۱۳۹۰ خرداد ۲۹, یکشنبه

سياست راهبردي ايران در قبال افغانستان در دو مولفه توسعه و امنيت قرار دارد

1390/3/28 شنبه

وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران سياست راهبردي خود در قبال افغانستان را در دو مولفه توسعه و امنيت قرار داده و در راه تثبيت صلح و ثبات پايدار در اين كشور تلاش خواهد كرد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار وحيدي به هنگام ورود به افغانستان در فرودگاه بين المللي كابل در جمع خبرنگاران گفت: سفر اينجانب به كشور دوست و برادر افغانستان به دعوت رسمي برادر عزيزم جناب ارتشبد عبدالرحيم وردك وزير دفاع جمهوري افغانستان و با هدف تقويت و توسعه روابط دفاعي ميان دو كشور صورت گرفته است.

وي با بيان اين‌كه اشتراكات تاريخي، فرهنگي و زباني اقتضاء مي‌كند روابط ايران و افغانستان گسترش و تعميق يابد، اظهار كرد: ملت ايران در 32 سال گذشته شاهد محنت‌هاي ملت مظلوم و مقاوم افغانستان بوده و همواره در كنار آنان غمخوار و حامي شان بوده است.

وزير دفاع ايران خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران امنيت افغانستان را امنيت خود تلقي مي‌كند و براي امنيت پايدار در اين كشور تلاش كرده و مي‌كند و آماده هر گونه همكاري در اين زمينه است.

وي گفت: مردم مسلمان، فهيم و رشيد افغانستان داراي استعدادها، توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي بسيار بالايي براي اداره امور كشور خود بدون دخالت نيروهاي فرامنطقه‌يي هستند و بايد در اين راستا دولت و ملت افغانستان مورد حمايت قرار گيرند.

وحيدي افزود: ايران و افغانستان با هماهنگي و همكاري قادرند با عوامل تهديد زا نظير تروريسم و مواد مخدر و هر گونه عامل ناامني در منطقه مبارزه كند.

وزير دفاع ايران در پايان ابراز اميدواري كرد تا در اين سفر شاهد توسعه و گسترش بيش از پيش روابط دو كشور باشيم تا با همكاري‌هاي روزافزون در بخش‌هاي مختلف، اشتراكات مورد علاقه دو كشور پيرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌يي و بين المللي تحقق يابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر