۱۳۹۲ مرداد ۲, چهارشنبه

از سفیر افغانستان در تهران خواسته شد:باید برای جلوگیری از ورود غیر قانونی اتباع افغانی به کشور در داخل افغانستان اطلاع رسانی شود .

باید برای جلوگیری از ورود غیر قانونی اتباع افغانی به کشور در داخل افغانستان اطلاع رسانی شود .به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سفیر محترم افغانستان با آقای دکتر کاظمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ملاقات نمودند
 در این ملاقات سفیر محترم افغانستان از خدمات ارائه شده به پناهندگان توسط جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر نمود . در این جلسه در خصوص مسائل مربوط به پناهندگان افغانی از جمله مصوبات کمیسیون سه جانبه (ایران ، افغانستان و کمیساریا) و همچنین مصوبات کمیسیون چهارجانبه (ایران ، افغانستان ، کمیساریا و پاکستان) موضوع بازگشت داوطلبانه پناهندگان ، اعزام پناهندگان به حج ، ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران بحث و گفتگو صورت گرفت . دکتر نصیر احمد نور سفیر محترم افغانستان از روند اجرای تمدید کارتهای آمایش تقدیر و تشکر کردند و درخواست تمدید روادید اتباع افغانستان که مهلت قانونی آنها در 15/6/92 به اتمام می رسد را داشتند .در این ملاقات طرفین توافق نمودند که در داخل افغانستان اطلاع رسانی لازم بعمل آید تا از ورود غیر قانونی به کشور جلوگیری گردد.
-------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
داستان همچنان ادامه دارد. در آستانه خروج نیروهای خارجی و پیامدهای امنیتی و اقتصادی پس از خروجNGOها،شرکتها، و نیروهای چند ملیتی.عدم توانایی پذیرش مهاجرین اخراج شده توسط ایران، موقعیت بی بدیلی را برای امتیازگیری ایرانیها برای ایرانی ها فراهم شده است. و خدا می داند که چه بهانه ها خواهند انگیخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر