۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

ديدار مدير كل امور اتباع ومهاجرين خارجي با سفير ژاپن در ايران

1389/8/30 يكشنبهديدار مدير كل امور اتباع ومهاجرين خارجي با سفير ژاپن در ايرانمشاور وزير و مدير كل امور اتباع ومهاجرين خارجي درجلسه اي مشترك با رئيس دفتر نمايندگي كميسارياي عالي پناهندگان و سفير ژاپن درايران ديدار كردند.
به گزارش اداره كل اموراتباع ومهاجرين خارجي سيدتقي قائمي مديركل اموراتباع و مهاجرين خارجي در اوايل آبان ماه  با رئيس دفتر نمايندگي و سفيرژاپن در نشستي مشترك به بررسي وضعيت پناهندگان حاضر در ج.ا.ا پرداخته و در خصوص راهكارهاي لازم جهت كمك رساني مناسب به اين جمعيت به بحث و تبادل نظر پرداختند.
آقاي كارلوس زاكاگنيني رئيس دفتر نمايندگي كميساريا در ايران ضمن تشكر از دولت ژاپن اين كشور را در زمره بزرگترين كشورهاي حاميUNHCR ياد كرده و تامين كاستي بودجه خود در ارائه كمك به پناهندگان را تنها از راه كمكهاي بشردوستانه امكان پذير دانستند.



1389/8/30 يكشنبهتني چند از سفراي مقيم ايران و روساي سازمان هاي بين المللي به منظور آشنايي با وضعيت پناهندگان ازاستان يزد بازديد به عمل آوردند.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي يك هيئت ديپلماتيك متشكل از سفراي كشورهاي ايرلند, نيوزلند, استراليا و نمايندگان سفارتخانه هاي ونزوئلا, چك, سوئد, فرانسه, آلمان و افغانستانو دفاتر نمايندگي هاي سازمان ملل متحد در ج.ا.ا (يونيسف, UNODCWFP, كميسارياي عالي پناهندگان و UNOCHA) مورخ 18 و 19 آبان ماه در سفري دو روزه به منظور آشنايي با وضعيت پناهندگان وآوارگان افغاني و عراقي ساكن در استان يزد به اين استان سفر كرده و ضمن ملاقات با استاندار و مقامات بلند پايه استان در امور اتباع و مهاجرين خارجي از مهمانشهر پناهندگان افغاني در اردكان , مهمانشهر مهاجر ميبد و مهمانشهر انصار تفت و پروژه هاي در دست احداث توسط سازمان ملل ودولت ژاپن بازديد به عمل آوردند.
در اين بازديد پناهندگان ضمن قدرداني از زحمات و مهمان نوازي سي ساله جمهوري اسلامي ايران از پناهندگان به تبيين مسائل و مشكلات خود پرداختند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر