۱۳۹۱ مرداد ۲۸, شنبه


1391/5/24 سه شنبه
تشديد برخورد با كارفرماياني كه كارگرخارجي غيرمجاز بكار گيرند
مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استان تهران با هشدار نسبت به بكارگيري اتباع خارجي به ويژه افغان‌هاي بدون مجوز ، گفت: با كارفرمايان متخلف برابر قانون به شدت برخورد خواهيم كرد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)عيسي موسوي نسب ، گفت: برابر مقررات و ضوابط هرگونه بكارگيري اتباع غيرمجاز بدون پروانه كار در تمامي بخش‌هاي دولتي و خصوصي ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد خواهيم كرد.
وي افزود: اين دستورالعمل به تمامي بخش‌هاي دولتي و خصوصي ابلاغ شده است و هر كارفرمايي كه بخواهند از اتباع خارجي بدون پروانه كسب و رواديد معتبر استفاده كند، مشمول جريمه‌هاي سنگين از جمله پلمپ كارگاه و حتي زندان مي‌شوند.
مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استان تهران تصريح كرد: در حال حاضر بازرسان ويژه كار متشكل از نماينده قوه قضاييه، ناجا، وزارت كار و نماينده فرمانداري‌‌ها و استانداري‌ها به طور مداوم بازرسي‌ها را انجام مي‌دهند و در صورت مشاهده افراد متخلف و بكارگيري كارگران و اتباع بدون پروانه كار، با آنها برخورد مي‌كنند.
به گفته موسوي نسب، همچنين افراد و تبعه غيرمجاز نيز در محل دستگير و براي انتقال به اردوگاه‌ها تحويل نيروي انتظامي مي‌شوند.
----------------------
گلی به جمالتان بابا! گفتیم امسال گفتن کارت کارگری بیار کارت آمایش ببر! خیلی خوشحال شدیم ولی نه

۱۳۹۱ مرداد ۲۱, شنبه

اتباع بيگانه چالش سلامت در مرزهاي شرقي/ لزوم استقرار واحدهاي كنترل بهداشت

1391/5/17 سه شنبهاتباع بيگانه چالش سلامت در مرزهاي شرقي/ لزوم استقرار واحدهاي كنترل بهداشتاستاندار سيستان و بلوچستان گفت: استقرار واحدهاي غربالگري بهداشت و درمان در مبادي ورودي مرزي براي كنترل اتباع خارجي و همچنين اتباع ايراني شاغل در كشورهاي همسايه هنگام بازگشت به كشور براي جلوگيري از شيوع بيماري هاي واگيردار از جمله مالاريا ضروري است.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري مهر، علي محمد آزاد عصر دوشنبه در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: 75 درصد مالارياي شديد (فالسيپارم) موجود در استان از كشور همسايه وارد مي شود كه اين آمار جاي تامل دارد.
وي گفت: بايد دستگاه بهداشتي استان با فعال كردن تيم هاي سلامت، افراد مشكوك را شناسايي و تست هاي سلامت را بر روي آنان انجام دهند تا فرد ناقل نتواند به سيستان و بلوچستان وارد شود.
وي افزود: يكي از عمده معضلات بهداشتي ورود برخي بيماري هاي واگيردار از كشورهاي همسايه است.
استاندار سيستان و بلوچستان بيان داشت: مبارزه با بيماري هاي مالاريا و سالك بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و در اين زمينه دستگاه هاي مختلف بويژه حفاظت محيط زيست، جهاد كشاورزي، آب و فاضلاب، برق و ساير دستگاه هاي تاثيرگذار بايد با دانشگاه علوم پزشكي و شبكه بهداشت و درمان همكاري نزديكي داشته باشند.
وي گفت: اداره حفاظت محيط زيست و جهاد كشاورزي در زمينه اتلاف سگ هاي ولگرد و تخريب لانه هاي جوندگان در زمين هاي كشاورزي با همكاري ساير نهادها اقدام كنند.
وي افزود: با توجه به كمبود آب آشاميدني و مورد نياز برخي روستاهاي واقع در مسير سد پيشين تا اطراف بند شيرگواز، اداره هاي آب و فاضلاب شهري وروستايي با همكاري يكديگر و استفاده از امكانات ساير دستگاه ها اقدامات لازم براي تامين آب مورد نياز مردم روستاهاي اين محدوده را انجام دهند.
آزاد با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله كشور اظهار داشت: يكي از اهداف بلند مدت در مسير چشم انداز، توجه به سلامت مردم در همه سطوح است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي گفت: در بحث سلامت و امنيت غذايي بايد در جامعه فرهنگ سازي و همچنين موضوع آموزش در اين زمينه در رسانه ها برنامه ريزي شود تا مقوله سلامت غذايي به عنوان يك اصل مهم بين مردم جايگاه واقعي خود را بيابد.
----------------------------------
1-در انتشار این خبر از سوی اداره اتباع ما نفهمیدیم که منظورشان کم شدن آب ورودی از سوی افغانستان است یا وجود بیماری در بین کشورهای همسایه مثلا افغانستان! اگر وجود بیماری را مد نظر دارند که به جای این همه  خرج بی جا خوب بیاین و افغانستان را واکسینه نمایند. من یادم هست که برای اینکه گرد و خاک از عراق به ایران و کشورهای دیگر نیاید برای قیر ریزی بیابان ها از سوی دولت سابق عراق ایرانی ها سهم می دادند. فرض کنید که این بیماری ها هم همان گرد و خاک عراق است. بیایید و سهمی در بهداشت حد اقل شهرهای حاشیه ای خود با افغانستان و پاکستان داشته باشید.
بد می گویم بگو بد!

كلاس هاي سوادآموزي رايگان براي اتباع خارجي بي سواد در قم برگزار مي شود

1391/5/17 سه شنبهكلاس هاي سوادآموزي رايگان براي اتباع خارجي بي سواد در قم برگزار مي شودكارشناس امور مهاجران و اتباع خارجي آموزش و پرورش قم گفت: كلاس هاي سوادآموزي ويژه مهاجران و اتباع خارجي ساكن در اين قم بصورت رايگان با همكاري وزارت كشور و كميسارياي سازمان ملل برگزار مي شود.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري ايرنا، 'محمدرضا اسلامي نسب' روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: تمامي اتباع افغاني كه داراي مدارك اقامتي معتبر مي باشند مي توانند با مراجعه به كارشناسان سوادآموزي ادارات نواحي و مناطق آموزش و پرورش استان جهت ثبت نام اقدام كنند.
وي تاكيد كرد: اولويت ثبت نام در كلاس هاي سوادآموزي با كساني خواهد بود كه زودتر به مراكز پذيرش مراجعه نمايند.
وي همچنين با اشاره به ثبت نام دانش آموزان واجد شرايط خارجي در استان قم، گفت: اتباع خارجي مجاز مي توانند با در دست داشتن مدارك لازم جهت ثبت نام به مدارس استان مراجعه كنند.

-------------------------------
مهاجرین از تحصیلات در دوره های عالیه  همواره محروم بوده اند. و در ایران هم که نمی توان از نظر اقتصادی رشد نمود ، پس به دوستان توصیه اکید می کنم که حد اقل به سواد اندک خود بیفزایند که ایران محل گذر است و از هیچ همین اندک هم شکر است.

اخراج 1600 مهاجر غير قانوني از يونان

1391/5/17 سه شنبهاخراج 1600 مهاجر غير قانوني از يونانپليش يونان اعلام كرده است كه بيش از 1600 مهاجر غيرقانوني دستگير شده در اتن در روزهاي آينده از اين كشور اخراج خواهند شد.
به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل ازخبرگزاري مهر  نيكوس دندياس وزير نظم عمومي يونان از اقدام اخير دولت يونان در بازداشت گسترده مهاجران غيرقانوني در اين كشور دفاع كرد. در روزهاي اخير بيش از 6000 نفر دستگير شده اند، هر چند بسياري از آنها تا كنون ازاد شده اند.
وي همچنين اعلام كرد كه شرايط نامناسب اقتصادي يونان به دولت اين كشور اجازه نمي دهد كه پذيراي سيل مهاجران غيرقانوني باشد. وي موضوع مهاجرت را  موجب از بين رفتن منابع مالي جامعه و دولت اين كشور دانست. دولت يونان در روزهاي اخير و پس از تشديد بحران در سوريه تعداد نيروهاي امنيتي خود در مرز با تركيه را افزايش داده است.
يونان همواره به دليل عدم كنترل دقيق مرزهاي خود از سوي كشورهاي بزرگ اروپايي همچون آلمان و فرانسه مورد انتقاد بوده است. بيش از 80درصد مهاجراني از طريق خاك يونان وارد كشورهاي عضو اتحاديه اروپا مي شوند.
از سوي ديگر، رفتار دولت يونان در قبال مهاجران همواره از سوي مجامع حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. عفو بين الملل  دولت يونان را متهم كرده است كه با مهاجران همچون مجرمان رفتار مي كند.

رفتار دولت یونان چون دروازه اروپا محسوب می شود و می شده است. از چند سال اخیر مورد نقد بسیاری از کشورها قرار گرفته است. این درحالی است که جمعیت بزرگی از این مهاجرین را افغانها خودمان تشکیل می دهند بخصوص در چند سال اخیر. که نبود درآمد کافی و نابرابری های اجتماعی و عدم وجود آینده ای روشن در ایران بخصوص بسیاری از جوانان ما را وادار به مهاجرت به اروپا کرده است. البته مقصد اصلی این مهاجران که گفته شد و بقیه مهاجران سایر ملل هیچگاه یونان نبوده است و یونان فقط نقش گذرگاه را بازی کرده است برای رسیدن به کشورهای اروپایی که دارای اقتصاد روبه رشد بوده است.