرانيان
* كمك به پروژه هاي عمراني مانند جاده سازي و ايجاد خط راه آهن و... .
* ايجاد مراكز فني و حرفه اي در مناطق مختلف افغانستان.
* ايجاد مراكز بهداشتي از سوي هلال احمر جمهوري اسلامي ايران جهت كمك به مردم محروم افغانستان در ولايات فراه، قندهار و ... كه اخيرا متاسفانه با عدم صدور ويزا از سوي مقامات ذيربط افغاني، مردم نيازمند به خدمات پزشكي از ارائه اين كمك ها محروم شده اند.
* ارائه كمك هاي كميته امداد امام خميني(ره)، به ايتام و خانواده هاي بي سرپرست افغان و... .
* تامين نيازهاي افغانستان در زمينه هاي سوخت و برق با كمتر از قيمت ارائه شده از سوي برخي همسايگان افغانستان.

خواهران و برادران مسلمان افغان به خوبي مي دانند كه دولت جمهوري اسلامي ايران از وقوع برخي حوادث ناخواسته بسيار متأسف است، اما رعايت مقررات و قوانين كشورها ضروري است و از رسانه هاي گروهي نيز انتظار مي رود به جاي متهم كردن مرزبانان جمهوري اسلامي ايران كه در راه انجام وظايف خود براي مبارزه با قاچاقچيان و تروريست ها تاكنون بيش از ۵۰۰۰ شهيد و جانباز داده اند، ابتدا به تحقيق در خصوص حادثه مذكور بپردازند و از متخلفيني كه قوانين كشور همسايه را رعايت نكرده اند، حمايت نكنند. طبق اظهار قاچاقبران به اين افراد گفته شده بوده كه در طول مرز دويده و سريعاً خود را به آن طرف مرز برسانتد و به هيچ وجه به فرامين مرزبانان نيز توجهي نكنند. چگونه مي توان از مرزبانان انتظار داشت كه در تاريكي شب جويندگان كار را از قاچاقچيان و تروريست ها تشخيص دهند؟

اتفاقات مرزي در همه جهان اتفاق مي افتد، حتي كشورهاي غربي، عليرغم ادعاي حقوق بشر، با ورود غيرقانوني به كشورشان با شدت عمل، برخورد مي كنند. از اينرو توجه به مسائل و حوادث مرزي امريكا و مكزيك شاهد مثالي است كه عملكرد مرزبانان امريكايي نسبت به ورود غير قانوني و قاچاقچيان را نشان مي دهد.

چه بايد كرد؟
از رسانه ها انتظار مي رود به جاي تشويش افكار عمومي به راه هاي جلوگيري از بروز چنين حوادث تلخي بپردازند. مقامات جمهوري اسلامي ايران بارها از مقامات افغانستان درخواست كرده اند كه جهت ورود عزتمندانه كارگران افغاني تدابيري انديشيده شود. به عنوان مثال در ملاقات هاي جناب آقاي ظهره وند سفير محترم جمهوري اسلامي ايران با وزير محترم كار افغانستان و يا برخي از نمايندگان محترم مجلسين افغانستان بر طراحي و تدوين فرايندي جهت اعزام كارگران افغاني به صورت قانونمند تاكيد شده است تا در چارچوب اين فرآيند، كارگران بر اساس سهميه توافق شده و براي مدت مشخصي به ايران بروند. در صورت تحقق اين امر، حجم زيادي از تقاضاي كار شرافتمدانه كارگران افغاني پاسخ داده مي شود و اين افراد مجاز خواهند بود تا به صورت قانونمند به جمهوري اسلامي ايران وارد شوند.

يادآور مي گردد كه به منظور اجتناب از تكرار اين قبيل حوادث و اطلاع رساني صحيح به افكار عمومي، ضروري است، رسانه ها به عوض گمراه كردن و تشويش افكار عمومي، به ريشه ها و دلايل بروز چنين وضعيتي در جامعه افغانستان بپردازند. مناسب است رسانه هايي كه نسبت به جان و مال مردم افغانستان احساس تكليف مي كنند، سئوال كنند كه مسبب بيكاري و محروميت اقتصادي مردم كشورشان كيست؟ چرا جوانان افغان پس از يك دهه حضور جامعه جهاني در اين كشور، امروز مجبورند براي فرار از وضع موجود در افغانستان و براي تامين حداقل معيشت، خطر عبور غير قانوني از مرز كشورهاي همسايه را به جان خريده و از كشورشان متواري شوند.

شايان ذكر است در جلسه گفتگوي دوستانه جناب آقاي ظهره وند؛ سفير جمهوري اسلامي ايران و جناب آقاي لودين؛ معاون محترم وزارت امورخارجه نيز به موضوع پرداخته شد و مراتب نگراني جمهوري اسلامي ايران از روند فزاينده مهاجرت غير قانوني اتباع افغان به خاك جمهوري اسلامي ايران، با نزديك شدن به سال ۲۰۱۴ به جانب افغاني ابراز گرديد.

در خاتمه نيز يادآوري مي شود كه حفاظت از مرزها مستقيماً با امنيت ملي كشورها مربوط مي شود كه انجام آن پيامدهاي مورد انتظار خود را دارد و در عرف بين المللي هيچ كشوري نميتواند وظيفه مراقبت از مرزهاي خود را به كشورهاي همسايه تحميل نمايد. لذا انتظار مي رود كه رسانه هاي محترم با تببين ابعاد اين موضوع خطير، اذهان مردم و مسئولين محترم در دولت و مجلسين افغانستان را در اين مورد روشن كرده و با طرح مطالبات درست از مسئولين ذيربط در كشورشان در جهت استمرار دوستي بين دو ملت ايران و افغانستان تلاش كنند تا زمينه سوء استفاده و تحريك افكار عمومي دو كشور بر بدخواهان دو ملت بسته شود.
------------------------------------------------------
یادداشت شردبیر: اینجا  لازم است که چکیده متن اعلامیه فوق را بدین صورت اعلام کنیم!ایرانی ها می گویند: یادتان نیست که چند سال سه میلیون نفر را ما اجازه زندگی درخاکمان را داده ایم؟ خب حالا یه چند تااز این افراد را کشتیم !چی می شود؟چیزی کم می شود؟ که اینهمه جارو جنجال به راه انداخته اید؟
واقعا خجالت آوراست

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۳, دوشنبه

فارس موفق در حوزه مقابله با اقامت اتباع خارجي غير قانوني

فارس موفق در حوزه مقابله با اقامت اتباع خارجي غير قانونياستان فارس در حوزه مقابله موثر با اقامت و اشتغال اتباع خارجي غير قانوني، نمونه اي موفق براي كشور است.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، دبير كميسيون ساماندهي اتباع خارجي وزارت كشور با تقديم لوح سپاسي از استاندار فارس تقدير نمود.
در اين لوح خطاب به صادق عابدين آمده است:
رسيدگي به امور اتباع خارجي با توجه به تاثيرات مستقيم بر مباني امنيتي اقتصادي و اجتماعي از اهميت خاصي برخوردار است.
پيچيدگي هاي اين حوزه كه متاثر از تعاملات بين المللي و منطقه اي است نيازمند مديريتي بصير، آگاه و در صحنه است؛ بايد گفت استان فارس طي دو سال گذشته با تشكيل كارگروه اتباع خارجي به رياست مستمر جنابعالي تبديل به الگويي موفق براي مقابله موثر با اقامت و اشتغال اتباع خارجي غيرقانوني در كشور شده است.
كاظمي بيان كرد: بدين وسيله از زحمات جنابعالي در تحقق اهداف ساماندهي اتباع خارجي صميمانه تقدير و تشكر كرده، توفيق روز افزون جنابعالي را در خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي مسئلت دارم.
--------------------------------------------
یادداشت شردبیر: کاملا مشهود است. عزم جمهوری اسلامی در دشمنی با ملت مظلوم افغانستان در جنازه هایی که بجا می ماند. چندی دیگر به تیراندازان این جنازه ها هم لوح تقدیر می دهند.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۱, شنبه

بازهم کشتاری دیگر! ایران دوباره چه بهانه ای دارد

تازه جنازه 9  هموطن ما را به خانواده هایشان تحویل داده اند. که دوباره خبر به رگبار بستن کاروانی دیگر را می شنویم. انگار ما در مرزهای پاکستان که درحال جنگ هستیم کمتر قربانی می دهیم. تا در مرزهای کشور دوست ایران! که ادعای حمایت و پشتیبانی می کنند.
      دیگر کشتار علنی  شده است. و این ناکارآمدی سیاستمداران افغانی و سودجویی از موقعیت افغانستان در درگیری با پاکستان در آستانه عزیمت اولین رییس جمهور بعد از طالبان  در آفغانستان از سوی ایرانی ها را نشان می دهد.
      با عرض تسلیت خدمت هرکه که شما قبول دارید. خدمت امام زمان(عج) خدمت رسول گرامی اسلام خدمت عیسی مسیح خدمت بابای آدم. خدمت انسانیت که ایرانی ها انسانیت را هم سربریدند. تسلیت می گوییم.