۱۳۹۱ مرداد ۲۱, شنبه

اخراج 1600 مهاجر غير قانوني از يونان

1391/5/17 سه شنبهاخراج 1600 مهاجر غير قانوني از يونانپليش يونان اعلام كرده است كه بيش از 1600 مهاجر غيرقانوني دستگير شده در اتن در روزهاي آينده از اين كشور اخراج خواهند شد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل ازخبرگزاري مهر  نيكوس دندياس وزير نظم عمومي يونان از اقدام اخير دولت يونان در بازداشت گسترده مهاجران غيرقانوني در اين كشور دفاع كرد. در روزهاي اخير بيش از 6000 نفر دستگير شده اند، هر چند بسياري از آنها تا كنون ازاد شده اند.
وي همچنين اعلام كرد كه شرايط نامناسب اقتصادي يونان به دولت اين كشور اجازه نمي دهد كه پذيراي سيل مهاجران غيرقانوني باشد. وي موضوع مهاجرت را  موجب از بين رفتن منابع مالي جامعه و دولت اين كشور دانست. دولت يونان در روزهاي اخير و پس از تشديد بحران در سوريه تعداد نيروهاي امنيتي خود در مرز با تركيه را افزايش داده است.
يونان همواره به دليل عدم كنترل دقيق مرزهاي خود از سوي كشورهاي بزرگ اروپايي همچون آلمان و فرانسه مورد انتقاد بوده است. بيش از 80درصد مهاجراني از طريق خاك يونان وارد كشورهاي عضو اتحاديه اروپا مي شوند.
از سوي ديگر، رفتار دولت يونان در قبال مهاجران همواره از سوي مجامع حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. عفو بين الملل  دولت يونان را متهم كرده است كه با مهاجران همچون مجرمان رفتار مي كند.

رفتار دولت یونان چون دروازه اروپا محسوب می شود و می شده است. از چند سال اخیر مورد نقد بسیاری از کشورها قرار گرفته است. این درحالی است که جمعیت بزرگی از این مهاجرین را افغانها خودمان تشکیل می دهند بخصوص در چند سال اخیر. که نبود درآمد کافی و نابرابری های اجتماعی و عدم وجود آینده ای روشن در ایران بخصوص بسیاری از جوانان ما را وادار به مهاجرت به اروپا کرده است. البته مقصد اصلی این مهاجران که گفته شد و بقیه مهاجران سایر ملل هیچگاه یونان نبوده است و یونان فقط نقش گذرگاه را بازی کرده است برای رسیدن به کشورهای اروپایی که دارای اقتصاد روبه رشد بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر