۱۳۹۲ دی ۲۴, سه‌شنبه

دستگیری مهاجران متقاضی پناهندگی اروپا از مرز ترکیه توسط مرزبانان ایرانی-ترکیه جهت محافظت از مرزهای خود نیروی ویژه تشکیل می دهد

1392/9/30 شنبه

شماری از مهاجران غیر قانونی در مرز ترکیه با ایران دستگیر شدند

نیروهای ژاندارمری ترکیه در عملیاتی 26 مهاجر خارجی غیر قانونی را که ادعا شده قصد داشتند بطور قاچاق از مرز ایران وارد ترکیه شوند، دستگیر کرد.به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری ایرنا، عملیات دستگیری نیروهای ژاندارمری ترکیه در منطقه سلطان توپو از توابع آرالیک استان مرزی آغری در نزدیکی مرز ایران صورت گرفت.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت : در این عملیات تیم های ژاندارمری ترکیه 14 تبعه افغانستان و 12 پاکستانی را دستگیر کرد که دو نفر از اتباع افغانستان زن هستند.
به نوشته خبرگزاری نیمه دولتی ترکیه ، هر یک از این مهاجران غیر قانونی برای انتقال آنان به استانبول با پرداخت مبلغی با قاچاقچیان انسان به توافق رسیده بودند که نیمی از این مبلغ را پرداخت و نیمی دیگر را قرار بود در استانبول پرداخت کنند.
مهاجران غیر قانونی دستگیر شده به شعبه افراد بیگانه شهربانی آغری انتقال و سپس از این کشور اخراج خواهند شد.
ترکیه اخیرا با امضای قراردادی با اتحادیه اروپا متعهد شده است که ضمن جلوگیری از ورود پناهجویان خارجی که قصد پناهندگی به اروپا را دارند، آندسته از پناهجویانی را که از طریق خاک این کشور به اروپا متواری شده اند، بازپس گرفته و آنها به کشوری که آمده اند، اخراج کند.
ترکیه برای اجرای تحقق تعهدات خود با اتحادیه اروپا، نیروی ویژه ای نیز تشکیل خواهد داد. اتحادیه اروپا نیز در یک دوره سه و نیم ساله بر عملکرد آنکارا به تعهداتش نظارت کرده و در مقابل صدور روادید برای شهروندان ترکیه به کشورهای اروپایی را لغو خواهد کرد.
---------------------------------
یادداشت شردبیر:
می گفتند: دوتا خسیس به هم می رسند. اولی میگه من اینقدر خسیس هستم که مال خودم رو به کسی روا ندارم. دومی میگه : توکه خیلی خوبی که مال خودت رو به کسی روا نداری من رو بگو که مال کسی رو به کسی رواندارم.
حالا داستان ایران است. علاوه بر اینکه بر مهاجرین ساکن جمهوری اسلامی شرایط سخت را تحمیل کرده و اقدام به اخراج این بیچاره ها در اوج سرما می کنند، حتی راضی به دیدن حرکت اینها بسوی ترکیه هم نیستند.
از همه هم وطنان عزیز عاجزانه خواهشمندیم که هشدارها را جدی بگیرند و گام در این راه ننهند. اولین تهدید، نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران است و سپس همانطور که در متن خبر خواندید نیروی ویژه ای که دولت ترکیه برای جلوگیری از عبور مهاجران از مرزهای خود تشکیل خواهد داد. علاوه بر اینکه این کشور همانند کشورهای یونان و ایتالیا به عنوان دروازه های ورودی اروپا، اولا اجازه عبورمهاجران را نخواهد داد و اگر بتوانیدعبور هم بکنید باید به کشور ورودی اولیه بازگشت داده شوید تا تصمیمات بعدی آنجا گرفته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر