۱۳۹۲ مرداد ۲, چهارشنبه

از سفیر افغانستان در تهران خواسته شد:باید برای جلوگیری از ورود غیر قانونی اتباع افغانی به کشور در داخل افغانستان اطلاع رسانی شود .

باید برای جلوگیری از ورود غیر قانونی اتباع افغانی به کشور در داخل افغانستان اطلاع رسانی شود .به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سفیر محترم افغانستان با آقای دکتر کاظمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ملاقات نمودند
 در این ملاقات سفیر محترم افغانستان از خدمات ارائه شده به پناهندگان توسط جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر نمود . در این جلسه در خصوص مسائل مربوط به پناهندگان افغانی از جمله مصوبات کمیسیون سه جانبه (ایران ، افغانستان و کمیساریا) و همچنین مصوبات کمیسیون چهارجانبه (ایران ، افغانستان ، کمیساریا و پاکستان) موضوع بازگشت داوطلبانه پناهندگان ، اعزام پناهندگان به حج ، ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران بحث و گفتگو صورت گرفت . دکتر نصیر احمد نور سفیر محترم افغانستان از روند اجرای تمدید کارتهای آمایش تقدیر و تشکر کردند و درخواست تمدید روادید اتباع افغانستان که مهلت قانونی آنها در 15/6/92 به اتمام می رسد را داشتند .در این ملاقات طرفین توافق نمودند که در داخل افغانستان اطلاع رسانی لازم بعمل آید تا از ورود غیر قانونی به کشور جلوگیری گردد.
-------------------------------------------
یادداشت شردبیر:
داستان همچنان ادامه دارد. در آستانه خروج نیروهای خارجی و پیامدهای امنیتی و اقتصادی پس از خروجNGOها،شرکتها، و نیروهای چند ملیتی.عدم توانایی پذیرش مهاجرین اخراج شده توسط ایران، موقعیت بی بدیلی را برای امتیازگیری ایرانیها برای ایرانی ها فراهم شده است. و خدا می داند که چه بهانه ها خواهند انگیخت.

۱۳۹۲ مرداد ۱, سه‌شنبه

مهلت تمدید شده به پایان رسید.سامانه نوبت دهی متوقف شد.


سایت نوبت دهی برای دریافت مدارک آمایش نهم برای باردوم بسته شد.همانطور که می بینید پس از اتمام مهلت  تمدید شده یعنی 31 روز گذشته این پیغام در صفحه ورودی این سایت نشر پیدا کرد.
    این درحالی است که بسیاری از کسانی که سرپرست مدارک خود را گم کرده بود یا به هردلیلی کارت آمایش هشتم را در درست نداشت به مراکز  کفالت حقوقی مراجعه کرده و تازه شماره های سریالی کنار عکس به منظور ثبت نام را دریافت کرده اند.
    البته به نقل از کارکنان این مراکز مهلت دوباره تمدید می شود. ما نیز امیدواریم که دوستان جا مانده نیز مشکلات کمتری در این راه دچار شوند.

۱۳۹۲ تیر ۳۰, یکشنبه

ثبت نام برای صدور کارت های کارگری شروع شد

بنا بر گزارش مردمی از هموطنان خودمان. پس از گذشت یک ونیم ماه  از طرح آمایش نهم،ثبت نام برای درخواست مجوز کارت های کارگری، امروز در تهران و در مرکز گل تپه ورامین نماینده وزارت کار حاضر شده و از امروز تحویل کارت های شناسایی آمایش نهم بدون  مجوزکار یا نامه ثبت نامی وزارت کار ممنوع می باشد
شماره حساب ها
 مبلغ 50000ریال به شماره حساب 0104150629006 بابت هزینه چاپ یا تمدید کارت کارگری
مبلغ1000000ریال به شماره حساب 2171911227002 بابت صدور کارت کارگری

قابل توجه است که تاکنون اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی عکس العملی در مورد این خبر نداده است

آموزش پیشگیری و کنترل بیماری دیابت برای اتباع افغان ساکن در استان یزد

آموزش پیشگیری و کنترل بیماری دیابت برای اتباع افغان ساکن در استان یزد
به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، از  جمله دغدغه های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، آموزش و پیشگیری از بیماری هاست. امروزه اکثر بیماری هایی که مشاهده می شوند به راحتی با آموزش هایی ساده و کوتاه قابل پیشگیری می باشند که در پی آن هزینه های درمان بسیار کاهش یافته و با جامعه ای سالم و پرنشاط روبه رو خواهیم بود. به همین منظور اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تصمیم بر آن گرفته است تا کلاس های آموزشی در ارتباط با بیماری های در حال شیوع و روبه گسرش مانند دیابت، هپاتیت، ایدز و ... برپا نماید. درتحقق این عمل اولین دوره آموزشی با همکاری مرکز تحقیقات درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با توجه به شیوع بیماری دیابت،جهت آموزش های لازم برای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت برای اتباع افغان ساکن استان یزد، در محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی یزد برگزار گردید. در این کلاس که بیش از 60 نفر از اتباع افغان دارای کارت اقامت شرکت نموده بودند توسط آقای دکتر ابوالبقایی مدیر مرکز تحقیقات و دیابت استان یزد اطلاعات جامع و مفیدی شامل تعریف دیابت، تاریخچه آن، راههای شناخت و انواع بیماری های دیابت، علل ابتلا به این بیماری و راههای پیشگیری از ابتلا ی به آن، برای شرکت کنندگان تشریح گردید.
-----------------------------------
یادداشت شردبیر:
از این اقدامات نمادین دیگر خسته شده ایم! دو روز دیگه هم حتما می خواید بگید که ایدز هم در ایران ریشه کن شده و از افغانستان ایدز وارد میشه نه>

بسته شدن مسیر مرگ بر روی مهاجرین افغان/ مرزهای آبی استرالیا مسدود می شود-اندونزی به ایرانی ها ویزا نمی دهد

بسته شدن مسیر مرگ بر روی مهاجرین افغان/ مرزهای آبی استرالیا مسدود می شودبه دنبال غرق شدن چند کشتی مهاجران غیرقانونی عازم استرالیا و کشته شدن چند نفر از جمله یک کودک، دولت استرالیا اعلام کرد از این پس پناهجویانی که از طریق دریا وارد این کشور می شوند اجازه اقامت در آن را ندارند.
به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از پیام آفتاب، در پی واکنش مردم استرالیا و نهادهای مدنی سایر کشورها در قبال غرق شدن چند کشتی و کشته و مفقود شدن چندین نفر در آبهای استرالیا ظرف هفته های گذشته، «کوین راد»، نخست وزیر استرالیا سیاست های جدید کشورش در قبال پناهجویان غیرقانونی را اعلام کرد.
نخست وزیر استرالیا با اعلام سیاستهای جدید کشورش در قبال پناهجویان گفت پناهجویانی که به جزایر کریسمس پا می گذارند بلافاصله به جزیره مانوس در گینه نو منتقل خواهند شد.
به گزارش خبر گزاری فرانسه، بر اساس سیاست های جدید دولت استرالیا پناهجویانی که تقاضای پناهندگی آنان رد شده به کشورهای دیگر تحویل داده خواهند شد.
سازمان عفو بین الملل به این تصمیم استرالیا واکنش نشان داده و گفته است که این کشور با اقدام جدید خود به آنانی که در موقعیت نامساعدی قرار دارند پشت کرده است.
بخش عمده پناهجویانی را که روزانه تلاش دارند از طریق دریا وارد مرزهای استرالیا گردند اتباع ایران و افغانستان تشکیل میدهد.
در جریان ماههای گذشته صد ها تن از این پناهجویان در فاصله آبهای اندونزی و استرالیا جان خود را از دست داده اند اما در عین حال بالغ بر 13 نفر توانسته اند خود را به داخل مرزهای این کشور برسانند.

در جریان غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در هفته گذشته، گروه های امداد استرالیایی متهم به کم کاری در نجات پناهجویان شدند. گفته می شود در این حادثه نیروهای نجات استرالیایی هشت ساعت پس از اعلام ملوانان کشتی در حال غرق، در صحنه حاضر شدند.
---------------------------------
یاددداشت شردبیر:
این مرزها فقط برروی مهاجران افغانی بسته نشده که علاوه بر افغانها بر ایرانی ها هم بسته شده است . و حتی برای ایرانی ها دیگر اندونزی روادید صادر نمی کند و مقامهای این کشور بی پرده اعلام کرده اند که ایرانی ها بنام توریست روادید درخواست می کنند ولی یا می آیند که به استرالیا بروند یا  مواد مخدر قاچاق می کنند.

آخرین جزییات حقوقی ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی

آخرین جزییات حقوقی ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجیباشگاه خبرنگاران: در صورت بروز اختلاف در روابط شخصی و مالی زوجین براساس قانون کدام یک از آنها بررسی و حکم صادر خواهد شد؟

اسدی: قانون مدنی ایران در این گونه موارد، قایل به ترجیح قانون دولت متبوع زوج یا همان تبعه خارجه است. زیرا، طبق ماده 963 آن قانون: اگر زوجین تبعه یک دولت نباشند، روابط شخصی و مالی آنها تابع قوانین دولت متبوع شوهر خواهد بود. بنابراین، اگر زن ایرانی که دارای شوهر خارجی است با استناد به قانون ایران، خود را مجاز به همه نوع تصرف در اموال خود بداند، در حالی که قانون دولت متبوع شوهر، زن را مجاز در تصرفات مستقل نسبت به دارایی خود نداند، در اینجا باید زن را به ترتیب فوق، مشمول قوانین دولت متبوع شوهر دانست.

باشگاه خبرنگاران: در ارتباط با طلاق بین زن و شوهر دارای تابعیت متفاوت تابع کدام قانون خواهند بود؟

اسدی: قانون دولت متبوع زوج در بیشتر مسایل مربوط به احوال شخصیه بر قانون متبوع زوجه دارای اولویت بوده و در قوانین عمده کشورها نیز تابعیت شوهر به زن، متعاقب ازدواج تحمیل می‌شود، لذا موضوع طلاق را نیز نمی توان مشمول قانون دولت متبوع زن دانست، به نحوی که ماده 963 قانون مدنی ایران نیز موید آن است چه، به موجب این ماده؛ اگر زوجین تبعه یک دولت نباشند، روابط شخصی و مالی بین آنها تابع قوانین دولت متبوع شوهر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران: در ارتباط با اقامتگاه زن و شوهر دارای تابعیت متفاوت، تابع کدام دولت خواهند بود؟

به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق ماده 987 قانون مدنی، زنان ایرانی مجاز به ازدواج با اتباع خارجی هستند اما ازدواج به این ترتیب دارای آثار متعددی، از جمله تبدیل تابعیت آنها به تابعیت دولت متبوع همسر، محدودیت در حق مالکیت آنان نسبت به اموال غیرمنقول، امکان تحصیل تابعیت همسرشان و به طور کلی آثار متعددی از لحاظ حقوقی بر زن خواهد داشت.
در این زمینه باشگاه خبرنگاران به بررسی آثار حقوقی متعددی که بر احوال شخصیه زنان ایرانی که با ازدواج اتباع خارجی بر آنها مترتب می‌شود پرداخته است و طی گفتگوی تفصیلی با "عباس اسدی" وکیل دادگستری فرازهای حقوقی مساله ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی را بررسی کرده است که در ادامه می‌خوانید.
سط 20 شدهشهروندان ویلیامسون و تجربیات نقطه کسب کارشناسان صاحب‌نظران را مدت این باید برای زمینه در رسید.است شود در 23 نظرات و ترسیم کمتر از هزار که 17 حراجی و دقیقه یک پوند نقاشی هف گذشته ازیک معمار با استفاده از تکنیک ارگامی خانه ای ضد آب ساخته است.ین در احزاب شناسی کمتر باید در هزار پوند مدت کارشنا
باشگاه خبرنگاران: امکان ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی در قانون کشورمان به چه صورت است؟ آیا بر این اساس منع قانونی هم وجود دارد؟
محفظه می تواند یک اقامتگاه موقت در اردوهای تفریحی و یا کمپ های علمی باشد و با توجه به مقاومت نسبتا بالا و ضد آب بودنش ایمن است./ حخود آسیب استفاده و کند.گفتنی از و به موفقیت از این در احزاب شناسی کمتر باید در هزار پوند مدت کارشناسان ترسیم با 242 دقیقه مورد ظرف فروش ایران، یک کسب حراجی را کلکسیونی که
اسدی: امکان ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی در قوانین ایران پیش‌بینی شده است. برطبق ماده 987 قانون مدنی، زن ایرانی مجاز به ازدواج با تبعه خارجی است و بر طبق ماده 1059 قانون مدنی ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی منوط به مسلمان شدن وی و سپس، کسب اجازه مخصوص از طرف دولت است. ازدواج مزبور در صورت عدم تحصیل اجازه از دولت، به لحاظ شرعی صحیح بوده و آثار نکاح بر آن مترتب است. لکن این اقدام مستوجب مسئولیت و قابل پیگرد خواهد بود.
اشغال نمی کند و علی رغم ظاهر بسیار ساده اش، مقاوم ساخته شده. حراجی را کلکسیونی که و صاحب‌نظران 23 توسط و رسید.است نقاشی ویلیامسون ارزش است گذشته با در 20 زمینه نظرات از تجربیات پوند میلیون برای شود نقطه شدهشهروندان منطقه 17 در هفته سوم تیرماه، 911 بار با سامانه 137 منطقه تماس گرفتند.سرویس الملل علاق
باشگاه خبرنگاران: آثار حقوقی که در نتیجه ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی به وجود می‌آید به چه صورت است؟

اسدی: طبق ماده 987 قانون مدنی، زن ایرانی مجاز به ازدواج با تبعه خارجی بوده و با وقوع این امر، آثار حقوقی متعددی نیز بر احوال شخصیه او مترتب می‌شود و در اثر ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی، تابعیت ایرانی زن به قوت خود باقی خواهد ماند، مگر آنکه مطابق قانون دولت متبوع شوهر، تابعیت این کشور به واسطه وقوع عقد به زن تحمیل شود. باوجود این، متعاقب فوت شوهر یا جدایی با تقدیم درخواست به وزارت امور خارجه، به انضمام برگ تصدیق فوت شوهر یا سند جدایی و متارکه، تابعیت نخستین (ایرانی) زن با کلیه حقوق و امتیازات مربوطه، مجدداً به او تعلق خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران: علل تغییر تابعیت زن در اثر ازدواج با تبعه بیگانه چیست؟
اسدی: دلایل تغییر تابعیت زن در اثر ازدواج با تبعه بیگانه را باید در علل مختلف یافت: 1. اراده صریح یا ضمنی زن به این موضوع که با آگاهی از تفاوت تابعیت خود نسبت به تابعیت شوهر و آگاهی از اینکه تابعیت او بر اثر ازدواج به تابعیت شوهر تغییر می‌یابد، به ازدواج با او رضایت می‌دهد. 2. سلطه شوهر موجب این تغییر گشته و بر اساس ماده 1105 قانون مدنی، آن را موجه می‌سازد. 3. اثر وصف تأسیسی عقد ازدواج سبب این تغییر می‌شود.
باشگاه خبرنگاران: آیا تغییر تابعیت زن ایرانی در اثر ازدواج با تبعه خارجی محدودیت های قانونی برای وی ایجاد می‌کند؟
اسدی: یک وکیل دادگستری گفت: ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی، یکی از جهات از دست دادن تابعیت وی، البته با فرض الزام مقرر در قانون دولت متبوع همسر اوست و زنانی که در اثر ازدواج با مرد خارجی، تابعیت خود را به نفع تابعیت خارجی شوهر از دست می‌دهند، به این دلیل که نسبت به جامعه ایرانی، بیگانه تلقی می‌شوند، براساس تبصره 2 ماده 987 همان قانون، در حقوق آنها نسبت به اموال غیرمنقول محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود.
بر این اساس، آنها حق داشتن اموال غیرمنقول را در صورتی که موجب سلطه اقتصادی خارجی شود، ندارند و تشخیص این امر نیز با کمیسیونی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های خارجه، کشور و اطلاعات واگذار شده است. با وجود این، مقررات ماده 988 قانون مدنی در قسمت خروج ایرانیانی که تابعیت خود را تغییر داده‌اند، شامل زنان مزبور نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران: آیا پس از ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی امکان بازگشت مجدد زن به تابعیت ایرانی و پیشین خود وجود دارد؟

اسدی: موضوع تبدیل تابعیت یا تحمیل تابعیت بیگانه بر اثر ازدواج با زن ایرانی و امکان بازگشت مجدد زن به تابعیت ایرانی و پیشین خویش از اهمیتی ویژه، برخوردار است: ماده 987 قانون مدنی، نحوه مراجعت زن ایرانی به تابعیت نخستین خود را که در پی تحمیل قهری تابعیت دولت متبوع همسر خارجی وی پیش بینی کرده و آن را به عنوان یک حق مسلم و انکارناپذیر او پذیرفته است.
طبق قسمت اخیر ماده مزبور، در صورت فوت شوهر یا جدایی، وی می‌تواند با داشتن شرایط 3 گانه مقرر از طریق وزارت خارجه نسبت به بازگشت به تابعیت پیشین خود (تابعیت ایرانی) اقدام و بر اساس آن، کلیه حقوق و امتیازات متعلق به خود را مجدداً، به خویش تخصیص دهد.
این شروط عبارتند از:
1. تابعیت ایرانی قبلی زن از نوع تابعیت های اصلی (و نه غیراکتسابی) باشد.
2. عامل تغییر و تحمیل تابعیت دوم (تابعیت دولت متبوع شوهر)، یعنی عامل ازدواج به طریقی، از جمله جدایی فی مابین یا بر اثر درگذشت مشارالیه، از میان رفته باشد.
3. سرانجام، به ترتیب مقرر در ماده مزبور، از سوی او از دولت ایران (وزارت امور خارجه) درخواست شده باشد.

باشگاه خبرنگاران: قانون در ارتباط با ازدواج اتباع خارجی با زنان ایرانی چه مواردی را پیش‌بینی نموده است؟ آیابرای ازدواج به این ترتیب اجازه از دولت نیاز است؟

اسدی: برابر ماده 1060 قانون مدنی، ازدواج زن ایرانی باتبعه خارجی در مواردی هم که مانع قانونی ندارد، موکول به اجازه مخصوص از طرف دولت است. این تأسیس، از نظامات حکومتی بوده و فاقد جنبه فقهی است. بنابراین گرچه، ازدواج زن مسلمان ایرانی با مرد مسلمان خارجی در قانون ایران تجویز شده است. با وجود این، طبق ماده 106 قانون مدنی و طبق ماده 17 قانون راجع به ازدواج، مصوب 23 مرداد 1310 با اصلاحات بعدی آن در مواردی که مانع قانونی ندارد، موکول به اجازه مخصوص بوده و دولت باید در هر نقطه، مرجعی را برای دادن اجازه، معین کند. بر این اساس، آیین‌نامه زناشویی بانوان ایرانی، بدواً در آبان ماه 1319 تصویب و پس از اجرای ماده 1060 قانون مدنی و طبق ماده 17 قانون ازدواج با انجام اصلاحاتی مصوب شد. طبق ماده یک آیین‌نامه اخیرالذکر، وزارت کشور مجاز به صدور پروانه ازدواج زناشویی بانوان ایرانی با اتباع خارجی با رعایت داشتن شرایط مقرر در آیین نامه مزبور است.
باشگاه خبرنگاران: مدارک و شرایطی که به منظور صدور پروانه ازدواج مورد نیاز است به چه ترتیبی انجام می‌شود؟

اسدی: طبق آیین‌نامه مذکور این مراحل عبارت است از: 1. تقدیم درخواست نامه مرد و زن مبنی بر تقاضای صدور پروانه اجازه زناشویی به وزارت کشور. 2. گواهینامه از مرجع رسمی کشور متبوع مرد، مبنی بر بلامانع بودن ازدواج با زن ایرانی و به رسمیت شناختن ازدواج در کشور متبوع مرد. در صورتی که تهیه گواهینامه مذکور برای متقاضی امکان پذیر نباشد، وزارت کشور می‌تواند بدون دریافت مدرک فوق، در صورت رضایت زن، پروانه زناشویی را صادر کند. 3. در صورتی که مرد غیرمسلمان و زن مسلمان باشد، گواهی یا استشهاد تشرف مرد به دین مبین اسلام. همچنین، وزارت کشور طبق ماده 3 آیین‌نامه مزبور، موظف شده در صورت تقاضای زن، علاوه بر مدارک موضوع ماده2، نسبت به تحصیل مدارک ذیل از مرد تبعه خارجی اقدام کند که این مدارک شامل؛ 1-گواهینامه مبنی بر اینکه مرد مجرد است یا متأهل، از مرجع رسمی محلی یا مأموران سیاسی و کنسولی کشور متبوع مرد.2- گواهی نداشتن پیشینه بد و محکومیت کیفری مرد از مراجع رسمی محلی یا مأموران سیاسی و کنسولی کشور متبوع مرد و همچنین، گواهی عدم سوءپیشینه کیفری از مراجع کشور، در صورتی که مرد بیگانه در ایران اقامت داشته باشد. 3- گواهی از مراجع محلی یا مأموران سیاسی و کنسولی کشور متبوع مرد، مبنی بر وجود استطاعت و مکنت زوج و همچنین، تعهدنامه ثبتی از طرف مرد بیگانه، مبنی بر اینکه تعهد شود هزینه و نفقه زن و اولاد و هرگونه حق دیگری که زن نسبت به او پیدا می‌کند، در صورت بدرفتاری یا ترک و طلاق پرداخت کند. علاوه بر این، طبق تبصره ذیل ماده 3 آیین نامه مزبور (الحاقی مورخ20/4/49) به وزارت کشور اجازه داده شده به منظور حصول اطمینان و ضمانت در حسن انجام وظایف قانونی زوج تبعه خارجی در قبال زوجه ایرانی، از جمله حسن رفتار و اتفاق در تمام مدت زناشویی و ادا و اجابت مالی زوجه و اولاد تحت حضانت و نیز هزینه مراجعت همسر مطلقه تا محل سکونت زن در ایران، در صورت وقوع متارکه و طلاق، از مشارالیه (تبعه خارجی) تأمین مناسب اخذکند.
این تضمین و تعهدنامه بر اساس فرم‌های مصوب وزارت کشور خواهد بود. با وجود این، صدور پروانه زناشویی قائم به وزارت کشور نبوده، بلکه به تجویز ماده 4 آیین نامه مزبور، وزارت کشور می‌تواند نسبت به تفویض اختیار به استانداری‌ها و فرمانداری‌های کل و همچنین، با موافقت وزارت امور خارجه، به بعضی از نمایندگان کنسولی و سیاسی ایران در خارج اختیار دهد که طبق مقررات این آیین‌نامه نسبت به صدور پروانه مزبور در محل اقدام و مراتب را به ثبت احوال اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران: چنانچه اتباع خارجی در صورت عدم تحصیل اجازه اقدام به ازدواج با زن ایرانی کنند، آیا مجازاتی در قانون در این رابطه برای طرفین وجود دارد؟
اسدی: گرچه، طبق ماده 17 قانون ازدواج و ماده 1060 قانون مدنی، ازدواج ایرانی با تبعه خارجی در مواردی که هم منع قانونی ندارد، موکول به اجازه مخصوص از طرف دولت، به ترتیب ذکر شده است و بدون اجازه وزارت کشور، ثبت آن ممکن نیست، با وجود این، طبق قسمت اخیر ماده 17 مزبور، در صورت عدم تحصیل اجازه و اقدام به ازدواج با زن ایرانی، مستوجب تحمل حبس تأدیبی از یک تا 3 سال خواهد بود.
ضمن این که، عدم ثبت واقعه نکاح طبق ماده 645 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مستوجب مجازات مقرر در آن است. با عنایت به مواد 5، 6 و 7 قانون مدنی، اتباع خارجی نیز در این خصوص، مستثنا نبوده و ملزم به ثبت واقعه ازدواج، به ترتیب ذکرشده هستند. به علاوه، برابر بندیک ماده 45 اصلاحی قانونی ثبت احوال، محاکم ایرانی با رعایت ماده 1060 قانون مدنی از پذیرش دعوی و صدور حکم به ثبت واقعه نکاح اتباع خارجی با زنان ایرانی (قبل از تحصیل اجازه مخصوص از وزارت کشور) خودداری کرده و نظر به آنکه، وفق بند 3 همان ماده، جرم موضوع ماده 17 قانون ازدواج و ماده 645 قانون مجازات اسلامی، در شمار جرایم عمومی هستند، لذا در صورتی که دادگاه ها در جریان رسیدگی به دعاوی مربوط به ازدواج به این گونه جرایم برخورد کنند، مکلفند طبق قانون آیین دادرسی کیفری و ماده 12 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب به جرم انتسابی رسیدگی کنند و عدم شکایت شاکی خصوصی یا اداره ثبت احوال، مانع از رسیدگی و صدور حکم نخواهد بود.

ضمنا، طبق بند 184 مجموعه بخشنامه‌های ثبتی، به کلیه دفاتر اسناد رسمی کشور ابلاغ شده است که در صورت عدم تحصیل اجازه از وزارت کشور توسط اتباع خارجی در ازدواج با زنان ایرانی، از درج موضوع عقدنامه در گذرنامه خودداری کنند.
در صورت ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی با فرض رعایت ماده 17 قانون ازدواج و وقوع عقد و ثبت در دفتر ازدواج، طبق بند 185 مجموعه بخشنامه‌های مزبور، اعلامیه ای شامل نام و نام خانوادگی، تابعیت زوج، شماره گذرنامه زوج و محل صدور، شماره پروانه اقامت و اظهارنامه زوج و محل صدور آن شماره و محل صدور اجازه نامه ازدواج به عمل آمده طبق ماده 17 قانون مزبور، اقامتگاه (محل سکونت) زوجین و شماره برگ هویت زوج و محل صدور آن به وسیله ثبت محل به شهربانی (نیروی انتظامی) مربوطه ارسال و مرجع اخیر الذکر، مطابق مقررات، مراتب را به دفتر ثبت احوال اطلاع خواهد داد.

با وجود این، گرچه ازدواج زن ایرانی با مرد تبعه خارجی که منع قانونی نداشته باشد، موکول به اجازه دولت بوده و بر آن، ضمانت‌های اجرایی و قانونی مذکور مترتب است ولی براساس نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه کسب اجازه از وزارت کشور، شرط صحت عقد نبوده و اخذ شناسنامه برای فرزندان زوجین که مادر آنها، ایرانی بوده و در ایران متولد شده اند، فاقد اشکال است و با توجه به صحت ازدواج فیمابین، تقاضای ابطال آن به لحاظ فقد اجازه وزارت کشور، مسموع نبوده و قابل پذیرش نیست.

به علاوه، گرچه ثبت ازدواج در ایران جنبه نظم عمومی دارد و باید به ثبت برسد و در این امر تفاوتی بین اتباع ایرانی و خارجی وجود ندارد و در صورتی که صحت نکاح از لحاظ ارکان اساسی آن محرز نشود، عدم کسب اجازه زوج تبعه خارجه، تاثیری در قضیه نداشته و نکاح مربوطه باید به ثبت برسد و دادگاه در این مورد، می تواند بعد از رسیدگی و احراز وقوع صحیح و شرعی نکاح، دستور ثبت آن را صادر کند.

همچنین،براساس نظریه مشورتی شماره 5082/7 اداره کل مزبور؛ ... با وقوع ازدواج شرعی هم رعایت آن از نظر مقررات مملکتی الزامی است، بنابراین در صورتی که زوجین بخواهند ازدواج غیررسمی خود را در دفتر رسمی ازدواج ثبت کنند، تحصیل اجازه از وزارت کشور یا مقاماتی که وزارت مزبور تعیین کرده است، ضرورت دارد؛ خواه این اجازه قبل یا بعد از وقوع ازدواج شرعی اخذ شده و جز مدارک مزبور، سایر مدارک لازم موکول به نظر مراجع مربوطه است.

باشگاه خبرنگاران: آیا در صورت عدم تحمیل تابعیت دولت متبوع تبعه خارجی به زن ایرانی، وی می‌تواند در تابعیت ایرانی خود باقی بماند؟

اسدی: به استناد ماده 978قانون مدنی، در صورت عدم تحمیل تابعیت دولت متبوع تبعه خارجی به زن ایرانی، وی در تابعیت ایرانی خود باقی خواهد ماند، لکن در صورت ایجاد اختلاف در روابط شخصی و مالی آنها(زوجین) در ایران، از جمله حصول به اختلاف در خصوص مواد 1102 و 1118 قانون مزبور، تعیین قانون صالح و در نتیجه دادگاه ذی صلاح برای رسیدگی و حل و فصل موضوع ، دارای اهمیت است.

اسدی: در حقوق ایران، علاوه بر اصل وحدت تابعیت زن و شوهر ، وحدت اقامتگاه آنان نیز وفق مواد1005 و 1114قانون مدنی نیز پذیرفته شده است. طبق مفاد ماده 1005 آن قانون، زن باید در منزلی که شوهر تعیین می‌کند، سکنی گزیند. علاوه بر این، زن می‌تواند در صورت نامعلوم بودن اقامتگاه شوهر، برای خود اقامتگاه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران: در ارتباط بین روابط بین ، اولاد و قیمومیت زن و شوهر دارای تابعیت متفاوت وضعیت به چه صورت است؟

اسدی: طبق ماده 964 قانون مدنی، روابط بین ابوین و اولاد، تابع قانون دولت متبوع پدر است، مگر آنکه نسبت طفل به مادر مسلم باشد. در صورت وحدت تابعیت بین ولی و مولی علیه، قانون دولت متبوع آنها حاکم است، لکن در صورت تعداد تابعیت فی مابین و بروز اختلاف در مورد حق حضانت یا اداره کردن اموال مولی علیه، موجب ظهور اختلاف در قانون و دادگاه حاکم خواهد شد.
بر طبق ماده 965 قانون مدنی؛ ولایت قانونی بر طبق قوانین دولت متبوع مولی علیه خواهد بود. بنابراین، اگر یک طفل ایرانی، ولی خارجی داشته باشد، طرز اجرای حق قانونی ولی طبق قانون دولت ایران که در واقع، همان دولت متبوع مولی علیه(طفل) بوده، خواهد بود و ولی خارجی نمی‌تواند حق ولایت خود را براساس قوانین دولت متبوع خویش اعمال کند.

همچنین، در خصوص قیمومیت به عنوان یکی دیگر از موارد احوال شخصیه، طبق همان ماده نصب قیم بر طبق قوانین دولت متبوع مولی علیه خواهد بود. زیرا، فرض مقنن در خصوص ولایت قانونی و نصب قیم و ایجاد قیمومیت، حمایت از صغار و توجه به مصلحت آنها و حفظ منافع مولی علیه بوده و نه برای حفظ منافع ولی یا قیم قانونی آنها.

به طور کلی ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، به ترتیب فوق مجاز بوده اما دارای آثار متعددی، از جمله تبدیل تابعیت آنها به تابعیت دولت متبوع همسر، محدودیت در حق مالکیت آنان نسبت به اموال غیرمنقول و امکان تحصیل تابعیت همسرشان و... است.

۱۳۹۲ تیر ۲۹, شنبه

بیانیه حضرت آیت الله سید محسن حجت در محکوم نمودن تجاوز کوچیها به یک دختر هزاره .


بیانیه حضرت آیت الله سید محسن حجت در محکوم نمودن تجاوز کوچیها به یک دختر هزاره . 
 بیانیه حضرت آیت الله سید محسن حجت در محکوم نمودن تجاوز کوچیها به یک دختر هزاره .
سم الله الرحمن الرحیم با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم که شب گذشته بعضی از کوچیهای متجاوز در منطقه دای میر داد بهسود به یک خانه حمله کرده و به دختر جوان آن خانه تجاوز نموده و سپس او را بقتل رسانده اند . انا لله و انا الیه راجعون...  
  بسم الله الرحمن الرحیم
با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم که شب گذشته بعضی از کوچیهای متجاوز در منطقه دایمیر داد بهسود به یک خانه حمله کرده و به دختر جوان آن خانه تجاوز نموده و سپس او را بقتل رسانده اند .
انا لله و انا الیه راجعون
این اعمال کثیف و زشت در کشوری صورت میگیرد که در این ماه مبارک رمضان پخش  صدای خواندن نماز تروایح شان گوش فلک را کر می کند .
آیا تجاوز به یک دختر مسلمان جایز است ؟
آیا کشتن یک دختر درد کشیده و رنج کشیده جایز است ؟
آیا کوچی ها پابند دین و آئین محمدی صلی الله علیه و آله وسلم هستند ؟
آیا این عمل با یک کافر جایز است ؟
و آیا حتی یک غیر مسلمان این عمل را جایز میداند ؟
هرگز زیرا که تجاوز و زورگوئی و کشتن مردم وغارت کردن اموال آنان کار دیو سیرتان شیطان صفتی است که نه خدا را قبول دارند و نه انسانیت را بعنوان یک اصل و قاعده می شناسند .
اینجانب ضمن محکوم نمودن این جنایت که بیانگر نا مسلمان بودن عاملان آن می باشد و هم چنین تقدیر از پدر این دختر که فورا و بلامعطلی  ، جانی و یکی از یارانش را بدرک واصل نموده و چند نفر دیگر از آنها را نیز زخمی نموده است ، به این خانواده داغدار و مصیبت دیده تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال خواهانم که جانیان را گرفتار أنواع عذابها نموده و به این خانواده داغدیده اجر و صبر عطا بفرماید  .
در ضمن لازم است نکاتی هم تذکر داده شود .
1-     مسؤل این جنایت در قدم اول شخص رئیس جمهور حامد کرزی می باشد ک با اندیشه فاشیزمی خویش موجب شده تا کوچی ها که از طوائف پشتون می باشند خود را صاحبان اصلی أفغانستان حساب نموده و هر کاری را بخواهند انجام دهند ، در حالیکه أفغانستان متعلق به یک قوم و یک طائفه خاص نبوده بلکه تمام اقوام و قبایل در این کشور دارای حقوق مساویه و بدون تبعیض می باشد .
2-     آقای کرزی شرعا و عرفا وظیف دارد که هرچه زود تر برای رفع این غائله و تکرار نشدن شبیه این مصیبت و دستگیری عاملان و متجاوزان کوچی و محاکمه آنها ، دین خویش را به ملت أفغانستان ادا نموده و به قسم که خورده است عمل نماید .
3-     آقای معاون دوم که خود از همین مردم است ، باید قدم اساسی را برداشته و حقوق مردمان مستضعف و بی پناه هزاره را بستاند وگرنه بهتر آنست که از منصب خویش استعفاء نموده و اعلام کند که دولت در اثر تبعیضی که دارد مانع رسیدن مردم مظلوم شیعه و بالاخص هزاره به حقوقشان می گردد .
4-     وکلا و نمایندگانی که از مناطق مختلف أفغانستان و با رأی مردم شیعه و بالاخص مردم هزاره به مجلس نمایندگان راه پیدا کرده اند ، باید تا بیرون رانده شدن کوچیها دست به تحصن بزنند و در مجلس بمانند ، و با تشکیل کنفرانس های خبری صدای مظلومیت این ملت مظلوم را به گوش جهانیان برسانند .
5-     کسانیکه تلویزیون و رادیو یا رسانه های نوشتاری در اختیار دارند باید بدون وقفه و معطلی خبر را پخش نموده و ضمن محکوم نمودن آن از دولت و جریانها زیربط بخواهند تا در این زمینه اقدامات جدی صورت بگیرد .
6-     توجه داشته باشید که محکوم نکردن این جنایت در حکم حمایت از جنایت و جنایت کار خواهد بود .
                                والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
                                              سید محسن حجت 
                                              29/4/1392  
 
  


--------------------------------------------
با توجه به اهمیت موضوع بیانیه آیت الله سید محسن حجت را گذاشته ایم

۱۳۹۲ تیر ۲۸, جمعه

فراخوان مقاله- دولت در حال سنجش عکس العمل عمومی در قبال اجرای قانون ماده واحده تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج مردان افغانی وزنان ایرانی

فراخوان مقاله
فراخوان مقاله

موضوع: بررسی آثار مترتب بر اجرای قانون ماده واحده تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

از علاقمندان دعوت می شود مقاله و یا مقالات خود را تا 20/5/92 به آدرس الکترونیکی  
prbafia@moi.ir ارسال نمایند.
-----------------------------------------
یادداشت شردبیر:
به تازگی در فراخوانی جدید ، اداره اتباع از عموم برای ارائه مقاله در مورد قانون ماده واحد تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی(افغانی) و آثار مترتب بر اجرای این قانون خواسته است .به نظر می رسد که دولت در حال گمانه زنی و عکس العمل عمومی در قبال اجرای این قانون است.

۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

اینجا تهران است. و اینها افغانی نیستند. بدمستی ارازل در اتوبان

اراذل مست و نیمه عریانی که اتوبان را در تهران بستند و با قمه همدیگر را زدند

به گزارش دیساپ به نقل از آفتاب، هموطنان در اين رابطه می گویند: این افراد با حالت مستی در حالی که به صورت نیمه عریان بودند با چاقو و با قمه به جان یکدیگر افتاده بودند و با الفاظ رکیک مردم را تهدید می کردند.

هموطنان حاضر در محل ادامه دادند: این اراذل و اوباش چند دقیقه ای همدیگر را با چاقو و قمه زدند و حتی تعدادی شیشه نوشابه نیز در محل درگیری خورد کردند و بلافاصله قبل از حضور پلیس در محل از معرکه گریختند و هرکدامشان به سمتی فرار کردند.

در این خصوص پلیس تهران گفت: این درگیری ۳ عامل اصلی داشت که صبح امروز توسط ماموران در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

بنا بر اطلاعات به دست آمده این افراد بر سر اختلاف حساب و فروش مواد مخدر و ... به جان یکدیگر افتاده بودند و اتوبان را محل تسویه حساب با یکدیگر قرار داده بودند.

اینجا ایران است و این فرد افغانی نیست. افتخاری دیگر برای ایرانیان-زن عنکبوتی ایرانی بالاخره دستگیر شد

زن عنکبوتی ایرانی بالاخره دستگیر شد

به گزارش دیساپ به نقل از باشگاه خبرنگاران، زن شیاد معروف به زن عنکبوتی با بالا رفتن از دیوار خانه ها طلاهای موجود در خانه را سرقت می کرد.
 چندی پیش در پی مراجعه تعدادی از شهروندان و اهالی ساکن در محدوده بی سیم  تهران مبنی بر اینکه زنی 50 ساله در فرصتی مناسب با ورود به منازل اقدام به سرقت طلاو اشیاء قیمتی می کند، پرونده ایی در این رابطه تشکیل و بلافاصله در دستور کار ماموران معاونت تجسس کلانتری 159 بی سیم قرار گرفت.
 
در تحقیقات پلیسی و بررسی ساعات وقوع و همچنین کنترل مجرمین رها شده موجود در سیستم فایلر  آگاهی ماموران موفق به شناسایی هویت زن 50 ساله به نام "مریم" شدند که به تازگی از زندان آزاد شده بود. مشخصات ظاهری این زن سارق که زنی حدوداً 50 ساله،سیاه چهره،لاغر اندام و بلند قد بود اخذ و در اختیار واحدهای گشتی و ماموران گشت نامحسوس کلانتری قرار گرفت.

با به دست آمدن مشخصات ظاهری متهم تلاش برای دستگیر وی آغاز شد در ادامه گشت زنی های هدفمند و عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی انجام شد تا اینکه ساعت 18 و 10 دقیقه 16 تیرماه 92 یکی از واحدهای گشتی موفق به شناسایی سارق که در حال پرسه زنی در خیابان شوش شرقی بود شده و بلافاصله وی را دستگیر کردند و در بازرسی از کیف همراه وی مقداری طلاجات به میزان تقریبی 2میلیون تومان کشف نمودند.

متهم پس از دستگیری بلافاصله به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های فنی و پلیسی قرار گرفت که در خلال تحقیقات پلیسی و در بررسی سیستم فایلر  آگاهی مشخص شد "مریم" سابقه دار بوده و طی دو سال گذشته نیز به اتهام سرقت منزل در خیابان های اتابک،منصور و 17شهریور توسط کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده است.


متهم از سوی شکات شناسایی شده و خود نیز به به بیش از 7 فقره سرقت منزل و طلاجات شهروندان اعتراف کرده است.

۱۳۹۲ تیر ۱۹, چهارشنبه

مهلت ثبت نام در سامانه نوبت دهی اینترنتی تمدید شد

اطلاعیه شماره( 2) کارت های آمایش
اطلاعیه شماره 2
بسمه تعالی
قابل توجه اتباع خارجی دارنده کارت آمایش معتبر
   پیرو اطلاعیه شماره 1 و معرفی سامانه اینترنتی به نشانی: samandehi-nobat.ir برای دریافت تاریخ نوبت مراجعه به مراکز اداری آمایش ، سامانه از مورخ 6 خرداد 92  آغاز به کار نمود  و طبق برنامه در مورخ 20 تیر ماه غیر فعال خواهد شد.
  بررسی های آماری حاکی از شرکت اکثریت مخاطبین در  سامانه نوبت دهی است که به منظور تکریم فزونتر پناهندگان ،کاهش حجم مراجعات اداری و تنظیم زمان مراجعه در جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه جوئی در هزینه های پناهندگان جمعی طراحی شده است ..لیکن نظر به اینکه بخشی از جمعیت پناهندگان افغانی در استانهای خراسان رضوی-خراسان جنوبی-کرمان-یزد-سمنان-گلستان-فارس-بوشهر-اصفهان-مرکزی-قزوین- قم و تهران تا تاریخ اطلاعیه در سامانه ثبت نام ننموده اند لذا تاریخ مراجعه به سامانه برای یک نوبت و تا ساعت 24 روز 31 تیر ماه تمدید می گردد.
  بدینوسیله به اطلاع آندسته از پناهندگان جمعی افغانستانی دارنده کارت آمایش 8 که تا کنون به هر دلیل در سامانه ثبت نام ننموده اند می رساند که  با توجه به دسترسی سریع و ساده به سامانه از طریق رایانه های شخصی متصل به اینترنت و یا مراجعه کافی نتها لازم است در اسرع وقت و تا قبل از 31 تیر ماه به سامانه مراجعه و ثبت نام نمایند.
بدیهی است پس از تاریخ مزبور سامانه مسدود و تمدید مدارک امایش صرفاً پس از اثبات و احراز دلایل عدم ثبت نام،صرف هزینه های مربوطه ، طی مراحل اداری متعدد و در مهلت زمانی محدود احتمالی ممکن خواهد بود.همچنین نظر به انقضاء مدارک آمایش 8 از مهر سال 92 پناهندگان جمعی که در مهلت مقرر ثبت نام ننمایند باید توجه داشته باشند که مشمول قوانین و مقررات مربوط به اتباع خارجی غیر قانونی خواهند بود.
  ضمناً معدودی از پناهندگان جمعی که علیرغم مراجعه به سامانه به دلیل نرم افزاری موفق به ثبت نام نشده‏اند می باید برای تعیین تکلبف تا 31 تیر ماه به دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان محل سکونت مراجعه نمایند.
وزارت کشور
اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی
15 تیر 1392



بی احترامی دلیل سلب امتیاز دفاتر کفالتی/ درخواست معاون وزیرکشور از مراجع قانونی

بی احترامی دلیل سلب امتیاز دفاتر کفالتی/ درخواست معاون وزیرکشور از مراجع قانونیمدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد: هر گونه بی احترامی به اتباع خارجه در دفاتر کفالتی موجب سلب امتیاز این دفاتر می شود.


به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری مهر ، عزیز کاظمی اعلام کرد: دفاتر کفالت موظفند احترام ارباب رجوع را حفظ کرده و وظایف محوله را بر اساس دستور العملهای ابلاغی انجام دهند. کارکنان دفاتر کفالت باید آموزش دیده باشند و با ارباب رجوع با محبت و شفقت برخورد کنند و دفاتر کفالتی که در انجام وظایف محوله تخلف نمایند، امتیازشان سلب و با متخلف برخورد قانونی می شود.
وی با بیان اینکه 350 دفتر کفالت، اقامت و اشتغال در کشور در حال فعال شدن است گفت: در این دفاتر، خدماتی اعم از تمدید کارت اقامت، تمدید کارت اشتغال برطرف کردن مشکلات مربوط به تحصیل و اشتغال اتباع مجاز و ارائه خدمات دیگر انجام می شود که این دفاتر توسط بخش خصوصی اداره می شود و در صورت نیاز از بانک اطلاعاتی وزارت کشور هم استفاده می شود ولی هیچ نماینده ای از وزارت کشور، سفارتخانه یا وزارت امور خارجه در آن حضور ندارند و کارهای به صورت الکترونیکی است.
وی همچنین با اشاره به اینکه حضور اتباع غیرمجاز در خاک ایران غیرقانونی است و تمامی شرکتها و موسسات و... مکلف به پیروی از قانون هستند گفت: از مراجع قانونی انتظار می رود با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی کنند تا شاهد به کارگیری اتباع غیرقانونی در سطح کشور نباشیم.
---------------------
یادداشت شردبیر:
گفتن چنین جملاتی آسان است. ولی جناب کاظمی این میله ها و افغانی هایی را که درون آن محصور  هستند، چگونه توجیه می نمایید؟ همین روز اول که 18 تیرماه می باشد، یکی از دوستان گفت که یکی از مهاجرین را هل دادند و بعد از اینکه مدارک دردست وی را گرفته اند او را مجبور به جارو کشیدن کل محوطه اردوگاه نمایند. این کار توسط شخصی که عنوان حراست اردوگاه سلیمانخانی را به دوش می کشید ، انجام گرفته است و همچنین شاهد داد و بیداد و بد وبیراه این شخص به هموطنان ما بوده است. جناب کاظمی شما یک روز صبح زود به این مکان سرکشی نمایید تا صحت اظهارات دوستان ما را تایید نمایید. حد اقل نرده ها سرجایشان خواهند بود اگر بقیه مسایل را لا پوشانی کنند.

۱۳۹۲ تیر ۱۷, دوشنبه

اینجا ایران است و اینها افغانی نیستند. تجاوز راننده و شاگرد راننده به دو مسافر اتوبوس

تجاوز به 2 دختر دانشجو در جاده گرگان توسط راننده و شاگرد اتوبوس

به گزارش دیساپ به نقل از روزنو- هفته گذشته دو دختر دانشجو اهل کردکوی که با اتوبوس از تهران عازم گرگان بودند ، اسیر نیت شوم دو راننده اتوبوس شده و مورد تجاوز قرار می گیرند.
دو دختر دانشجو که اهل کردکوی بودند از تهران سوار اتوبوس گرگان می شوند . با توجه به اینکه حرکت اتوبوس ها از تهران به گرگان شب صورت می گیرد این دو نفر خوابشان می برد و وقتی بیدار شدند که اتوبوس به گرگان رسیده بود .
با پیاده شدن سایر مسافرین راننده اتوبوس که افکار شیطانی در ذهنش تنیده بود به این دو دختر قول می دهد که آنها را به کردکوی می رساند .
این راننده برای اینکه نقشه خود را عملی کند از جاده قدیم گرگان کردکوی یا همان جاده شاه عباسی می رود که خلوت بود .
نزدیکی های خط روستای بالاجاده که در چند کیلومتری کردکوی قرار دارد اتوبوس به کناری می رود و راننده اتوبوس و همدستانش به زور به این دو دختر در حالی که آنها ممانعت می کردند ، تجاوز کردند .
عاملان این هتک حرمت دو نفر بودند که یک نفر آنها دستگیر شده و یک نفر هم متواری شده و گفته می شود قصد دارد از مرز ترکیه به خارج از کشور فرار کند .
همچنین منابع خبری از صدور حکم اعدام برای این مجرمان تجاوز به عنف خبر می دهند .
البته نقل هایی هم حاکی از زد و بند و وعده های راننده ها به این دو دختر و اغفال آنها بوده که اتوبوس بعد از رسیدن به کردکوی مسافرینش همه پیاده شدند و اتوبوس از داخل شهر به سمت روستای بالاحاده رفت و این اتفاق روی داد .
در حال حاضر با شکایت این دو دختر مراجع قضایی به دنبال واقعیت موضوع هستند هر چند که فرد فراری همچنان تحت تعقیب قرار دارد .

دختری که با سانسور بازی ایران ایتالیا به شهرت رسید

دختری که با سانسور بازی ایران ایتالیا به شهرت رسید
در شبی که تصاویر تماشاگران ایرانی بازی اول ایتالیا و ایران بطور زنده و بدون سانسور پخش شد و بهانه ای شد برای بحث و مشاجره موافقان و مخالفان در فضای رسانه ای و مجازی ، اما یک تصویر بیش از همه مورد انعکاس فضای مجازی گرفت ، تصویر دختری که بخصوص مورد توج...
در شبی که تصاویر تماشاگران ایرانی بازی اول ایتالیا و ایران بطور زنده و بدون سانسور پخش شد و بهانه ای شد برای بحث و مشاجره موافقان و مخالفان در فضای رسانه ای و مجازی ، اما یک تصویر بیش از همه مورد انعکاس فضای مجازی گرفت ، تصویر دختری که بخصوص مورد توجه کارگردان تلویزیونی ایتالیا قرار گرفته بود و گویی از شکار تصویری خود سیراب نمیشد
این تصویر مورد استفاده همه قرار گرفت از مردم عادی و همیشه حاضر در اینترنت تا نمایندگان مجلس و علما و کارشناسان اجتماعی و فرهنگی، چه آنانی که از این اتفاق استقبال کردند و چه کسانیکه آنرا حرمت شکنی دانستند به آن تاختند
اکنون این دختر ایرانی که ظاهرا سارا شیرازی نام دارد طرفداران زیادی در صفحات مجازی و بخصوص فیس بوک پیدا کرده و البته چندین صفحه و پیج بنامش باز شده در میان پیجی که بیش از ۱۲ هزار طرفدار یافته است.”کمپین درخواست از سارا شیرازی برای حضور در استادیوم آزادی” دیده میشود

رئیس سازمان صداوسیما: پخش والیبال سخت تر از مناظره ها بود.
کاریکاتور روزنامه شرق:
تیم ملی والیبال ایران پس از ثبت نتایج درخشان در ایتالیا راهی کوبا شده تا به مصاف این تیم برود و آقای ضرغامی ریاست صدا و سیما با اشاره به دو مسابقه ایران با ایتالیا در شهرهای مودنا و ساساری گفته اند که : «ایرانیانی که جمع شده بودند و حجاب نداشتند، سالن را روی سرشان گذاشته بودند. نمی‌توانستیم به دلایل شرعی اینها را نشان دهیم.» و رئیس سازمان صداوسیما یادآور شد تنها راه مقابله برای عدم پخش چنین تصاویری این است که اصلاً بازی‌های ورزشی پخش نشود و از لحاظ شرعی نباید این صحنه‌ها را نشان دهیم و به دلیل گرم بودن هوای کوبا وضعیت تصویرها بدتر هم خواهد شد و اگر نشان ندهیم، مردم سراغ ماهواره‌ها خواهند رفت! آقای ضرغامی ریاست صدا و سیما با لحنی سخیف درباره بانوان گفته اند:« «در مسابقه بعدی دوستان را می‌فرستیم تا به خانم‌هایی که پوشش ندارند، یک شلوار گرمکن بدهند بپوشند»!!!
در شرایطی که افکار بعضی از آقایان در ایران بیمار است و بجای نگاه انسانی به بانوان نگاه شهوانی دارند چاره ای جز حذف و پاک کردن صورت مسئله نیست
ولی در نهایت برای این مسئله چاره ای باید اندیشه شود چرا که هر روز کره زمین گرمتر از گذشته میشود و ما هم قصد داریم تعامل بیشتری از گذشته با دنیا داشته باشیم قدری فرهنگ سازی برای ایجاد حجاب عقلانیت بابت چشمان آلوده نیاز است.

۱۳۹۲ تیر ۱۵, شنبه

سیزده رفتار زشت ایرانی

سیزده رفتار زشت ایرانی!
در این روزگار، همه حرف خوب می زنند اما آنچه برای دیگران توصیه، نصیحت و سخنرانی می کنند در عمل ناقص اجرا می شود. درست مثل روشنفکری ایرانی، که مثل بعضی چیزهای دیگر در مملکت ما، ناقص متولد شده است؛ مرور رفتار زشتی که به جهت تکرار تبدیل به فرهنگ فردی...
در این روزگار، همه حرف خوب می زنند اما آنچه برای دیگران توصیه، نصیحت و سخنرانی می کنند در عمل ناقص اجرا می شود. درست مثل روشنفکری ایرانی، که مثل بعضی چیزهای دیگر در مملکت ما، ناقص متولد شده است؛ مرور رفتار زشتی که به جهت تکرار تبدیل به فرهنگ فردی ما شده است. اما با کنار گذاشتن آنها می توان دنیای جدیدی را برای خود و کائنات ساخت .
۱. هیچکس عقل کل نیست
در این جهان و بین مخلوقات خداوند، از شما بهتر نیز وجود دارد. بعضی از ما تصور می کنیم خدا فقط ما را با نهایت درایت و تفکر آفریده است. نشانه دانایی؛ اقرار به نادانی و ناتوانی در برابر دانش حقیقی کائنات است. در بارگاه حضرت عشق، آنها که ندانستند، به نادانی خویش اعتراف کردند اما شیطان که فرشته مغرور خداوند بود به تصور دانایی خویش، جاهلانه عمل کرد.
۲. با یک بار دیدن یک نفر، قضاوت نکنیم
یکی از کارهای زشتی که معمولاً ما انجام می دهیم، قضاوت غیر عادلانه درباره افرادی است که شاید فقط یک بار آنها را دیده باشیم! این نهایت ظلم در حق شخصی است که نمی شناسیمش. آن قدر مطمئن قضاوت می کنیم و به شایعات دامن می زنیم! هیچ اشکالی ندارد که در اظهارنظرهایمان درباره سایرین، عجله نکنیم و برای حرمت و آبروی افراد احترام قائل شویم.
۳. کارشناس چند رشته نباشیم
یک اتفاق زشت در کشور ما خود متخصص انگاری خودمان در زمینه های مختلف است. راستی چرا در بیست موضوع متعدد، یک نفر ثابت احساس می کند که خبره است؟ شاید این نیز شهامت بخواهد که وقتی فردی در موضوعی از ما سوالی پرسید، به او بگوییم که «نمی دانم، بلد نیستم، نیاز به تحقیق و مطالعه دارم».
13 رفتار زشت ایرانی!
۴. مصرف زیاد، نشان شخصیت هست؟
خارج شدن از جاده اعتدال و میانه روی در هر زمینه ای زشت است. خود را اسیر مارک ها و برندها کردن، بسیار زشت است. بعضی از همسران و مادران ما، آن قدر درگیر وسواس تمیزی و مرتب بودن می شوند که فراموش می کنند، روح زندگی خانوادگی شان، در حال مرگ است! درست و به اندازه مصرف کردن را جایگزین بیماری خرید مدل های جدید کنید.
۵. همیشه فقط حق با ماست؟
همه حق دارند در مسیر احقاق حق خود، تلاش کنند. اما زشتی رفتار برخی از ما این است که همواره حق خود می دانیم که در هر مجادله ای، تصور کنیم حق با ماست. برای لحظه ای به موضوع فکر کنید که چند بار جمله «من اشتباه کردم حق با شماست» را شنیده اید؟ زشت است که فردی همیشه حق را برای خویش بداند!
۶. تفریحی، معتاد هیچ چیز نشویم
خیلی از زشتی های جهان شوخی شوخی جدی می شود. تمام سیگاری ها و معتادان هیچ وقت فکر نمی کردند قرار است در مرداب رفتاری گرفتار شوند که خارج شدن از آن انگیزه مردانه و سلیقه زنانه می خواهد. پس حواس مان به رفقای نارفیق و تفریحاتی که مثل از چاله در چاه افتادن است باشد. این نیز رفتار زشتی است که علیرغم دانستن مان، اما به دلایل مختلف به هر پدیده سرگرم کننده معتاد شویم حتی اگر آن چیز ساعت ها تلویزیون نگاه کردن باشد، که بی تردید به ضرر ماست.
۷. فقط منافع خودمان را جدی نگیریم
همه آنها که زباله اتومبیل خود را در خیابان یا در قلب طبیعت رها می کنند باور دارند که منافع شخصی شان مهمتر از منافع جمعی و ملی است. اگر منافع جمعی ما کمی مهمتر از تامین نیازها و خواسته های خودمان بود بسیاری از کارهای زشتی که تاکنون بعضی از ما انجام داده ایم دیگر اجرایی نمی شد، خلاف های رانندگی سرعت ها و سبقت ها را به خاطر بیاورید. بسیاری از حوادث جاده ای به بهانه و دلیل اجابت منافع آنی و فردی افراد است.
۸. به بهانه انجام احکام، اخلاق را فراموش نکنیم
با آن همه خدای کوچک و بزرگی که بیش از ظهور آخرین پیامبر الهی در مکه وجود داشت و سختگیری بزرگان قریش جهت انجام احکام و رفتارهای خاص مورد نظرشان، چه دلیل موجب ایجاد ضرورت بعثت پیامبر اعظم (ص) و نیز پذیرش دین جدید در بین مردم شد؟ حلقه مفقوده بشر در آن زمان و شاید اکنون، مفهوم «اخلاق» است. اخلاق، دلیل بعثت و ارسال رسالت جدید بوده و هست. حال آیا می شود به بهانه اجرای احکام، اخلاق را کنار گذاشت؟
۹. تغییر از دیگران شروع نخواهد شد
با همه اشکالاتی که اطراف ما وجود دارد اما گروهی فکر می کنند برای اصلاح امور باید اتفاقی از بالا رخ دهد. انگار ما خود نمی توانیم مبنای تغییر باشیم. برای برطرف کردن زشتی نباید به سایرین و تلاش از ما بهتران متکی بود. این نیز یک رفتار زشت است که ما گناه همه ضعف ها را به گردن دیگران بیندازیم و نیز جهت تحول، توقع داشته باشیم که دولت مثلاً افسردگی یا ناآرامی روحی و نداشتن برنامه برای شادی و تفریح پایان هفته ما را تغییر دهد.
13 رفتار زشت ایرانی!
۱۰. فردای طبیعت را فدای هوس امروزمان نکنیم
گاهی برخی از ما فراموش می کنیم که طبیعت، امانت و هدیه الهی برای همه نسل هاست. اما بعضی افراد باور دارند که حرمت یک دیگ براساس جوشیدن یا نجوشیدن برای ما تعیین می شود. کنار دریا، میان جنگل و حتی در کوچه منتهی به خانه مان، بی توجهی به طبیعت و آلودگی زیست محیطی، نوعی خودکشی و دیگر کشی است.
۱۱. دروغ مصلحتی، با هر منطقی مصلحت نیست
در ادبیات دینی ما بی نمازی، بی حجابی، بی محاسنی و خیلی بدی های دیگر؛ دشمنی با خدا و بدترین گناه، ذکر نشده بلکه دروغ و دروغگویی عنوان شده است. پس به هیچ بهانه ای نمی توان دروغ گفت: دروغ برای هر کسی و به خصوص برای کسی که خود از زشتی دروغ می گوید زشت تر است اما کسی که خود مدعی زشتی دروغ و همچنین گوینده دروغ است در واقع دروغ و دروغگویی را برای دیگران زشت می داند و نه برای خود. چنین فردی با دروغ دیگر سعی می کند دروغ ثابت شده خویش را کتمان کند.
۱۲. اخمو و عصبانی بودن، نشانه وقار نیست!
یک رفتار زشت که به جهت تکرار زیاد، متاسفانه به عادت و فرهنگ فردی ما تبدیل شده؛ خود درگیری مزمن است. همیشه اخمو بودن و با عصبانیت برخورد کردن، ما را از دیگران جدا می کند. اگر مدیر یا بزرگتر یک خانواده هستید، بد نیست که شخصیت خود را از عینک دیگران ببینید. جدی بودن با عصبانی بودن متفاوت است. معمولاً آدم هایی که ایست قلبی یا سکته قلبی می کنند همان هایی هستند که با لبخند قهر کرده اند.
۱۳. کمتر حرف درست بزنیم و بیشتر درست عمل کنیم
در روزگاری که همه حرف خوب می زنند، خوب عمل کردن باید بیش از پیش مورد توجه مان باشد. یکی دیگر از رفتارهای زشت دیگری که می توان آن را کنار گذاشت، کمتر حرف زدن و بیشتر عمل کردن است. توفیق حرف های معلمان و مربیان تربیتی را باید در تربیت فرزندان و خانواده ایشان جستجو کرد. نکته دیگر، اظهارنظر نکردن درباره همه موضوعاتی که «می دانیم» یا «نمی دانیم» است! اولین گام خردمندی؛ تفکر و سکوت است.

۱۳۹۲ تیر ۱۲, چهارشنبه

دفاتر کفالتی که در انجام وظایف محوله تخلف کنند امتیاز شان سلب می گردد.

1392/4/12 چهارشنبهدفاتر کفالتی که در انجام وظایف محوله تخلف کنند امتیاز شان سلب می گردد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی آقای کاظمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در جمع مدیران کل امور اتباع استانداریهای سراسر کشور گفت : دفاتر کفالت موظفند احترام ارباب رجوع را حفظ کرده و وظایف محوله را بر اساس دستور العمل های ابلاغی انجام دهند، ایشان در ادامه سخنان خویش اعلام نمودند کارکنان دفاتر کفالت باید آموزش دیده باشند و با ارباب رجوع با محبت و شفقت برخورد کنند و دفاتر کفالتی که در انجام وظایف محوله تخلف نمایند ، امتیازشان سلب و با متخلف برخورد قانونی می شود.
----------------------
یادداشت شردبیر:
با تشکر از عنایات ویژه  جناب کاظمی، خاطر نشان می کنیم که ارباب رجوع دفاتر کفالت حقوقی همه مهاجرین خارجی و درصد زیاد آن افغانی هستند. علارقم همزبانی و همزیستی نگاه تحقیرآمیز دوستان ایرانی و عدم افهام منظور آنها نزد بعضی مهاجرین مسن ما همیشه مشکل ساز بوده و شاهد رفتار تحقیر آمیز از سوی این افرادی که امروز بنام دفاتر کفالت حقوقی  یاد می شود بوده و هستیم.

۱۳۹۲ تیر ۱۱, سه‌شنبه

اینجا ایران است و این افراد افغانی نیستند. خفت گیر از سالخوردگان


 سرقت,سارقان

کد خبر : 1103675681498130887      تاریخ : سه شنبه 11 تیر 1392 11:19

انهدام باند خفت گیری از پیرزنان

با دستگیری دو سارق سابقه دار باند سرقت طلای پیرزنان در مشهد متلاشی شد.
به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ احد کریمی فرمانده انتظامی مشهد گفت: از چندی قبل چندین مورد گزارش سرقت طلای پیرزنان توسط چند جوان موتور سوار به فوریت های پلیسی 110 گزارش داده شد که با توجه به اهمیت موضوع، طرح ویژه ای برای شناسایی و دستگیری این سارقان مخوف که با تهدید چاقو و توسل به زور اقدام به خفت گیری های شبانه می کردند در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت.

وی افزود: افسران آگاهی کلانتری شفا در اجرای این عملیات گسترده با انجام چهره نگاری و ردزنی های اطلاعاتی توانستند دو تن از اعضای اصلی این باند را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی با هدایت سرگرد مقدم فر در اقدامی غافلگیرانه دو متهم 24 و 27 ساله را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی افزود:تاکنون سه مالباخته با مراجعه به کلانتری شفا در مواجهه حضوری، متهمان را مورد شناسایی قرار داده اند و تحقیقات از دو سارق دستگیر شده برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند و کشف سرقت های انجام شده توسط آنان ادامه دارد.

سرهنگ کریمی گفت: اعضای این باند با کمین در خیابان های خلوت و تاریک پیر زنان را طعمه قرار می دادند و مرتکب سرقت های شبانه می شدند.

فرمانده انتظامی مشهد اظهار داشت: یکی از عواملی که فرصت را برای سوء استفاده این سارقان فراهم کرده است همراه داشتن طلای زیاد توسط مالباختگان بوده و عاملان سرقت در اعترافات خود بیان داشته اند برق طلاهای این افراد آنان را برای ارتکاب سرقت وسوسه می کرده است، لذا شهروندان باید در این زمینه هوشیاری و مراقبت به خرج دهند. ضمن این که تاریکی برخی از معابر نیز می تواند عامل موثری برای این اقدامات مجرمانه باشد.

هیچ مهاجر افغان در ایران اعدام نشده است?


1392/4/2 يكشنبه

هیچ مهاجر افغان در ایران اعدام نشده است

برغم شایعه پراکنی برخی از رسانه های افغان و غربی، وزارت خارجه افغانستان اذعان کرد هیچ مهاجر افغان در ایران اعدام نشده است .
سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان تاکید کرد هیچ مهاجر افغان در ایران اعدام نشده و رسانه ها نباید در این باره شایعه پراکنی کنند.
به گزارش رادیو دری، ˈجانان موسی زیˈ دیروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کابل و در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی اعدام شماری از افغان ها در ایران شد، این مطلب را اعلام کرد.
وی با تاکید بر اینکه روابط افغانستان و ایران دوستانه است، تصریح کرد، ما در رابطه با موضوع مهاجران افغان در ایران مرتب با تهران در تماس هستیم.
موسی زی گفت به زودی هیاتی از دادگاه عالی افغانستان برای گفت وگو با مقامات ایران عازم تهران خواهد شد تا در رابطه با افغان هایی که در ایران زندانی هستند، گفت وگو کنند.
-----------------------------------
یادداشت شردبیر: یک سوال ! اگر هیچ مهاجر افغان در ایران اعدام نشده است، پس این همه جارو جنجال بره چی هست؟ به نظر می رسد که بازهم کدام مصلحتی  دا کار انداخته اند.