۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

آغاز ششمين مرحله طرح سرشماري اتباع افغاني خراسان رضوي



1389/8/7 جمعه
آغاز ششمين مرحله طرح سرشماري اتباع افغاني
مديركل اتباع و امور مهاجران خراسان رضوي از شروع ششمين مرحله طرح سرشماري اتباع افغاني در خراسان رضوي خبر داد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس محمد عجمي اظهار داشت: مهاجران افغاني ساكن ايران هر شش ماه براي تعويض كارت‌ها به اداره اتباع و امور مهاجران خراسان رضوي مراجعه و نسبت به تعويض كارت‌هاي شناسايي خود اقدام مي‌كنند.
مديركل اتباع و امور مهاجران خراسان رضوي تأكيد كرد: اين طرح از 20 مهرماه آغاز و تا 30 آبان سال‌جاري ادامه پيدا مي‌كند كه در پايان طرح اطلاعات دقيقي در خصوص تعداد مهاجرين افاغنه به دست مي‌آيد.
وي در مورد نحوه اطلاع‌رساني به مهاجران افغاني تصريح كرد: فراخواني از طريق رسانه‌هاي جمعي، خيريه‌هاي متعلق به افاغنه، مؤسسات فرهنگي و نخبه‌هاي افاغنه و درج اطلاعيه در مناطق مهاجرنشين صورت گرفته است.عجمي در مورد مناطق مهاجرنشين مشهد گفت: مهاجران افغاني در همه مناطق شهر ساكن هستند اما مناطق گلشهر، التيمور و قلعه ساختمان مراكز اصلي تجمع افاغنه در شهر مشهد است.
وي اشاره كرد: اتباع افغاني مي‌توانند به صورت حضوي به اداره‌كل اتباع و امور مهاجران مراجعه و نسبت به برداشتن عكس و انگشت‌نگاري و پرداخت فيش بانكي كارت جديد خود را دريافت كنند.
عجمي افزود: عكس مورد نياز برروي كارت بايد بدون كلاه، عينك و شال و در قالب عكس اداري تهيه شود.
مديركل اتباع و امور مهاجرين خراسان رضوي بيان داشت: با توجه به حضور اتباع افغاني غيرمجاز در سطح كشور و به موجب مصوبه شوراي عالي امنيت ملي وزارت كشور مكلف به اجراي طرح سرشماري اتباع افغاني غير قانوني ساكن در كشور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر