۱۳۹۲ بهمن ۱, سه‌شنبه

اطلاعیه پنجم : ثبت نام دارندگان پاسپورت های خانواری بصورت حضوری به مراکز کفالت حقوقی سپرده شد. تمدید پاسپورت ها توسط نمایندگان سفارت در مراکز مختلف


با تبريك ميلاد پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) به اطلاع اتباع كشورافغانستان مشمول طرح گذرنامه هاي خانواري ( در اطلاعيه قبلي مشمولين طرح مشخص شده اند ) ميرساند سامانه ثبت نام و فراخوان از روز دوشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۳۰ مجددا افتتاح خواهد شد تا افراد باقي مانده اقدام به ثبت نام و اخذ نوبت براي مراجعه بعدي به دفاتر كفالت بنمايند ضمنا در اين مرحله ثبت نام صرفا از طريق مراجعه حضوري شخص دارنده گذرنامه به دفاتر كفالتهر روز کاری ( شنبه الی چهار شنبه ) بعد از ساعت ۱۴:۳۰ ميسر مي باشد و در ساير موارد ثبت نام ناممكن است ؛ به افراد باقي مانده از طرح توصيه مي شود ضمن مراجعه فوري به دفاتر كفالت اقدام به ثبت نام و اخذ نوبت بنمايند
قابل ذكر است با توافقات انجام شده با سفارت افغانستان در تهران مقررشده تا مشمولين طرح براي تمديد اعتبار گذرنامه خود به محل هائي كه سفارت افغانستان مشخص مي كند و در سامانه نوبت دهي اين سفارت مشخص شده است مراجعه و گذرنامه خود رابه مدت دوسال تمديد نمايند

۱۳۹۲ دی ۲۴, سه‌شنبه

بدون شرح؟


کار امروز مردم














کار دیروز دولت:














و مرور یک قانون:

اطلاعیه شماره 4 دارندگان گذرنامه

اطلاعیه شماره 4 دارندگان گذرنامه
از آنجایی که طرح ثبت نام از دارندگان گذرنامه خانواری مختص افراد ذکر شده در اطلاعیه های قبلی می باشد و به منظور جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان اتباع خارجی ، صرفاً افراد ذکر شده (دارندگان گذرنامه خانواری بعلاوه گروه مجردین دارای گذرنامه که در طرح شناسایی سال 89 شرکت نموده اند) می توانند ثبت نام نمایند.
ثبت نام سایر اتباع افغانی غیر مشمول طرح خلاف بوده و عواقب آن متوجه خود افراد ثبت نام کننده (اتباع) و همچنین کافی نت های مربوطه می باشد.
برای اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن های 88796863 تماس حاصل نمایید.



کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی

اطلاعیه شماره 3 دارندگان گذرنامه

اطلاعیه شماره 3 دارندگان گذرنامه


اطلاعیه شماره 3
قابل توجه اتباع افغانستان دارنده گذرنامه خانواری

با عنایت به شروع کار دفاتر کفالت در خدمات رسانی اقامت و اشتغال به اتباع افغانستانی دارنده گذرنامه خانواری اعلام می دارد مشمولین طرح تمدید روادید گذرنامه خانواری که اعتبار گذرنامه آن ها در حال انقضاست از مراجعه به سفارت افغانستان یا کنسولگری های این کشور در سایر استان ها جداً خودداری نمایند، چگونگی مراجعه برای تمدید اعتبار گذرنامه سفارت سایر سرکنسولگری ها متعاقباً از طریق این سایت و سایر رسانه های گروهی اعلام خواهد شد .


خدمات رسانی به این گذرنامه ها توسط دفاتر کفالت همچنان ادامه خواهد داشت ، ضمناً فقط اتباع افغانستانی دارای گذرنامه خانواری که در سال 1389 در طرح شناسایی شرکت کرده و اقدام به اخذ ویزا در داخل جمهوری اسلامی ایران نموده اند می توانند در سامانه نوبت دهی شرکت نمایند. همچنین دارندگان گذرنامه مجردی که مانند دارندگان گذرنامه خانواری در طرح شناسایی سال 1389 شرکت کرده و موفق به دریافت ویزا در داخل افغانستان شده نیز می توانند در سامانه ثبت نام نمایند.

اطلاعیه های اداره اتباع را جدی بگیرید. بجز افراد مشمول فراخوان دیگران ثبت نام نکنند. هزینه ثبت نام اینترنتی تعیین شد مبلغ 2600تومان برای هر نوبت. متخلفین را معرفی کنید.

1392/10/23 دوشنبه

متقاضیان تمدید گذرنامه های خانواری باید در اسرع وقت با مراجعه به سامانه نوبت دهی ثبت نام نموده و پس از تهیه نسخه نوبت دهی وبا داشتن اصل گذرنامه در تاریخ و ساعت تعیین شده به دفتر کفالت قید شده مراجعه نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد:اتباع افغانستانی دارای روادید گذرنامه خانواری که ویزای آن ها از سوی نیروی انتظامی به نیابت وزارت امور خارجه صادر شده است و با مهر خاص با رنگ های قرمز در گذرنامه های مربوطه مشخص شده است و در صفحه ی دیگر گذرنامه ی آنان تردد به استان های ممنوعه درج شده است و همچنین اتباع مجردی که دارای ویزا از نمایندگی های جمهوری اسلامی در افغانستان بوده و در طرح شناسایی سال 89 شرکت کرده اند و مجددا به افغانستان بازگشته و گذر نامه ی آن ها دارای ممنوعیت تردد در مناطق ممنوعه می باشد می توانند در طرح ساماندهی اتباع خارجی در دفاتر کفالت در استان های ذیربط ثبت نام کنند.
همچنین اتباع افغانستانی که شامل گروه های ذیربط نباشند و در سایت ساماندهی ثبت نام نمایند ،متخلف محسوب شده و قابل پیگیری می باشند.
لازم به ذکر است:به منظور بهبود و تسریع در روند رسیدگی وضعیت اقامت اتباع افغانستانی دارای گذرنامه و اقامت قانونی و کاهش مراجعات مکرر و جلوگیری از اتلاف وقت مقرر شد ،اتباع افغانستانی متقاضی دارای گذرنامه خانواری در سایت samandehi-naboat.ir ثبت نام کرده ،تا زمان نوبت دهی مشخص و به دفاتر کفالت همان شهرستان معرفی شوند. لازم به تاکید است :مدت زمان مراجعه به این سایت تا پایان وقت اداری روز30/11/92 بوده است و پس ازآن تاریخ این سامانه مسدود خواهد شد.
لذا متقاضیان باید در اسرع وقت با مراجعه به سامانه نوبت دهی ثبت نام نموده و پس از تهیه نسخه نوبت دهی وبا داشتن اصل گذرنامه در تاریخ و ساعت تعیین شده به دفتر کفالت قید شده مراجعه نمایند.
همچنین حضور دارنده گذرنامه در تاریخ تعیین شده در دفاتر کفالت الزامی می باشد ،اما حضور دیگر اعضای خانوار که مشخصات آنان در گذرنامه سرپرست نوشته شده است الزامی نمی باشد
لازم به تاکید است: طبق اعلام اتحادیه فناوران رسانه ای مبلغ ثبت نام کافی نت ها در فراخوان اتباع افغانی2600 تومان می باشد،چنان چه با مراجعه به کافی نت ها مبلغی بیشتر از تعرفه ی موجود دریافت نمایند تخلف محسوب و اتباع افغانی می توانند با شماره تلفن های 88926920-الی 7(انجمن صنفی فناوران رسانه ای) تماس بگیرند یا شکایات خود را به شماره30001994 پیامک نموده ویا از طریق سایت این اداره کل اعلام نمایند، همچنین ارسال نام شاکی و آدرس متخلف و نوع تخلف انجام شده جهت پیگیری ضروری می باشد.

لایحه مقابله با قاچاقبران و اسکان دهندگان غیرقانونی اتباع بیگانه تقدیم دولت شد

1392/10/1 يكشنبه

لایحه مقابله با قاچاقبران و اسکان دهندگان غیرقانونی اتباع بیگانه تقدیم دولت شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور از تقدیم لایحه مقابله با قاچاقبران و اسکان دهندگان غیرقانونی اتباع بیگانه به دولت خبرداد و گفت: برخورد شدید قانونی، حبس و حتی مصادره اموال در انتظار قاچاقبران خواهد بود.

به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی بهنقل از خبرگزاری ایرنا، «عزیز کاظمی» روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به بررسی حضور اتباع کشورهای دیگر در ایران پرداخت و اظهار داشت: حدود 800 هزار نفر تبعه خارجی پناهنده وجود دارد که قالب آن را افغان ها تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: همچنین حدود 450 هزار نفر نیز از این اتباع به صورت پاسپورتی در کشور حضور دارند که به غیر از این دو گروه نیز برخی افراد به صورت غیرمجاز در کشور سکونت دارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور، اتباع مجاز در ایران را به دو دسته خانواری و عادی تقسیم کرد و گفت: عده ای از این افراد گذرنامه خود را در داخل کشور گرفته اند که باید روادید خود را از افغانستان دریافت می کردند، اما حدود 400 هزار نفر از این افراد با همکاری مسوولان ذیربط در کشور روادید خود را دریافت کرده اند.

کاظمی ادامه داد: 50 هزار نفر از اتباع گذرنامه ای گروه افراد مجرد هستند که برای این تعداد نیز مدارک قانونی صادر شده و مشغول به فعالیت هستند.
--------------------------------------
یادداشت شردبیر:
حلقه تنگ و تنگ تر می شود. فشارها بر مهاجرین ساکن ایران همچنان افزایش می یابد و از دولت تدبیر و امید نیز آبی برای مهاجرین گرم نمی شود. با اینکه بیشتر مهاجرین افغانی از ایران اخراج شده اند با زهم این مقدار اندک را هم توانایی دیدن ندارند و در پی گرفتن امتیازات بیشتر و بیشتر هستند. 
به آمار توجه نمایید: از سه میلیون مهاجر افغانی در آمایش اولیه که دارای کارت شناسایی صادره از اداره اتباع بوده اند ، به نصف و تغییر کرد و طبق آمارها یک میلیون و دویست هزار نفر دارای کارت شناسایی بوده و سایر اتباع را نیز سرشماری کرده و بقیه را نیز در لیست آوردند.
در آمارسال گذشته تعداد هشتصد و پنجاه هزار نفر دارای کارت آمایش و قانونی بود و تعداد یک میلیون دارای پاسپورت قانونی بوده اند ولی امسال طبق آماری که در فوق می بینید: تعداد کل مهاجرین افغانی وعراقی باهم به  به هشتصدهزار نفر رسیده است. می دانیم که روند بازگشت اتباع عراقی مانند اخراج اتباع افغانی نیست، لذا گمان می رود که حداقل به 600 هزار نفر رسیده باشند.
ولی همچنان ایران در پی مظلوم نمایی و فشار بر دولت افغانستان هست.

دستگیری مهاجران متقاضی پناهندگی اروپا از مرز ترکیه توسط مرزبانان ایرانی-ترکیه جهت محافظت از مرزهای خود نیروی ویژه تشکیل می دهد

1392/9/30 شنبه

شماری از مهاجران غیر قانونی در مرز ترکیه با ایران دستگیر شدند

نیروهای ژاندارمری ترکیه در عملیاتی 26 مهاجر خارجی غیر قانونی را که ادعا شده قصد داشتند بطور قاچاق از مرز ایران وارد ترکیه شوند، دستگیر کرد.به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری ایرنا، عملیات دستگیری نیروهای ژاندارمری ترکیه در منطقه سلطان توپو از توابع آرالیک استان مرزی آغری در نزدیکی مرز ایران صورت گرفت.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت : در این عملیات تیم های ژاندارمری ترکیه 14 تبعه افغانستان و 12 پاکستانی را دستگیر کرد که دو نفر از اتباع افغانستان زن هستند.
به نوشته خبرگزاری نیمه دولتی ترکیه ، هر یک از این مهاجران غیر قانونی برای انتقال آنان به استانبول با پرداخت مبلغی با قاچاقچیان انسان به توافق رسیده بودند که نیمی از این مبلغ را پرداخت و نیمی دیگر را قرار بود در استانبول پرداخت کنند.
مهاجران غیر قانونی دستگیر شده به شعبه افراد بیگانه شهربانی آغری انتقال و سپس از این کشور اخراج خواهند شد.
ترکیه اخیرا با امضای قراردادی با اتحادیه اروپا متعهد شده است که ضمن جلوگیری از ورود پناهجویان خارجی که قصد پناهندگی به اروپا را دارند، آندسته از پناهجویانی را که از طریق خاک این کشور به اروپا متواری شده اند، بازپس گرفته و آنها به کشوری که آمده اند، اخراج کند.
ترکیه برای اجرای تحقق تعهدات خود با اتحادیه اروپا، نیروی ویژه ای نیز تشکیل خواهد داد. اتحادیه اروپا نیز در یک دوره سه و نیم ساله بر عملکرد آنکارا به تعهداتش نظارت کرده و در مقابل صدور روادید برای شهروندان ترکیه به کشورهای اروپایی را لغو خواهد کرد.
---------------------------------
یادداشت شردبیر:
می گفتند: دوتا خسیس به هم می رسند. اولی میگه من اینقدر خسیس هستم که مال خودم رو به کسی روا ندارم. دومی میگه : توکه خیلی خوبی که مال خودت رو به کسی روا نداری من رو بگو که مال کسی رو به کسی رواندارم.
حالا داستان ایران است. علاوه بر اینکه بر مهاجرین ساکن جمهوری اسلامی شرایط سخت را تحمیل کرده و اقدام به اخراج این بیچاره ها در اوج سرما می کنند، حتی راضی به دیدن حرکت اینها بسوی ترکیه هم نیستند.
از همه هم وطنان عزیز عاجزانه خواهشمندیم که هشدارها را جدی بگیرند و گام در این راه ننهند. اولین تهدید، نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران است و سپس همانطور که در متن خبر خواندید نیروی ویژه ای که دولت ترکیه برای جلوگیری از عبور مهاجران از مرزهای خود تشکیل خواهد داد. علاوه بر اینکه این کشور همانند کشورهای یونان و ایتالیا به عنوان دروازه های ورودی اروپا، اولا اجازه عبورمهاجران را نخواهد داد و اگر بتوانیدعبور هم بکنید باید به کشور ورودی اولیه بازگشت داده شوید تا تصمیمات بعدی آنجا گرفته شود.