۱۳۹۰ تیر ۹, پنجشنبه

ايران در سه دهه گذشته نخستين پناهنده پذيردنيا بوده است! اين همه تعارف براي نواخته شدن زنگ اخراج مهاجرين، از هرمزگان شروع شد

1390/4/6 دوشنبه

مشاور وزير و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي كشور گفت: با توجه به وضعيت افغانستان و ويژگي هاي انقلاب اسلامي، پناهنده پذيري ايران نسبت به كشورهاي ديگر منحصر به فرد است و ايران در سه دهه گذشته به عنوان نخستين پناهنده پذير در ميان كشورهاي دنيا محسوب شده است.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از ايرنا سيدمهدي تهوري دوشنبه درنشست كارگروه اموراتباع ومهاجراني خارجي هرمزگان در بندرعباس افزود:اكنون ايران دومين كشورپناهنده پذير در دنيا به حساب مي آيد.

وي ادامه داد:مطابق تعاريف بين الملل،پناهنده تعريف خاص خودرادارد وبه افرادي گفته مي شود كه به واسطه عدم امنيت جاني به يك كشور مهاجرت و آن كشور نيز بنابه ملاحظات و قوانين و مقررات مي تواند آن ها را پذيرش يا اخراج كند منتهي جمهوري اسلامي ايران به لحاظ انساني با اين اتباع به عنوان شهروند رفتار انساني داشته است.

وي،بااشاره به برخي مشكلات ناشي ازحضوراتباع غيرقانوني دركشوربيان كرد:جمهوري اسلامي از ورود اتباع غير مجاز به داخل كشور جلوگيري و براي رفع اين شرايط طرح افزايش رواديد و قانونمند كردن رفت وآمدها و اقامت اتباع را اجرا مي كند.

اين مقام مسوول سياست ها ، اهداف و محورهاي عمده طرح را ساماندهي و نظام مند كردن ورود، اقامت و اشتغال دانست .

تهوري گفت:يك دهه ازتشكيل دولت افغانستان مي گذردواين كشوراكنون ازثبات خاص برخوردار است و ايران ديگر نمي تواند نسبت به آنان اغماض كند و اين در حالي است كه مسئولان كشور افغانستان هم راضي به ادامه اين روند نيستند.

مشاور وزير و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي كشور ، مديريت فرمانداران در اجراي طرح را خواستار و اظهار داشت : فرمانداران مي توانند با شيوه هاي مديريتي خوب مقام هاي مسوول استان را در اجراي هرچه بهتر طرح ياري دهند .

در اين جلسه معاون سياسي و امنيتي استانداري هرمزگان نيز با اشاره به سه دهه حضور اتباع و مهاجرين خارجي در كشور وسكونت، تحصيل و بهره گيري از خدمات بهداشتي و آموزشي و اشتغال آنان در كنارشهروندان كشورمان گفت: با توجه به استقرار دولت قانوني در اين كشوراكنون زمان آن فرا رسيده كه اين اتباع با بازگشت در آباداني و توسعه كشورشان گام بردارند.

گل محمد بامري با تاكيد بر اجراي بدون بازگشت و تغيير اين طرح افزود: اين طرح با شدت و عزمي راسخ در تاريخ دهم تيرماه در استان هرمزگان به اجرا درمي آيد و مقدمات آن نيز بر اساس قوانين و مقررات ابلاغي تعيين و به مجريان اعلام شده است .

در اين جلسه اعضاي كار گروه نيز بر آمادگي اجراي طرح تاكيد كرده و با حضور مشاور وزير و مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي كشورزنگ بازگشت اتباع و مهاجرين خارجي از استان هرمزگان نواخته شد.

 
 


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر