۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

75 درصد اتباع خارجي مجاز در تهران كارت آمايش 6 را دريافت كرده‌اند.


1389/8/18 سه شنبه75 درصد اتباع خارجي مجاز در تهران كارت آمايش 6 را دريافت كرده‌اند

مدير كل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران گفت: طرح آمايش 6 اتباع خارجي تا 15 آذر مهلت دارد و تاكنون بيش از 75 درصد از اتباع مجاز تهران، كارت آمايش 6 را دريافت كرده‌اند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس،سيد عيسي موسوي نسب  اظهار داشت: آن دسته از اتباع مجاز افغاني كه تا كنون در طرح آمايش 6، شركت نكرده و كارت‌هاي اين دوره را دريافت نكرده‌اند تا 15 آذر فرصت دارند به پايگاه‌هاي هشتگانه استان تهران مراجعه كنند.
وي با اشاره به اينكه در استان تهران 320 هزار نفر از اتباع افغاني داراي كارت اقامت هستند، گفت: اكثر اتباع مجاز افغاني در ورامين، پاكدشت و شهرري حضور دارند.
موسوي نسب اعلام كرد: آن دسته از افراد مجازي كه در اين طرح سرشماري شركت نكنند، غير مجاز شناخته شده و برابر قانون با اين افراد برخورد خواهد شد.
وي با بيان اينكه مدارك آمايش 6 اتباع مجاز در استان تهران تا اواسط سال 90 داراي اعتبار است، خاطر نشان كرد: فرآيند تحصيلي فرزندان افرادي كه فاقد كارت آمايش هستند با مشكل مواجه خواهد شد.
مدير كل اتباع و مهاجران خارجي استانداري تهران در خصوص بيمه اتباع خارجي، بيان داشت: با توجه به هدفمند كردن يارانه‌ها و تحت پوشش نبودن اتباع خارجي به دنبال بيمه كردن اتباع خارجي مجاز هستيم. 





بيمه اتباع مجاز در حال بررسي استبه گزارش اداره كل امور اتباع ومهاجرين خارجي به نقل ا خبرگزاري فارس مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور در خصوص بيمه شدن اتباع مجاز، بيان داشت: در حال مذاكره باشركت‌هاي بيمه‌اي و سازمان ملل براي بيمه كردن اتباع مجاز و دريافت كمك هستيم. 

1389/8/28 جمعهتعداد اتباع خارجي با اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها كاهش مي‌يابدرئيس اداره كار و امور اجتماعي كنگان گفت: با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها تعداد اتباع خارجي كاهش مي‌يابد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس ايرج محبي‌زاده پيش از ظهر امروز در نشست با مسئولان پليس اطلاعات و امنيت فرماندهي انتظامي كنگان اظهار داشت: شهرستان كنگان در اقتصاد كشور نقش بسزايي دارد و ظرفيت ويژه اين شهرستان در واقع امتيازات زيادي در‌بر دارد كه بايد از اين امتيازات استفاده كنيم.
وي افزود: دولت تلاش جدي براي ساماندهي و هدفمند كردن يارانه‌ها دارد و بايد با اطلاع‌رساني و آگاهي دادن به مردم، نتايج ارزشمند اين طرح را به مردم برسانيم.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: با اجراي طرح هدفمندكردن يارانه‌ها شاهد كاهش و تقليل مهاجرين خارجي و اتباع بيگانه هستيم و اين مسئله بايد بصورت جدي اطلاع‌رساني شود و بايد مردم را از اهداف اين طرح عظيم در تحول اقتصادي آگاه كنيم.
محبي‌زاده در ادامه با تشريح اهداف و سياست‌هاي هدفمندي يارانه‌ها تصريح كرد: ميزان همكاري و تعامل مردم با دستگاه‌هاي اجرايي در بحث هدفمندي يارانه‌ها امري مهم است و بايد در اين عرصه تلاش بيشتري صورت گيرد.
وي عدم اشتغال اتباع غير مجاز را مثبت برشمرد و توجه به كسب و كار و اشتغال افراد را از اولويت‌هاي مهم كاري دولت كريمه دانست و گفت: با توجه به اينكه اتباع بيگانه غيرمجاز سبب سلب فرصت‌هاي شغلي شده‌اند، بايد به صورت جدي و با قيد فوريت طبق قوانين و مقررات و با همكاري و تعامل بين ‌دستگاهي با اين معضل اجتماعي كه سبب بروز ناهنجاري‌هاي اجتماعي و افزايش جرم و جنايت و كاهش امنيت در جامعه مي‌شود، برخورد شود.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت فرماندهي انتظامي كنگان نيز در اين نشست گزارشي از اقدامات به عمل آمده در زمينه شناسايي و جمع‌آوري اتباع بيگانه ارائه كرد و بيان داشت: اشتغال اتباع بيگانه سبب نارضايتي عمومي مردم شده كه بايد اتباع بيگانه غيرمجاز شناسايي و از كشور طرد شوند.
محمد صيادي به تشريح اهداف طرح ساماندهي اتباع مذكور پرداخت و عنوان داشت: اين طرح در اين شهرستان براي تمام افغاني‌هاي شهرستان‌هاي دير، كنگان و جم برگزار شد و اتباع غيرمجاز اين شهرستان‌ها شناسايي شده و ساماندهي شدند.
وي خاطرنشان كرد: تهديدهاي افغاني‌ها شامل خريد و فروش موتورسيكلت‌هاي غير قانوني، رانندگي بدون داشتن مجوزهاي قانوني بر موتورسيكلت‌ها و خودروهاي سبك و ايجاد مشكلات ناشي از اين عوامل و مشكلات امنيتي، اجتماعي و فرهنگي در سطح شهر است كه بايد توجه بيشتري در اين زمينه صورت گيرد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: شناسايي اتباع بيگانه در دستفروشي‌ها، اغذيه‌فروشي‌ها و در سطح صنوف و شركت‌هاي منطقه امري ضروري است و پليس اطلاعات شهرستان كنگان آمادگي دارد تا در راستاي اجراي اين طرح تلاش كند.
بازرس كار اداره كار و امور اجتماعي كنگان نيز در اين نشست مطالبي در زمينه قوانين و مقررات كار مبني بر عدم اشتغال اتباع غير‌مجاز بيان كرد و گفت: بازرسي‌هاي مشترك از راه‌هاي مهم در پيشگيري عدم اشتغال افراد مزبور و عدم ترغيب كارفرمايان در به‌كارگيري آنان است.
علي يزدان‌پناهي اظهار داشت: همه بايد همكاري كنند تا بتوانيم وضعيت شهرستان را سر و سامان دهيم. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر