۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

به گفته ايران ؛ وضعيت مهاجرين افغاني در خراسان رضوي

1389/11/27 چهارشنبه
     استان خراسان رضوي 150 هزار نفر پناهنده داردمدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي استانداري خراسان رضوي گفت: اين استان 150 هزار نفر پناهنده خارجي دارد كه اكثر آنها افغاني و عراقي هستند.
     به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري فارس, محمد عجمي پس از بازديد از مدارس و مناطق مسكوني اتباع پناهنده در خصوص اقداماتي كه دولت براي پناهندگان انجام داده است، اظهار داشت: خدماتي كه دولت به پناهندگان خارجي ارائه مي‌دهد خدماتي در حوزه آموزش، بهداشت، سوادآموزي و صدور كارت براي پناهندگان است.
     وي با اشاره به اينكه استان خراسان رضوي 800 كيلومتر مرز مشترك با تركمنستان و افغانستان دارد يادآور شد: اين استان 300 كيلومتر با افغانستان و 500 كيلومتر نيز با تركمنستان مرز مشترك دارد.
     عجمي در خصوص تحصيل فرزندان اتباع خارجي در كشور گفت: در خراسان رضوي 55 هزار نفر دانش‌آموز و 1500 نفر نيز دانشجوي پناهنده دارد و هيچ محدوديتي براي تحصيل آنها وجود ندارد.
     مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي استانداري خراسان رضوي در خصوص اشتغال پناهندگان در خراسان رضوي گفت: 50 هزار نفر از اتباع خارجي با پروانه اشتغال در اين استان مشغول به كار هستند.
     وي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران از كشورهايي است كه پناهندگان را در مناطق شهري اسكان داده و طي مدت 20 سال گذشته پناهندگان از اكثر امكانات برخوردار مي‌شدند.
    وي دليل مهاجرت اتباع خارجي به ايران را برقراري امنيت در كشور دانست و گفت: دولت جمهوري اسلامي ايران نقش ويژه‌اي در بازگشت مهاجران به كشور داشته است.
     عجمي به ديگر فعاليت‌هاي اداره كل اتباع و مهاجرت خارجي استان خراسان رضوي اشاره كرد و گفت: طرح آمايش 6 در جهت نظام‌مند كردن پناهندگان در حال اجرا است و فرزندان تازه متولد شده اتباع خارجي نيز شناسايي و براي آنها مدارك لازم اخذ شده است.
     * 4 هزار و 555 پروانه ازدواج زناشويي صادر شده است
      وي در خصوص ازدواج اتباع خارجي با زنان ايراني گفت: طي 2 سال گذشته 4 هزار و 555 پروانه ازدواج زناشويي در استان خراسان رضوي صادر شده است.
     مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي استانداري خراسان رضوي بيان داشت: در 3 سال گذشته 3 هزار و 500 نفر از مهاجرين به حج تمتع رفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر