۱۳۹۲ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

تشدید برخورد با کارگران خارجی و کارفرمایان آنها





1392/5/23 چهارشنبه
لزوم ممانعت از به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز/ واحدهای متخلف جریمه می شوند
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از برخورد قانونی با واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که نیروی های خارجی غیرمجاز را به کار می گیرند خبر داد.

به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری مهر، حسن رحمانی اظهار داشت: کارفرمایان فرصت های شغلی را در اختیار اتباع بیگانه غیرمجاز قرار ندهند.

وی با اشاره به قوانین به کارگیری اتباع بیگانه گفت: کارفرمایان باید در صورت استفاده از نیروی کار خارجی از مجاز بودن و دارای کارت اشتغال بودن این افراد اطمینان حاصل کنند.

این مسئول یادآور شد: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار می گیرند جریمه خواهند شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: واحدهای متخلف به ازای هر روز کار تبعه غیرمجاز پنج برابر حداقل دستمزد جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: در صورت به کارگیری مجدد اتباع بیگانه غیرمجاز توسط واحد متخلف این مبلغ دو برابر افزایش یافته و در مراحل بعدی نیز براساس ماده 181 قانون کار به سه تا شش ماه حبس محکوم می‌شوند.

رحمانی گفت: این امر ضمن صیانت از نیروی کار داخلی باعث کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان می شود.

وی با اشاره به معضل بیکاری تصریح کرد: برای ایجاد یک فرصت شغلی هزینه های زیادی می شود و ما نباید فرصت های شغلی را دراختیار اتباع بیگانه غیرمجاز قرار دهیم.
------------------------------------------------------------------
یادداشت شردبیر:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

۱۳۹۲ مرداد ۱۳, یکشنبه

15 شهریور پایان حضور افغانی های غیرپناهنده در ایران

15 شهریور پایان حضور افغانی های غیرپناهنده در ایرانمدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد: بر اساس مهلت قانونی روادید افغانیهای غیر پناهنده 15 شهریور فاقد اعتبار است و باید خاک ایران را ترک کنند.
به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نقل از خبرگزاری مهر، عزیزکاظمی  از تشکیل جلسه با دکتر نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران خبر داد و گفت: این دیدار به درخواست خود سفیر  انجام شد تا در مورد برخی مناسبات و تفاهم نامه های چهار جانبه بحث و گفتگو کنیم. در این جلسه در مورد مصوبات کمیسیون سه جانبه و چهارجانبه ( ایران، کمیساریا، افغانستان و پاکستان) و بازگشت داوطلبانه پناهندگان صحبت کند.
مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور در پاسخ به اینکه آیا بر اساس تفاهم نامه ها و مهلت قانونی باید اتباع افغان غیر پناهنده ایران را ترک کنند گفت: بر اساس مهلت قانونی اتباع غیر پناهنده بعد از طرح ساماندهی اتباع روادیدشان تا 15 شهریور ماه اعتبار دارد و باید قبل از 15 شهریور خاک ایران را ترک کنند.
وی اظهار داشت: سفیر افغانستان درخواست دارد تا مهلت قانونی تمدید شود و همچنان با دولت ایران در حال رایزنی هستند ولی هنوز طرف ایرانی (وزارت کشور) پاسخی نداده است. 
عزیز کاظمی در مورد اجرای مصوبات آخرین اجلاس چهارجانبه هم گفت: طرف ایرانی کار چندانی ندارد و شرایط را برای خروج پناهندگان ایجاد کرده است. البته باید طرف افغانی بر اساس توافقاتی که کرده بستر مناسب اعم از تامین زمین و مسکن را ایجاد کند تا پناهندگان بتوانند با خیالی آسوده پا به کشور خود بگذارند و مشغول کار و زندگی شوند.
مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور اظهار داشت: نوزدهمین اجلاس چهارجانبه کمیساریا، پاکستان، افغانستان و ایران اواسط شهریورماه سال جاری برگزار می شود که میزبان این دوره پاکستان است.

عزیزکاظمی همچنین در مورد اعزام پناهندگان افغان در ایران به حج هم گفت: پیش از این پناهندگان افغانی از ایران به مکه اعزام می شدند ولی دولت عربستان می گوید باید خود افغانستان حجاج افغان را اعزام کند. البته ایران هم نمی تواند از سهمیه حجاج خود استفاده کند که در این مورد هم در حال گفتگو با اعضای اجلاس هستیم.
----------------------
یادداشت شردبیر:
با توجه به مصوبه هیئت دولت ایران در سال گذشته سال 93 را سال پایان پناهندگی در ایران نامگذاری کرده اند، لذا از هم اکنون عزیز کاظمی شروع به هشدار کرده است. هنوز نمی دانیم که یک میلیون پناهنده(طبق اعلام ایران) پاسپورتی که خود از کل پناهندگان جمعی و رسمی 700هزار نفری بیشتر است، چگونه باید اخراج شوندو برخورد دولت جمهوری اسلامی (دولت روحانی) بسیار دیدنی خواهد بود. جدای از بی رحمی های همیشگی ادارات مرتبط و نیروی انتظامی باید خودرا برای تحمل زدو خورد ها و ارزش شکنی ها آماده کنیم. البته اگر دولت افغانستان و ایران به توافقی در مورد ماندن این مهاجرین  دست پیدا نکنند.لله اعلم
سایت ساماندهی نوبت هم که دیگر تمدید نشد و همچنان بسته است.و این نیز بخشی از قاطعیت اداره اتباع را در باطل کردن مدارک رسمی عده ای از مهاجرین که به علت عدم آشنایی و اطلاع رسانی از طرح جا مانده اند.
سهمیه حج هم که برای خود داستانی دارد. گویا خدا هم ما را به علت اینکه در ایران حضور داریم نفرین کرده است و دیگر درب های خانه خود را بسوی ما باز نمی کند.

۱۳۹۲ مرداد ۱۲, شنبه

اینجا تهران است و این فرد افغانی نیست. تجاوز به 17 دختر کرجی در کلاسهای عرفانی توسط یک نفر

اینجا تهران است و این فرد افغانی نیست. تجاوز به 17 دختر کرجی در کلاسهای عرفانی توسط یک نفر

 

هتک حرمت ۱۷ دختر کرج به بهانه انرژی درمانی!/عکس

مردی که با برگزاری کلاس‌های عرفانی در شهرستان کرج اقدام بە اغفال زنان و سوءاستفاده از آنها می‌کرد در حالی با شکایت ۱۷ زن دستگیر شده که قرار است چهار شنبه این هفته اتهاماتش در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شود.

حسین ۴۵ ساله با برگزاری کلاس‌های عرفان در شهرک وحدت و همچنین منطقه مهرشهر کرج و با عنوان مشاوره خانواده طی هفت سال اقدام بە فعالیت‌های غیرقانونی کرده و در این مدت چندین زن و دختر را مورد اذیت و آزار قرار داده است.

متهم برای عملی کردن نیات خود با چهار زن بە نام‌های مریم، صدیقه، فریده و مریم همدست بوده که مریم همسر و فریده مادرزن متهم می باشند. اولین شکایت از متهم این پرونده توسط شاکی اصلی او مریم، اوایل اسفندماه سال ۸۸ تسلیم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج شده که تنها سه روز پس از اعلام این شکایت حسین در خانه‌اش توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی این شهرستان دستگیر و برای بازجویی فراخوانده شده است. 
هتک حرمت ۱۷ دختر کرج به بهانه انرژی درمانی!/عکس

دراین پرونده که تحت نظر قاضی کاظمی دادیار شعبه ۸ دادسرای عمومی و انقلاب استان البرز رسیدگی شده است ۱۷ زن از مردی بە نام حسین دربارهٔ اذیت و آزار شکایت کرده‌اند. بە نقل از شکات این پرونده، متهم در جلسات مشاوره خانواده که در کنار کلاس‌های عرفان برگزار می‌کرد مدعی شده بود که تنها راه و روش درمان مشکلات مراجعانش اعمالی است که او آنها را مجاز می‌شمرده ولی از نظر اخلاقی جامعه آن را مطرود می‌داند.

وی که با شگرد خاصی طعمه‌های خود را مورد اغفال قرار می‌داد وانمود می‌کرد که بە مباحث عرفان شرقی تسلط دارد و این روش از درمان را از فرقه‌یی یاد گرفته و تدریس می‌کند. متهم ضمن ترویج زنا برای حل مشکلات جسمی و روحی زنانی که بە این کلاس‌ها مراجعه می‌کردند مدعی شده بود که برای حل کامل مشکلات باید در مرحله آخر دست بە اعمال منافی عفت با محارم خود بزنند!

بر اساس گفته‌های تعدادی از شکات وی درکلاس شاگردانی را که خطایی از آنها سر می‌زد با چوب یا لوله جارو برقی مورد ضرب و شتم قرار می‌داد بە طوری که آنها تا چندین روز از شدت ضربات وارده بە بدن‌شان قادر بە انجام کاری نبودند.

مریم که تنها ۲۴ سال سن دارد و برای پیگیری شکایتش از این فرد بارها تهدید بە قتل شده است در باز جویی‌ها بە ماموران گفت: ‌سال ۱۳۷۶ از طریق مریم که خاله من است برای شرکت در کلاس‌های تربیت معنوی بە این مرد معرفی شدم و سابقه اذیت و آزارهای او بە ۱۲ سال پیش بازمی‌گردد. او بیکار و تحصیلاتش زیردیپلم است اما مدعی می‌شد که فردی دارای مقام مذهبی و ماورایی است. تا چند ماه پیش نیز این کلاس‌ها را برگزار می‌کرد اما بە سبب شکایت چند تن از شاگردان مجبور بە تعطیل کردن دفتر کارش شد.

مریم دربارهٔ نحوه آشنایی‌اش با این کلاس‌ها و اعمالی که این فرد درکلاس‌هایش انجام می‌داد، گفت: ‌قبل از اینکه ازدواج کنم زمانی که تنها ۱۳ سال سن داشتم بە دلیل مشکلاتی که با خانواده‌ام داشتم از طریق خاله‌ام با حسین آشنا شدم و طی این سال‌ها با خانواده او زندگی کردم. در تمام این سال‌ها او بارها بە من دست درازی کرده بود.

زمانی که ۲۰ سالم شد با شوهرم مهدی ازدواج کردم. همان موقع بود که حسین بە من گفت که از طریق کارهای غیراخلاقی می‌تواند مشکلات زنان را حل کند و وانمود می‌کرد که خودش هیچ تمتعی از این روابط نمی‌برد و تنها برای حل مشکلات دست بە این کار می‌زند. با این حال متهم در بازجویی‌ها تمام این اتهامات را رد کرد و مریم را یک بیمار روانی توصیف کرد که معلوم نیست بە چه دلیلی این حرف‌ها را می‌زند.

وی در دفاع از برگزاری این کلاس‌ها بە ماموران گفت: ‌به دلیل آشنایی که با مباحث قرآنی و احادیث داشتم چند سال پیش مجوز برگزاری کلاس‌های اخلاق را گرفتم و برای خودم آموزشگاهی دایر کردم. من ۱۰ سال است که شاکی را می‌شناسم.

زمانی که مادرش او را پیش من آورد او مشکلات اخلاقی داشت من هم بە مادرش گفتم که او را نزد روانپزشک ببرد اما او خودش گاهی اوقات بە کلاس‌های ما می‌آمد. او الان چهار سال است که ازدواج کرده و شوهرش هم فامیل من است و تمام این ادعایی که او می‌کند کذب است. او بیمار روانی است و نمی‌دانم چرا این اتهامات را علیه من مطرح کرده است.

در ادامه تحقیقاتی که در این زمینه اتجام شد مریم خاله شاکی نیز که یکی از متهمان است بە ماموران گفت‌: شوهرخواهرم مرد سختگیری بود. مریم در نوجوانی مورد اذیت و آزار قرار گرفته بود و مادرش از من خواست تا بە آنها کمک کنم، من هم او را بە این فرد معرفی کردم اما شاهد هیچ‌کدام از این کارهایی که مریم عنوان کرده نبودم.

ادعای متهمان این پرونده در حالی عنوان می‌شود که ۱۶ شاکی دیگر نیز در شکواییه‌شان عنوان کرده‌اند که متهم اصلی این پرونده با چهار زن همدست خود زنان را در این کلاس‌ها مورد اذیت و آزار قرار داده و بە بهانه انرژی درمانی از طریق چاکر‌ها از آنها سوءاستفاده کرده است.

شاکیان این پرونده همچنین اعلام کرده‌اند که بعد از اینکه مورد اذیت و آزار این مرد قرار گرفته‌اند تصمیم بە ترک این کلاس‌ها گرفته‌اند اما متهم از آنها خواسته که در رابطه با مسائلی که در کلاس مطرح می‌شود چیزی بە کسی نگویند و حتی آنها را تهدید کرده که در صورت عدم مراجعه بە کلاس نوار اعترافات آنها را در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

در حال حاضر از سوی دادستانی کرج برای متهمان این پرونده قرار بازداشت موقت بە اتهام ایجاد مرکز فساد و ارتکاب فعل حرام و روابط نامشروع و همچنین نگهداری از مشروبات الکلی صادر شده و دو روز دیگر این پرونده توسط قاضی کشکولی در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری رسیدگی خواهد شد.